Isnin, 7 Julai 2014

HOT! Benarkah Ayahanda Tun Dr Mahathir Bantu Tok Guru Nik Aziz di Kelantan?



Walaupun dulu Ayahanda Tun Dr Mahathir dan Tok Guru Nik Aziz ni orang kata seteru besar. Tetapi sebenarnya, Tun Dr Mahathir masih lagi memberi wang kepada kerajaan Kelantan untuk membantu Islam melayu disana.

Ini membuktikan, ideologi politik tak memisahkan kita yang sedara semuslim ni.

Seorang aktivis politik, Datuk Khairuddin Abu Hassan mendedahkan, Tun Dr. Mahathir Mohamad semasa menjadi Perdana Menteri dahulu pernah membantu orang Melayu dan Islam di Kelantan yang ditadbir Pas secara diam-diam.

Menurutnya, bantuan antara RM200 dan RM300 juta setahun itu diberi Dr. Mahatir sendiri kepada Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

"Kereta sayalah yang ambil Tok Guru (Nik Abdul Aziz) setiap enam bulan antara pukul 11 dan 12 malam apabila orang sudah tidur ke rumah Dr.
Mahathir.

"Dr. Mahathir kata kepada Tok Guru, dia tidak boleh tolong secara terus menerus kerana Kelantan adalah pembangkang. Namun untuk orang Melayu dan orang Islam di Kelantan, Barisan Nasional (BN) beri duit kepada Tok Guru.

"Maka atas arahan Dr. Mahathir, setiap tahun kita (BN) beri RM200 juta, RM300 juta kepada Tok Guru secara senyap-senyap," katanya.

Jelasnya, sebanyak 95 peratus masjid di negeri Kelantan dibina oleh BN dan rakyat sepatutnya mendesak Nik Abdul Aziz sendiri untuk memberikan jawapan.

"Tuan-tuan boleh tanya Tok Guru sendiri, betul ke tidak perkara itu?

"Kita bina jambatan, jalan raya dan sekolah di Kelantan," ujarnya.

Itulah persaudaraan sesama muslim. Sebab tu bila ada orang kata kerajaan pusat tak bantu Kelantan, bagi admin ianya satu benda mengarut.

Takkan ratusan juta tu bukan satu bentuk bantuan?

Gaduh bab politik macam mana pun, kita tetap kiblat yang sama.

Betui dak?


Jom sahabat join kami di Mukhriz Mahathir FC.. nak join KLIK LINK bawah ni..

53 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Naya Tun Mahathgir kena panggil Maha Firaun.

Tanpa Nama berkata...

Naya Dr. Mahathir.
Anwar dan koncho-konchonya suka.

Tanpa Nama berkata...

Kita orang melayu islam boleh ditipu dengan puak lebai PAS dan Ustaz2 meraka kerana salah kita tidak mahu memahami isi alquran dengan sejelas-jelas nya, kita hanya membaca tampa memahami ,pergi dengar ceramah kita suka yang jenaka kita lebih suka pada budaya arab daripada menanam nilai nilai murni islam dalam hati ,ayat 12 surah al hujerat menjelaskan dengan terang yang kita tak boleh berburuk sangka dan mengelar orang islam lain dengan imej yang buruk-buruk malah ketahap fitnah perkara ini sering dibuat oleh ustaz PAS malangnya disebabkan banyak dari kita tak faham alquran dan menyerah bulat-bulat pada puak ini mentafsir maka dengan mudah kita diperbodohkan.

berasiam berkata...

jangankan kelantan, bosnia herzegovina pun tun dr mahathir bantu sampai mampu melawan dalam perang di sana. begitu juga masyarakat paletin, selatan tahiland dan moro. tapi tun bantu secara senyap-senyap kerana faktor keselamatan khususnya. masyarakat tidak tahu betapa besarnya jasa tun mahathir kepada ummah. kalau diberitahu pun, ramai yang tidak mahu percaya. maklumlah, tun tak simpan janggut.

Pakcu Rantau Panjang berkata...

Maaflah Pakcu masuk mencelah dan buka nak mengada-gada atau membuat fitnah tapi ianya keluar dari mulut ustaz YIK yang mengatakan kerajaan PUSAT (BN) anak tirikan Kelantan. Hasil dalam negeri dikutip tapi bantuan tak disalurkan..dan mungkin juga perkara ini dijaja ke merata tempat dari mulutnya hinggakan sekolah yang bina pun hasil kutipan derma bukan dari bantuan pusat.

Tercenggang Pakcu hingga dikatakan untuk nak bayar cikgu YIK pun tak larat. Daif dan ada yang kata perjuangan guru YIK yang masuk jadi Guru SAR semata-mata kerana gaji yang lebih adalah bukan kerana agama..dan isu seperti inilah yang melenyapkan segala bantuan kerajaan Pusat ke negeri Kelantan kerana disembunyi fakta apalagi pemimpin PAS sendiri tak pernah pun menyatakan kebenaran dan berterima kasih kepada Pusat atas apa sumbangan yang disalurkan. Yang mereka tahu..KUTUK...KUTUK dan virusnya tersebar luas kepada ustaz-ustaz yang tidak tahu dan mahu tahu hal yang sebenar.Walhaualam

Pengundi Sik berkata...

Banyak sebenaqnya yg Tun buat untuk umat Islam Malaysia dan seluruh dunia.
Sbb tu umat Islam seluruh dunia masih lagi hormat dan sayang kat Tun. Dia ja yang takmau hingaq apa yg dia buat sbb dia ikhlas nak tolong bukan nak cari publisiti.
Masalahnya org kita yg tak nampak semua ni sbb dah makan dakyah dan propaganda si pemain juboq sorg tu yang dah makan upah dari puak kapiaq.
Sedaq la wahai umat Melayu Islam yang anda sedang dipermainkan dan dilemahkan puak yang cemburu dgn kejayaan kita. Bukakanlah mata hati hangpa tu untuk mencari kebenaran sebenar. Org tua tua dulu dah habaq, bersatu kita teguh.

Tanpa Nama berkata...

Jahatnya ust2 ni...akhir zaman..

Tanpa Nama berkata...

selamatkan kuin dari pencuri dan penyamun

Tanpa Nama berkata...

Dengan penuh rasa rendah diri dan rasa syukur diberi nikmat hidup. Andai diberikan peluang Tun M boleh menggunakan nyawa saya untuk terus kekal hidup dengan izin Allah saya restui. Melayu Islam sehebat Tun M sebenarnya telah banyak mengubah demografi Malaysia dan ketika pemerintahan beliau Cina,India dan lain2 bangsa boleh lagi duduk minum kopi sama2. Tapi kini, tumpah air mata darah sekalipun kita sudah sukar untuk tidak menyimpan perasan iri hati, dengki, benci dll dalam sanubari setiap kaum di Negara ini. Nauzubillah. Jauhkanlah sengketa kaum sekalipun jika Islam berperang dengan kafir di Malaysia ini sebagai syahid.. Allahuakbar..takbir..

Tanpa Nama berkata...

Ada manusia yg telah mengambil harta rakyat secara tidak betul ... Selepas itu mula menderma dan tunjuk baik menolong orang susah... Gila2 punya tunjuk baik..

Orang buta serta miskin yg ditipu pun terus memuji manusia itu kerana kebaikannya.

Manusia jenis ni memang masuk neraka dululah sebelum masuk syurga.... Itu pun kalau mati dalam Islam.

Tanpa Nama berkata...

Kalaulah wang utk bina Masjid itu wang songlapan atau cukai judi, ianya tetap haram, jadi semua masjid2 yg dibina UMNO itu haram. Mahathir curi minyak Kelantan bagi pada Songkhla, macam mana dgn itu, itulah musibah kalau kita memilih orang yg bertangan panjang seperti SyaiTun.Dia ni Syaitan sebab pandai melagakan orang.

Tanpa Nama berkata...

Sunni dan Syiah berbalah di Timur Tengah akibat hasutan Syaitan yg bernama Mahathir.

Tanpa Nama berkata...

Beban pemerintah dan ketua kerajaan amat berat. Salah silap tanggunglah di akhirat nanti.

Hanya geng be end yg berebut nak jadi pemerintah. Syok masuk tv dan syok pegang duit..... Rakyat biaq terus menadah brimmm..

InsyaAllah beee end akan tumbang.

Tanpa Nama berkata...



CUMA KAFIR HARBI DAN KUMPULAN MUNAFIKUN YG SENTIASA MERASA SENTIASA SAKIT HATI DAN DENDAM KESUMAT YG MELUAP2 TERHADAP AYAHANDA TUN ALHAMDULILLAH DAN SYUKUR ALLAH TELAH MEMANJANGKAN USIA AYAHANDA DAN MENGANUGRAH KESIHATAN FISIKAL DAN MENTAL YG MASIH SEGAR HINGGA KE SAAT INI. CUMA MUSUH2 ISLAM SAJA YG MEMUSUHI TUN DGN MELEMPARKAN BERBAGAI FITNAH UNTUK MELEMAHKAN SEMANGAT TUN. TETAPI TUN TETAP UTUH. ALHAMDULILLAH. SYUKUR. SEMOGA TUHAN MENGANUGRAHKAN KESIHATAN YG BERPANJANGAN DAN MELANJUTKAN USIA AYAHANDA TUN. AMIN YA RABULALLAMIN.

Tanpa Nama berkata...

Org Kelata bebal dan taksub pd parti PAS mengalahkan Agama. Sbb itu yg buruk pun depa ikut dn percaya. SAMPAI LA NI!

Melayu Selangor berkata...

Betul bro. Saya banyak hadir seminar luar negara. Bila kenalkan diri dari Malaysia peserta negara lain terus sebut Mahathir. Very good person. Bangga sangat rasanya.

Bila saya tanya you know Anwar, mereka tanya balik " Who Anwar"?

Adusss, ingat famous tapi sebenarnya tidak.

Tanpa Nama berkata...

Dah 2 atau 3 kali PRU dengar ungkapan ni. Akan tumbang, akan tumbang tapi tak tumbang2 lagi. Penatlah tunggu.

Tanpa Nama berkata...

Betul ke? Tunjuk bukti. Kalau tak jatuh fitnah. Dosa tauuuu.

Tanpa Nama berkata...

Sunni dgn Syiah dah bergaduh sebelum Mahathir jadi PM. Jadi statement kamu hanya fitnah.

Apa dahhh . . .

Tanpa Nama berkata...

Teroknya otak hang kena liwat...
perkara baik depan mata pon boleh dikatakan jahat...
kesian....

Tanpa Nama berkata...

Aku rasa hang la ahli neraka tegar..

Tanpa Nama berkata...

Ok jugak dapat brim...dari pada dapat habuk....apa daaa...

Tanpa Nama berkata...

Ayahanda SyaiTun memang licik sebagai Ularmamak, mencuri dari Kelantan, Terengganu, Sabah dan Sarawak dan bagi pada org lain. Dulu dia beli estet2 British pakai wang kerajaan memewahkan kroni dan halau pekerja2 lading keluar tanpa 1sen pampasan. Dia ini baik untuk org2 yg dapat duit curi, Bangsat betui Mamak ini.Sebenarnya Malaysia semakin runtuh setelah makluk ini muncul.

Tanpa Nama berkata...

Ayahanda SyaiTun memang licik sebagai Ularmamak, mencuri dari Kelantan, Terengganu, Sabah dan Sarawak dan bagi pada org lain. Dulu dia beli estet2 British pakai wang kerajaan memewahkan kroni dan halau pekerja2 lading keluar tanpa 1sen pampasan. Dia ini baik untuk org2 yg dapat duit curi, Bangsat betui Mamak ini.Sebenarnya Malaysia semakin runtuh setelah makluk ini muncul.

Tanpa Nama berkata...

Ayahanda SyaiTun memang licik sebagai Ularmamak, mencuri dari Kelantan, Terengganu, Sabah dan Sarawak dan bagi pada org lain. Dulu dia beli estet2 British pakai wang kerajaan memewahkan kroni dan halau pekerja2 ladang keluar tanpa 1sen pampasan. Dia ini baik untuk org2 yg dapat duit curi, Bangsat betui Mamak ini.Sebenarnya Malaysia semakin runtuh setelah makluk ini muncul.

Tanpa Nama berkata...

Satu ZAMAN dulu ni masih ada harta tok nenek untuk di faraid.

ZAMAN sekarang tinggal sikit harta mak bapak untuk di faraid. Harta dah makin kecil

ZAMAN akan datang tinggal HUTANG untuk di'AGIHKAN' kepada anak cucu untuk bayar.

Melayu dah teruk sangat sampai kena berebut kesenangan dengan bangsa lain di negeri sendiri.

Siapa pemerintah mereka selama ini...... ??? Bee nd dan kuncu2nya.

Tanpa Nama berkata...

Duit yang Penyamun Madey bagi sebenarnya nya ialah wang curi Royalty yg sepatutnya dibagi pada Kelantan. Yang mengangkat Madey ini, perlulah buka rumah mrk utk disamun dan mengharap penyamun tersebut derma balik harta curian itu, barulah kepunjian kpd anak Syaitan ini berbaloi.

Tanpa Nama berkata...

Ni la anon baka penyamun...
kat kedah keja dia samun balak sampai botak walaupun hanya sepenggal perintah...

Tanpa Nama berkata...

'Penyamun'(kalau betul pun) tu geng yg perangai macam 'amano' yg telah silap diberi kepercayaan oleh Ustaz Azizan(orang baik). Merekalah yg sedikit sebanyak buat onar. Depa ni semua kawan amano yg dah menghilangkan diri.

Tapi kebaikan dibawa Pakatan selama sepenggal lebih banyak... Lihat kompleks depan Menara Alor Setar. Kalau tak kerana Pakatan, jadi sarang penagih lagi la..

InsyaAllah pemimpin Pakatan belajar dari cara bee end sabotaj untuk menakluk Kedah kembali.

Hidup Melayu tanpa brimmmm!!!!

Tanpa Nama berkata...


MUSUH MUSUH MELAYU. ISLAM SANGAT GERUN DGN AYAHANDA TUN . SETIAP ORANG YG MENGKHIANATI AYAHANDA TUN SAMA ADA MELALUI PERBUATAN ATAU PERCAKAPAN LAMBAT LAUN AKAN MENERIMA KIFARAH DARI ALLAH SWT. CONTOH YG SANGAT NYATA LIHATLAH APA KESUDAHAN DGN SI AL JUBURI. SAMPAI MEREMPAT ANAK BERANAK DI TEPI JALAN. PARTY YG DI TUBUHKAN NAK MELAWAN TUN PUN MENUJU KEHANCURAN. SAMPAI SEKARANG AL JUBURI MASIH KEMPUNAN NAK JADI PEE YEEM SAMPAI JADI GILA TALAK. TAPI TUN MASIH SEHAT WAL AFIAT WALAU PUN MUNAFIKUN DOA YG BUKAN2. LAGI BANYAK DOA BERTAMBAH HEBAT TUN. TAPI SEBALEKNYA SI JUBURI DITIMPA BALA BERTALI ARUS. ITULAH BAHANANYA. SEMOGA RAHMATNYA. BERSAMA TUN SENTIASA. AMIN.

Tanpa Nama berkata...


Anjing pakatan haram jadah yg dilepaskan oleh LGE bekas banduan kajang dlm blog ni anjing kapir harbi yg tercekik tulang babi. Tak tau baca pun.

Tanpa Nama berkata...

Anjing2 PAS Pakatan Haram di lepaskan dlm siang hari Ramadhan ini ini menggantikan tugas syaitan laknatullah...

ini lah kerja mereka.. iaitu munafik dan mengajak manusia2 lain kpd kufur nikmat, fitnah dan caci sebahagian dr air liur dan darah daging mereka..

Mereka terus berbohong dn mengutuk Tun M yg sgt berjasa, UMNO yg buruk2 pun sampai skrg lebih baik dr Pakatan Haram, tp mereka2 ini Allah hitamkan hati dan hijab otak mereka tk sedar diri.. mengata UMNO tp apa yg mereka kata itulah ada pd diri mereka..

syatan2 berupa manusia yg tidka dirantai oleh Allah utk disaksikan oleh org2 yg berpuasa >>> anon 3.59, 11.09.. puas hati sgt lah tu..

Tanpa Nama berkata...

Segala pujian kpd Penyamun Madey adalah sama dengan kapik Sunni yg menyembah berhala kat Kaabah dengan segala Pujian kpd Syaitan.

Tanpa Nama berkata...

Orang2 Melayu tetap menyembah Syaitan sebab mendukung Penyamun dan Pembunuh Memali yg bernama SyaiTun Madey.

Tanpa Nama berkata...


KAPIR HARBI DI ATAS TU TUNGGULAH SAAT KAMU MAMPOS MACAM KARPAL SINKY YG TERBELIAK BIJIK MATA DAN MUKA HEROT. MELAYU ISLAM TIDAK MENGGUNAKAN PERKATAAN YG KAMU GUNA. ITU PERBEZAAN ISLAM DAN KAPIR. KAMI TIDAK PERNAH MENGHINA APA YG KAU SEMBAH. MELALUI PERKATAAN YG KELUAR DARI MULUT KAMU MENGGAMBARKAN KAMU MENANGGUNG SAKIT HATI YG AMAT SANGAT. DI DLM ISLAM KAMI DIAJAR MENERIMA KADAQ DAN KADAR ALLAH SWT. ITULAH BEZA ANTARA UGAMA KAMU (KALAU ADA) DAN UGAMA KAMI. SABARLAH SIKIT SEHINGGA PRU 14. MENYALAKLAH KUAT2.

Tanpa Nama berkata...

Alhamdulillah.... Tun masih sihat tapi mereka pula hampir mereng sakit jiwa....

Tanpa Nama berkata...

Ameeen Ya Allah. Moga si penghina Tun M dan org2 yg dia hina itu akan terima balasan setimpal. selagi ko sihat ko boleh lah kutuk 'madey', dgn mcm2 penghinaan tp awas ko akan mati juga.. biasanya org yg jahat mulut mcm ko atas dunia lg Allah akn tunjuk azab, tunggulah.. janji Tuhan itu pasti.. Tun M masih sihat dn Tuhan beri dia nikmat dan kecerdikan berterusan, berbanding seorng lg di Kelantan tu menderita dgn mcm2 masalah.. lantaran mulutnya yg sgt celupar semasa sihat..

wallahualam..

Tanpa Nama berkata...

JELAS LAH anon 9:42 adalah org kafir yg cuba meracuni fikiran org islam...
org islam di malaysia tidak akan berkata
"kapik sunni" ...
sudah laaaa kafir lahanat..

Tanpa Nama berkata...


ANJING PAKATAN HARAM JADAH YG MENYALAK TU MEMANG SI KAFIR. KAFIR HARBI. SEKOR JE PUN.

Pengundi Sik berkata...

Laa, dalam ni pun ada gak anjing2 DAPigs nie menyalak? Mamak pun dia nie, jadi PM selama 22 tahun tau. Hangpa apa ada? Perintah Selangoq baru 2 penggai pun dah kacau bilau.

Sedaq la sikit kuat mana hangpa menyalak pun, hangpa dok di kepala takok tu ja la. Tak pi mana pun. Dalam mimpi la baru dapat Putrajaya. Peluang terbaik hangpa PRU 2013 tapi la nie, takdak dah peluang hangpa. Orang Melayu sekali dgn mamak mamak dah nampak dah perangai hangpa lagu mana.

Menyalak la kuat kuat. Yang tu ja yg hangpa mampu buat pun. Menyalak lagi anjing2 DAPigs. Tuan suruh menyalak tu.

Pengundi Sik berkata...

Salah tu. Sebab yang hangpa tak puas hati adalah la nie Melayu dah mula pandai. Melayu dah mula kaya. Melayu dah mula senang. Middle-class Melayu kini dah lagi besaq dari puak hangpa. Dan Melayu juga dah start masuk dalam golongan 10 org terkaya di Malaysia. Sebab tu puak hang menyalak.

Sebab tu hang tak puashati dengan Tun Mahathir. Tak gitu anjing2 DAPigs sekalian?

Pengundi Sik berkata...

Ish dia tak mau mengaku noo. Nak sabit dgn UMNO juga. Nak habaq sat kat hangpa anjing2 DAPigs, yang buat onar tu puak hang juga. Bukan UMNO. Yang tikam belakang Ustaz Azizan (orang baik) tu, puak hang juga. Bukan UMNO. Puak sendiri pun tak kenai ka?

Aku dok di Sik. Kehancuran yang puak hangpa buat selama 1 penggal memerintah Kedah, nak repair balik mau kena 2 3 penggal baru ok. Baru sepenggal ja perintah habih kekayaan hutan Kedah hangpa pelingkup.

Sedaq la sikit yang sabotaj hangpa tu puak hangpa sendiri. Hangpa ja tak nampak tapi rakyat Kedah nampak. Disebabkan kegilaan kuasa nak memerintah. Dan kegilaan nak perabih duit Kedah. Sama la macam di Selangoq. Kegilaan yang sama.

Sebab tu la hangpa semayang hajat penuh stadium pun, Allah swt tak bagi kat puak hang perintah balik. Hati kotoq.

Tanpa Nama berkata...

Rupa2 nya bagos jugak sekolah vernakular berasaskan bangsa ni ye...
senang nak kenalpasti sesuatu bangsa / agama walaupun melalui tulisan....
bukan senang nak menyamar loh...
kerajaan memanggggg bijak.....

Tanpa Nama berkata...

Abu Bakr Al Bagdadi nak letupkan Kaabah, pada masa yg sama harap dia letupkan bangsawan2 Melayu yg merompak Negara siang malam,sekurang kurang orang2 miskin hidup selesa sikit.

Tanpa Nama berkata...

syaitan dh masuk dah./. ni belajaq kt syetan Ajis la nii.. elok lah bangdadi puak syetan tu pi umah ajis..

Tanpa Nama berkata...

depa bangsa syetan PAS ni dh malu kalah dan bodo tk reti perintah apa2 menda jd kerja depa jd syetan perosak la.. cari org2 yg byk jasa pastu kutuk maki.. tp depa lupa syetan nama Mat Sabu kaki betina tu duk dgn depa jgk.. syetan kaki betina tu jd no2 dlm PAS tu.. agak2 kalau syetan tu Menteri bpa byk betina dia kacau..

Tanpa Nama berkata...

dalam usia 88 tahun,buah fikiran,minda dan akal tun M masih segar brbanding pesaing2 yg sama umur dengannya

Tanpa Nama berkata...

memanglah pusat kena bantu kelantan....
bapa mestilah kena tolong anak...
lagipun si anak kerja siang malam sebab nak bagi duit kat bapa.....
minyak naik,barang naik,bayar cukai itu cukai ini dan macam-macam lagi...
betul tak?

psssstt:orang kelantan sj kat malaysia ni yg tak bayar cukai.negeri lain semua bayar....

ehemm,bila nak bagi royalti minyak tu?

Tanpa Nama berkata...

SyaiTun mana ada umur , dia tak akan mati, itulah kekebalan yg dibagi Tuhan kpd SYaitan2 utk melakukan kejahatan supaya orang ramai bertaqwa.

Tanpa Nama berkata...

Kalau kita curi RM100 dari Kelantan dan bagi balik RM10, adakah namanya bantuan, tapi Mahathir hanya Pencuri yg Prihatin cam Botak Chin. Jangan sapu semua itulah prinsip Mahathir tapi pencuri tetap pencuri.

Tanpa Nama berkata...

Patutlah maksud DAP itu Dog And Pig alih bahasa nya Anjing Dan Babi dan kita boleh lihat dengan begitu anjing babi ini kepakaran mereka mengkaldaikan PAS dan seterusnya melaga-lagakan org melayu terutamanya PAS dan UMNO.....

menggunakan platform blog umno....berbahasa melayu....menipu...menfitnah...terang dan nyata ini kerja parti Anjing Dan Babi.

Tanpa Nama berkata...

Yang Madey bagi itu sikit, yang banyak itu dibagi pada Thailand, selebih itu dia masuk kocek.

Tanpa Nama berkata...

Kerajaan Kelantan telah mengaku ta bayar caruman guru2 YIK walau buat potongan