Ahad, 1 Mac 2015

#MBmesraRakyat Bila Ds @MukhrizMahathir Tidur di KUBU kuat Pas!




Semalam Dato Seri Hj Mukhriz Tun Mahathir tidur di rumah bapa angkat. Salah satu program Mesra Rakyat yang dianjurkan buat siri ke 5.

Beliau bukan sahaja tidur disana, malah beliau melawat sekolah, berjemaah sekali dengan kariah dikawasan berkenaan.

Jika anda nak tahu mengenai asal-usul Guaq Kepayang, Mc ada berikan fakta dibawah,


Fakta mengenai Guaq Kepayang yang perlu anda tahu.

- Kawasan paling kuat Pas di Pendang.

- PDM yang BN tak pernah menang.

- PDM hitam gelap gelita.

- PRU 13 majoriti kita (BN) bertambah.

- Tiada jalan masuk utama (jalan besar) hanya mengunakan jalan Mada dan batas ban.

- Tiada pemimpin UMNO/BN pernah berjemaah dimasjid Guaq Kepayang.

- Tun Pak Lah pernah dilarang oleh masyarakat tempatan semasa hendak bersolat jumaat di masjid Guaq Kepayang. (waktu beliau menjadi PM)

- UMNO mampu membuka cawangan disana hanya pada akhir-akhir ini.

- Guaq Kepayang dulunya umpama sebuah pulau yang terasing dari Pendang sebab tiada jalan masuk utama.

- Disebabkan lokasinya sebegitu, pernah dikatakan, Guaq Kepayang menjadi tempat tumpuan 'kepala masam' berkumpul dan mereka yang terlibat dengan kegiatan kurang baik.

- Kini tak lagi, sudah ramai anak tempatan Guaq Kepayang menjadi pemimpin yang berjaya, sama ada disektor awam atau korporat

Antara tokoh hebat yang dilahirkan dari sana ialah,

Dato Adzmi Din (Pengerusi SADA)
Dato Shukri Abdul (Timb. KP SPRM)
Dato Zahari Ismail (D.O Kbg Pasu)

- Jika dulu pernah ada khabar angin yang mengatakan pemimpin UMNO sukar diterima masuk ke Guaq Kepayang.

Tapi atas usaha pimpinan UMNO bahagian Pendang dan cawangan disana.

Kini.. Dato Seri Hj Mukhriz Tun Mahathir sebagai pemimpin UMNO/BN pertama yang mampu bersolat berjemaah di masjid berkenaan. Walaupun pada mulanya beliau dilarang atas soal keselamatan.

Segalanya akan berubah menjadi lebih baik, atas usaha gigih dan keizinan dari Allah SWT.

Gambar dikawasan berkenaan.







9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Selain tiga tokoh yang tuan sebutkan saya dengar cerita org kuat jbtn pengarang utusan juga orang guag kepayang. Wallahualam.

Tanpa Nama berkata...

Senarai ketinggalannya Guar Kepayang, mendedahkan betapa hinanya be end melayan Melayu Islam yang tak setuju dengan keborosan dan lakunan mereka.

Agak2 kalau penduduk situ sokong bee nd, MELAYU SITU boleh maju ke?

Maju cara be e nd boleh ler...? Kawasan maju...... perlahan2 Melayu ketinggalan oleh bangsa lain atau PINDAH KELUAR SECARA TERHORMAT.

Tanpa Nama berkata...

Bagus sangat lah tuu..sebaiknya PAS/UMNO bersatu..bukan macam sekarang PAS/PKR dan DAPigs..Tujuan besar adalah memilih Ketua yg lebih layak utk pembangunan rakyat ! Jangan biarkan Cina laknat ambil aleh sebab mereka maju dan kaya raya dari melayu dikampung !!??

Mat Pendang berkata...

Mc oi.. hang dok bohong apa ni? PRU13 majoriti BN bertambah2 lah.. Azmi Din lahir kat Bukit Kechik.. Dato Zahari Kampung Palas..

Lagi satu Guaq Kepayang antara kampung yg byk kemudahan lah.. 4 jalan masuk bertaraf JKG dari Cherok Kudung..

hampa ni agak2 lah nak bodek pun..

p/s : harap hampa publish la comment ni.. hehehe

Azam BukitLada berkata...

Puak PAS Haram jadah la ni buleh bertahan setahun ua lagi la hasil aki baki pencacai2 yg ditarbiah ala khawarij ni.. duk kepala masam bodo situ lah macai2 PAS haram jadah ni dampai dunia kiamat..depa iku sama Dajjal..

Komen2 pencacai dajjal atas tu pn boleh tgk dah hati perut membusuk tak sudah2 kt UMNO BN.. takpa.. kutuk pi lagu mana pun... depa puak PAS haram jadah laknatullah tu la ni nyawa2 ikan ja...

UMNO terus kukuh di hati rakyat.
jgn ikut dan jadi puak bermuka Isle.. kopiah tinggi bukit... logo bulan sana sini. tp berkawan dgn syetan... jadi MUNAFIK atas nama Agama...

Kedah semoga terus dlm pelharaan Allah dibwh krjn UMNO BN.. dihindari musibah dijajah ole PAS Laknatllah alaiihh.

Ameen!!

Go DS MukhirzGo!

Guaq KEpayang lubuk setan2 PAS haramjadah tu kita tukaq kalehhh PRU14 ni!!

Tanpa Nama berkata...

Deraih berani dgn org UMNO ja.
dgn DAP jd mcm anjing kena libaih..
jadi mcm tikus lari mencicit..

Duk bangga riak bodo situ la... biaq mampuih pi DAP + PKR lumatkan PAS.
biaq hangpa lawan tokak.. tikam sama2..

PasMA tokak PAS.. PAS tokak PasMA.. dua2 tu setan2 belaka.. lepas tu DAP hina cukup2... jijak kepala Hadi..

Hadi pun byk dosa tk lupus l dulu kafrkan UMNO..
la cash.. trima la balik...

bodo bangang PAS.. takat duk berani dgn org Melayu UMNO ja...

kerat teloq hangpa tauk buang bg anjing liaq makan laaaa macai2 PAS oii..

ptuihhhhh.... 8.50pg.... keborosan Ostad2 PAS merompak balak Kedah?

banggoi petai berkata...

Peliaq pakhang laa mat pendang oiii. .Duduk hujung paya mat inson dok ngaku mat pendang. ..Kira satu mukim laa bodooo. ...Bukit kechik masuk mukim guaq kepayang bongok oiii. ...Buat malu umno pendang. ...Bengong sungguhhh

IBU HAYATI berkata...

Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

ibu gomes berkata...

HANYA BERBAGI PENGALAMAN, KEMARIN SAYA BERHASIL MENANG TOGEL 100 JUTA BERKAT ANGKA YANG DIBERIKAN KY DARMO. JIKA TIDAK PERCAYA BUKTIKAN SENDIRI, HUBUNGI KY DARMO DI NOMOR 0_8_2_3_1_0_1_4_2_2_5_5. DIJAMIN TEMBUS 100%…