Rabu, 29 April 2015

Mazlan Aliman kembali meracuni 'Minda Orang Felda'? #PRKRompin


Pada peminat atau pengikut politik tanah air, anda tentu kenal dengan nama 'Mazlan Aliman'. Mazlan Aliman ni amat popular dikalangan masyarakat Felda tidak kira kecil, besar, tua atau muda. Malah beliau lebih popular dipanggil 'Produk rosak keluaran Felda'.

Kenapa dipanggil produk rosak?

Saudara Mazlan Aliman mula di kenali oleh ramai semasa Pilihanraya Kecil DUN Tenang. Sebelum ini, beliau hanya di kenali di Felda oleh peneroka dan mereka yang mempunyai kaitan dengan Felda sahaja. Beliau kononnya dikatakan seorang yang memperjuangkan keadilan untuk peneroka dan generasi Muda Felda. Namun hakikatnya, beliau adalah seorang 'opoturnis' yang hanya menggunakan isu Felda bagi membawa keuntungan kepada beliau.

Saya berkata begini kerana sekiranya beliau ikhlas, beliau akan memperjuangkan isu kebajikan dan ketidak-adilan penduduk Felda, tanpa mengira fahaman politik. Namun memandangkan beliau juga adalah Ahli Pas dan AJK Pas kawasan, perjuangannya hanya untuk kepentingan Pas dan Pakatan Rakyat sahaja.

Sebab itulah beliau tidak mengungkit kekejaman dan ketidakadilan yang berlaku di Kelantan (isu Ladang Rakyat), Selangor (penyalahgunaan wang rakyat) dan Kedah (ketidakadilan termasuklah kepada penyokong Pas sendiri). Ini adalah kerana, sekiranya disentuh maka larilah fokus atau tujuan asal beliau yang mahu membunuh nama Felda berkaitan dengan Kerajaan Persekutuan.

Kalau nak diikutkan dengan program dan aktiviti si Mazlan ini, beliau memanglah seorang yang sangat sibuk. Mengikut teman-teman rapat Mazlan, jadual beliau memang padat. Ada saja mesyuarat dan ceramah yang perlu beliau hadir pada setiap hari dan ianya boleh dikatakan ke seluruh negara. Lebih-lebih lagi pada musim pilihanraya.

Kini saya diberitahu, Mazlan dipanggil semula untuk membantu jentera PRK Rompin Pas yang semakin hilang arah dan taringnya.

Pas sebenarnya mengambil risiko. Sama ada membawa masuk Mazlan Aliman didalam kempen Pas ianya menjadi lebih bagus. Ataupun orang Felda di Rompin dah kenal sangat dengan Mazlan, hingga mereka tidak lagi mempercayainya setelah pelbagai kata dusta yang beliau buat pada kempen PRU ke 13 yang lepas.

Tapi rasanya orang Felda Keratong tak mudah ditipu dengan pengkhianat Felda ni.

Dengar ceramah boleh, tapi percaya jangan. Sebab dia sendiri pun masih berharap dengan Felda. Kalau tidak, dah lama dia cari kerja lain. Serupa orang gila talak si Mazlan ni sebenarnya.



Tiada ulasan: