Sabtu, 13 Mac 2010

ANWAR MENGELABAH! POLIS YANG SALAH!



Setiap negara ada undang-undangnya ada perlembagaannya, setiap negara juga ada polisnya dan penguatkusanya. Akan tetapi negara kita ini ada pihak yang tidak menyukai polis membuat kerja mereka. Mereka lebih suka menghentam polis dengan pelbagai tohmahan dan kata-kata kesat.

Jika dulu polis dilihat sebagai pelindung masyarakat, tetapi kini ada pihak yang mencemuh polis dengan mengatakan polis ini orang suruhan UMNO/BN. Kenapa mereka ini berkata demikian? Kerana mereka mahu rakyat bersimpati terhadap mereka. Mereka mahu polis takut melakukan tanggung jawab untuk menghalang mereka sekiranya mereka melakukan kesalahan seperti perhimpunan haram.

Tahukah anda, jika anda di Singapura, walaupun anda berpiket lebih dari 3 orang, anda pasti akan ditangkap dibawa kebalai dan didakwa atas kesalahan berhimpun secara haram. Begitu kuatnya undang-undang disana. .tujuannya hanya satu, hanya untuk menjaga keamanan negara dan kedamaian masyarakat sekeliling.

Begitu juga dengan tugas polis dinegara kita. Polis hanya melakukan kerja mereka. Jika berkumpul dan diberikan permit yang sah. Polis hanya hadir dan memantau untuk keselamatan. Tetapi jika melakukan perhimpunan haram yang boleh mengkucar kacirkan keamanan negara dan masyarakat sekeliling. Pihak polis pasti akan mengambil tindakan yang keras.

Anwar dan Pakatan Haram boleh menipu ahlul-ahlul mereka. Tetapi mereka tidak dapat menipu rakyat Malaysia yang sudah cerdik dan pandai untuk menilai. Jika mereka melakukan perhimpunan haram dan mereka berkumpul seramai 1000 orang. Adakah mereka sedar akan masyarakat sekeliling yang tidak suka dan membantah perhimpunan haram itu.

Dulu UMNO dan NGO melayu pernah membuat perhimpunan membantah Guan Eng berkenaan kes kampung buah pala. Apa tindakan pihak polis terhadap mereka? Polis memberi amaran dan melakukan tangkapan pada yang engkar. Sama juga tindakan polis kepada Pakatan.

MctHeory:
Propaganda menghalang kerja polis sudah lama dilakukan oleh Pakatan Haram. Tujuan mereka hanya 1, untuk mempolitikkan polis bagi kepentingan mereka!

5 ulasan:

Ipin berkata...

Anuar Peliwat ni kalau orang lain buat semua salah tapi kalau dia semuanya betul sampaikan kes liwat dia pon kata betul.BETULAH PELIWAT NEGARA

pengalikubur berkata...

Kalau tak salah polis pun tak lapar nak jumpa Anuar sebab ada laporan polis kalau ada laporan polis itu hak polis untuk siasat tak kira siapa yg buat laporan,Tanya anak saudara Anuar yg bernama Mokthar dia bekas Polis dia lebeh tahu banyak kerja polis.

bakmai berkata...

Penyokong2 pakatan ni mmg tolol tahap bangang tak ada daya nak fikir..perkara mudah mcm ni pun tak boleh nak fikir. Atau malas nak fikir. Kalau aku kerajaan,aku akan tangkap mereka dan akan kenakan tuduhan dan sumbat mereka kepenjara, kenakan hukuman berat. Dgn cara itu saja baru mereka mampu gunakan akal mereka. Spura aman sbb pemimpin2 mereka berkualiti, tegas dan berani ambil risiko. Sbb apa mereka berani? Sbb mereka tidak gunakan kedudukan mereka untuk perkayakan diri.

Frodo Baggins berkata...

... tapi drama gerak khas gilerr boring duh! ngehehhehehe


>>____<<

Tanpa Nama berkata...

Masa dalam UMNO dulu haru biru dia kerjakan UMNO sekarang buat Pakatan Rakyat haru biru PAS dia kerjakan.Tok N.ajis otak dia kena liwat.
Soo my suggestion buat Party Gay Malaysia baru le aman Malaysia