Rabu, 22 April 2015

Sumbangan RM100 ribu Bantu SMJK Keat Hwa Ke Pertandingan Dunia! #MCAKedah


Semalam atas usaha dan kerjasama dari MCA dan Gerakan negeri Kedah, Kerajaan negeri telah memberi sumbangan sebanyak RM100 ribu kepada Pancaragam Sekolah Menengah  Keat Hwa yang akan mewakili Malaysia didalam Pertandingan Pancaragam Peringkat Antarabangsa, Shanghai China.

Dato Seri Mukhriz, bersama pimpinan parti MCA dan Gerakan Kedah, hadir untuk menyampaikan sumbangan kepada pancaragam sekolah ini bagi menampung perbelanjaan 132 pelajar dan guru ke Shanghai pada hujung bulan ini.

Sebelum ini kehadiran pimpinan negeri Kedah ini telah disambut mesra oleh pihak sekolah, malah pasukan pancaragam sekolah, sempat membuat persembahan khas untuk mereka.





Bukan mudah kita nak melihat wakil dari Malaysia ke pertandingan antarabangsa. Malah yang lebih membanggakan, sekolah tersebut dari Kedah. Atas sebab itu, Kerajaan negeri memutuskan untuk memberi sumbangan RM100 ribu bagi menampung perbelanjaan sekolah berkenaan.

Ternyata usaha pemimpin tempatan dari MCA dan Gerakan seperti Ooi Eyan Hian, Dr Cheah Soo Hai dan Dato Boey Chin Gan yang berusaha membantu masyarakat cina di Kedah, amatlah baik dan patut diteruskan.





Sumbangan RM100 ribu

Video persembahan band Pancaragam SMJK Keat Hwa, Kuala Kedah.



Video persembahan band Pancaragam SMJK Keat Hwa, Kuala Kedah yang mewakili Malaysia dalam Pertandingan Pancaragam Peringkat Antarabangsa di Shanghai China.Persembahan band terbabit disaksikan sendiri oleh YAB Dato' Seri Hj Mukhriz Tun Mahathir ketika menyampaikan sumbangan Kerajaan Negeri untuk menampung perbelanjaan 132 pelajar dan guru ke Shanghai pada hujung bulan ini.#KedahSerataRata #KedahAmanMakmur #MMFC
Posted by Mukhriz Mahathir FC on Tuesday, April 21, 2015

Tiada ulasan: