Isnin, 22 April 2013

EKSKLUSIF dan PANASS!! Laporan Audit Penyelewengan Pas Kedah Terhadap Maktab Mahmud Di Dedahkan!! #TukarKedah #SaveKedah


Mc terkejut pada mula membuka helaian laporan audit satu sekolah Agama yang telah lama bertapak di Kedah ni. Maktab Mahmud, sekolah agama yang dikatakan terbaik di seluruh Kedah. Sekolah agama idaman pada ibu-bapa yang mahu anak-anak mereka mendalami ilmu agama secara serius.

Bila sebut nama Maktab Mahmud, akan ada satu standart dan level khas dalam pemikiran orang Kedah. Malah untuk menjadi pelajar Maktab Mahmud juga bukan mudah, perlu melalui pelbagai ujian sebelum dapat dilantik menjadi pelajar di Maktab Mahmud.

Begitu besarnya nama Maktab Mahmud di pemikiran orang Kedah. Selama lebih 50 tahun BN memerintah, Maktab Mahmud telah menjalankan tugas mendidik dan melahirkan ramai ilmuan agama, bertindak cemerlang dan tak pernah pula Mc mendengar masalah penyelewengan dan masalah pengurusan.

Bila Kedah jatuh di tangan Pas. Parti yang kononnya memperjuangkan Islam. Sepatutnya Maktab Mahmud menjadi lebih cemerlang dan terbilang dibawah Pas, namun ia tak jadi begitu, ia jadi terburuk pulak. Pengurusan yang tidak cekap, pegawai tidak mempunyai 'punch card', laporan akaun yang serabut dan keliru. Malah ada laporan audit yang agak misteri, seperti pembayaran wang tidak mempunyai resit, ada dua nombor resit yang sama dan pembayaran Maktab Mahmud, diletakkan atas nama pengetua, bukan atas nama institusi.

Kalau Mc dan rakan lain tulis dalam blog dengan kosong, tanpa bukti, orang akan kata kami ni tipu, fitnah!


Mc dan rakan blogger Kedah lain tak fitnah, kami mempunyai laporan lengkap audit dalaman dan kami akan dedahkan satu per satu. Mc percaya pada waktu ini sudah ada pemimpin Pas Kedah yang sudah berpeluh, kerana pekung mereka akan dibongkar oleh kami.

Sebab tu Mc kata, puak Pas ni puas mengutuk Kerajaan UMNO/BN dikatakan tidak telus, rasuah, kroni dan sebagainya. Tetapi bila mereka dapat kuasa, mereka jadi lebih teruk dari orang yang mereka tuduh! Mereka tuduh kita rasuah dan penyelewengan tanpa bukti! Tapi kita dedahkan penyelewengan mereka dengan dokumen dan fakta! Mari kita lihat siapa yang kena!

Kalau mengikut laporan audit yang kami terima, hampir semua Maktab Mahmud diseluruh Kedah mempunyai masalah audit dan pengurusan. Tapi paling teruk ialah Maktab Mahmud Alor Setar, tidak ada sebarang rekod!



Maknanya tidak ada rekod kewangan, resit, pembayaran dan lain-lain? Dahsyat!! Tengok helaian dibawah pula!


Baca dalam petak merah, apa sudah berlaku ni? Gagal kemukakan dokumen sokongan bersama baucer bayaran? Maknanya duit keluar tanpa resit yang sah! Macam mana boleh jadi macam ni? Kalau benar guna duit Maktab untuk beli keperluan pengajian, kenapa tak kepilkan sekali resit apa yang dibeli? Atau duit tu masuk poket untuk beli benda lain?

Ini pengurusan yang tidak telus, pembayaran yuran, duit keluar masuk, bukan perkara main-main. Lainlah memang ada niat untuk main-mainkannya. Paling menarik, bila Mc 'semak' siapa yang jadi pengetua Maktab Mahmud ni, membuatkan Mc ketawa besar!

Isteri Adun Pas ni! Anak saudara orang tu! Isteri pada Ketua orang tu, dan semuanya berkaitan dengan keluarga dan orang Pas belaka! he he.. rosak-rosak! Patut la makin mundur dan lingkup Maktab Mahmud, rupanya dijaga oleh orang yang tak layak dan menjadi 'HAK MILIK' keluarga kroni Pas Kedah.

Ok, cerita ni tak habis lagi sebenarnya, kita sambung nanti! Banyak lagi pendedahan.

Lepas KUIN Pas lingkupkan, kini Maktab Mahmud pulak, kalau diberi peluang lagi, rasanya Kerajaan Negeri Kedah pula lingkup dengan kerja bodoh Pas ni!


McTheory:
Ada lagi yang menarik dan tak masuk akal untuk di dedahkan.. jangan kalut, kita sambung esok diwaktu dan blog yang sama. he he..

12 ulasan:

Awanama berkata...

Kalau boleh tolong siasat sama akaun hotel amanpura (dulu sp inn). kabar angin bertiup mengatakan ramai pemimpin PR buat kenduri tapi tak bayar. Hotel boleh tutup lepas pilihanraya ni

Awanama berkata...

fitnah umprono niii

Awanama berkata...

12.45ptg..fitnah pala hotak pak hang lah.. dpn mata bukti terang.. mau jd mata dajjai ke berok oii!

bangsa pencacai PASbodo ni mu sumbat taik je dlm mulut..

exkrye berkata...

Madrasah yg bertapak 102 tahun pun puak PAS ni balaih.. duit pampasan masuk MAIK lepas tu hilang ke mana pn xtau.. jnji nk bg tapak ganti smpai skrg TIPU.. itu benda yg SAH dan JELAS pn depa khianat.. ini bab2 belakang org tktau.. duit dgn betina.. lg melahap lah puak2 setan berkopiah PAS ni balun!!

KUIN di'rogol' dgn begitu hina..sehingga hilang maruahnya sbg institusi Islam yg ulung dizaman UMNO.. tp mereka sikitpun TAKMALU.. jenis muka tong najis.. bangsa PAS bng yg TAK pernak MALU dgn DOSA dan kmungkaran mereka buat!!

PAS CELAKA!!

Awanama berkata...

Lepas kuin jadi mangsa,la ni sekolah aku plak...haramjadah krajaan pas kedah..camna x lingkup,bini calon pas dun ayer hitam ada sini...cikgu faridah akma

Awanama berkata...

mereka mengaku islam lebih dari orang lain dan mereka membuktikannya dengan merosakkan tempat pengajian islam

Awanama berkata...

Astaga.. Kalau betul la berita ni puak2 pas ni mmg patut d laknat.. Bertopengkan agama demi kepentingan diri.. Apa nk jd la zaman skrg!!?

Awanama berkata...

Betul x betul pi check lah dgn spy2 dlm Wisma Darul Aman.. lagu mana pencacai2 PAS dok mai bertenggek cari perojek.. dgn EXCO baloq mcm babikubang, yg gila tamak jawatan mcm Pahrolbasi dan Jijan Ketegaq pulak masing2 pikiaq kuasa..

Jahat2 UMNO dulu aku rspect pusat2 pengajian Islam di Kedah terjaga wpun PAS totok punya. Skrg PAS totok punya pun lingkup..

ini balasan hangpa org PAS.. hanga CELAKA punya bangsa. Kopiah atas kepala hangpa mcm mata dajjai yg tipu habih manusia keliling.. hangpa main HUDUD hangpa fitnah org lain siang mlm... tp bila Tuhan bg hangpa kuasa sikit hangpa jd SAMSENG ANGKUH TK HERAN SAPA!!

HANGPA RATAH bukit pasak bumi yg bg lindungan alam dan makhluk Allah yg lain dgn begitu zalim, hangpa ugut org2 yg bukan PAS, ugut UUM mcm lanun laut! hangpa lulus pusat2 hiburan yg di kawasan org Islam majoriti, hangpa pelepaih projek2 MEWAH rumah 2 1/2 -3 tingkat yg dikuasai oleh bangsa Cina Laknat luar, tp hangpa xbuat pun rumah kos rendah utk org2 susah, Melayu.. hangpa main duit cara kotoq, rasuah pegawai di Papua New Guine.. plg sedih takpasai2 hangpa HALALKAN pemusnahan MADRASAH SALIHIYAH.. tragedi ZALIM yg amat menyedihkan tp dipandang sepi oleh org2 jahil bodoh di Kedah!! akhirnya projek ini terbengkalai.. tp berjaya sudah syaitan hasut MB PAS Zalim tu roboh tempat suci yg diwakafkan dlu..

ni ka cara Isle ikut PALA HOTAK hangpa ka org PAS oiii!!!!! PAS bangsa JAHAT lagi yang DILAKNAT ALLAH!!


Insya Allah aku azam aku takkan benarkan SATU UNDI pun DARIPADA KELUARGA sebelah AKU jatuh pada PARTI JAHANAM PAS dan PAKATAN HARAM INI!!

Awanama berkata...

aku PAS... aku nak cakap Alhamdulillah....Alhamdulillah...Alhamdulillah... terima kasih..semua pahala orang yang mengata akan pergi kepada orang yang dikata. terima kasih..terima kasih..terima kasih...Alhamdulillah...aku xnak gaduhh.aku nak pahala je..

Awanama berkata...

pas dan umno sama saja.aku warga guru maktab mahmud.dan kalau tanya sapa pun warga dlm maktab mahmud ni.semua tau sapa punya angkara diatas. setiausaha orang kcs.umno pekat.ZATIL kerani lembaga merangkap bos no 2 lembaga(Pelingkup kepercayaan guru terhadap lembaga)silap pas pi dok percaya kat depa.pengerusi lembaga makan elaun buta.langsung tak ambik kisah pasal konspirasi di maktab mahmud(TAULAN yg tolol) pengetua tak bersalah.depa cuma dijadikan kambing hitam oleh macai2 umno dlm lembaga maktab mahmud.satu pengajaran untuk pimpinan pas kedah kerana telah membiarkan macai2 umno ni menganiayai ramai guru di maktab mahmud.bn kembali memerintah.harap dapat memantau masalah guru2 di maktab mahmud yg sekian lama teraniaya.minta tolong pimpinan pas depa sombong walaupun aku pengikut setia pas.minta tolong kerajaan bn pulak la.mana tau lagi baik dari pimpinan pas kedah dulu.walaupun keyakinan tipis terhadap bn tapi masih ada peluang.aku benci wakil rakyat sombong tak kira pas atau bn.hidup guru2 maktab mahmud

Awanama berkata...

maklumat terkini tentang penyelewengan lembaga maktab mahmud. insanprihatin08@gmail.com

Awanama berkata...

assalaamualaikum,saya warga mktsb mhmud yan..untk pngetahuan mmy x pernah ada pgetua brjntina pompuan..stakat ni,smua pgetua mmy llaki