Jumaat, 25 Disember 2009

Politik: Pas kata Ahmad bagi rasuah pada budak sekolah?

Haprakdaily hari ini melaporkan bahawa Ahmad Said (MB Terengganu) memberi rasuah secara tidak langsung kepada budak sekolah semasa merasmikan penyampaian cemerlang sekolah dibawah Yayasan Terengganu.

Ahmad di dakwa berkata kepada hadirin majlis, supaya mengundi BN pada Pilihanraya Umum yang akan datang setelah apa yang kerajaan BN Terengganu lakukan kepada rakyat.

Haprakdaily juga mengatakan, ada hadirin yang hadir tidak puas hati atas ucapan Ahmad Said tersebut (semestinya orang Pas) dan menganggap segala pemberian yang diberikan kepada rakyat itu umpama rasuah untuk mengundi BN. (haprakdaily melaporkan dengan secara hapraknya)

MctHeory: Apabila kena pada BN, dikatakan rasuah, bila kena pada Pas, dikatakan hadiah. Apabila yang pakai serban kontraktor belanja pergi haji rm65,000, boleh pula ye.

Kerajaan Terengganu cuma hendak rakyat berterima kasih dengan mengundi, cuma caranya terlalu terus terang. Salahkah kita berterima kasih pada orang yang membuat baik pada kita? Itu pun mau jadi isu ke?

Tiada ulasan: