Selasa, 2 Februari 2010

UMNO CUBA 'PANCING' MP PKR?


Kita mengetahui bahawa PKR sekarang berada didalam kemelut dalaman yang serius. Banyak daripada MP PKR sudah pun meninggalkan parti tersebut, dan ada yang bercadang untuk meninggalkan PKR. Mc ada membaca mengenai perlawaan Ahmad Maslan (Ketua Penerangan UMNO) kepada MP PKR supaya menyertai BN jika tidak lagi yakin kepada PKR, nak klik sini.

Begitu juga dengan dakwaan Brader Anwar yang mendakwa UMNO hendak memancing MP PKR yang lain dengan menggunakan Jamaludin Jarjis bagi meruntuhkan Pakatan Haram, yang sedia maklum memang berada didalam kemelut masalah yang serius. Baca disini. Sehingga membuatkan Brader Anwar pun sudah panas pungkuknya.

Bagi Mc, memang betul PKR berada didalam masalah peribadi mereka sendiri. Memang sepatutnya UMNO mengambil peluang ini untuk menambahkan sakit PKR, cuma mungkin cara UMNO agak gopoh dan terlalu menunjuk bagaikan terdesak. Tidak sepatutnya UMNO/BN terlalu menunjuk untuk mengajak MP PKR atau bekas MP PKR menyertai UMNO, Semua ini boleh menjejaskan sendiri imej UMNO sebagai parti pemerintah. Baca disini.

Sebenarnya UMNO/BN tidak perlu terlalu gopoh untuk memancing ahli-ahli PKR yang keluar atau belot pada parti ini. Biarkan mereka menjadi bebas atau dengan haluan mereka sendiri kerana, jika mereka sudah keluar daripada Pakatan Pembangkang, adakah mungkin mereka-mereka ini menyertainya semula?

Kemelut di pentadbiran PR Pulau Pinang baca di sini, PR Selangor yang goyah baca di sini. Semua ini menunjukkan Pakatan Haram memang sudah bermasalah dan mungkin dalam masa terdekat, Pakatan Haram ini akan longgar dan terus berpecah. Biarkan mereka dengan masalah mereka. Sekarang ini UMNO/BN dah cukup kuat!. UMNO/BN sepatutnya tunggu dan lihat, bersedia untuk menepuk tangan.

MctHeory:
Jika ada rezeki tak kemana, takkan lari gunung dikejar!

6 ulasan:

kelambuharimau berkata...

elok dipancing aje pemimpin PKR tu..sebab dulu pun anuar nak beli wakil rakyat BN..jadi apa bezanya..huh

Kesedaran berkata...

Assalamualaikum

Buat masa ni tak payah lah nak ambil mereka2 ni yg telah keluar dari parti mereka. Biarkan mereka dgn agenda mereka. Biarkan pengundi tahu apakah motif mereka utk keluar dari parti. Buat BN bersabar tak payah nak loghat nak ambil mereka nanti banyak pulak permintaan dari mereka atau takut nanti ceita lain yg keluar dari pelompat parti ini.

Teruskan lah dgn agenda kerajaan yg ada skrg. Tunjukkan bukti kpd rakyat bahawa kamu BN adalah menjadi JUARA RAKYAT. Sesudah itu berusaha dan tunggu hasilnya pada PRU13 nanti. Ini adalah nasihat dari sy. Kalau nak dengar dengarlah kalau x mau pekakkan telinga. Sekiranya keikhlasan BN skrg ini memang memperjuangkan nasib rakyat jadi inshallah PRU13 akan menjadi milik kalian. Kemenangan besar akan di perolehi. Oleh itu perbetulkan niat kalian dan jalankan amanah yg telah diberikan oleh rakyat. Jgn cuba tergoda utk mengambil mereka yg telah keluar dari parti yg menentang kamu kerana kita tidak tahu nawaitu mereka.

Oleh itu biarlah berakit-rakit ke hulu berenang2 ketepian......

Jesteru itu wahai pemimpin BN, Lu fikir-fikirkan lah .........

Unknown berkata...

Memang Pkr haru biru skrg!
Umno pulak jgn la jd mcm org gila talak. Bwk bertenang la!
Biarkan luncai terjun dgn labu2nya dulu..kalau takde kebodohan dikalangan mereka maka takde la pulak memberikan kegembiraan buat Umno yg kini dlm suasana tak berapa nak ceria!

Frodo Baggins berkata...

wa xder kepercayaan dgn spesis lompat parti ni ~ seyes ...

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO...KITA TENGOK SAPE YG BERIYA2 MASA MULA2 SURO 'LOMPAT KATAK' DULU? KEJAR YB PEGI TAIWAN? KEHKEHKEH

PUTRA MERDEKA berkata...

anwar telan kahak dia sendiri bro, dia yang mendendangkan nyanyian lompat melompat ni akhirnya tertelan microphone...
senang cerita ambik mic tu sumbat lobang jubur dia
tq