Isnin, 15 Mac 2010

SIFAT PAS YANG PALING KEJI!



Mc percaya bahawa ramai pembaca dah tahu mengenai karikatur yang menghina junjungan besar kita umat Islam. Nabi Muhammad S.A.W. Pada pembaca yang belum tahu mengenai hal ini, di sini Mc hendak memberitahu. Baru-baru ini tiga akhbar dari Sweden yang bertindak kurang ajar dengan menerbitkan semula karikatur yang menghina Nabi Muhammad S.A.W.

Atas sebab demikian, kerajaan Malaysia telah menghantar bantahan keras terhadap kerajaan Sweden bagi memohon penjelasan dan meminta kerajaan Sweden mengambil tindakan terhadap akhbar-akhbar tersebut. Pada semua umat Islam yang mengaku Islam dan mengucap dua kalimah syahadah. Perkara ini merupakan satu penghinaan besar terhadap umat Islam di dunia, termasuk di Malaysia.

Mc ada baca respon yang ditunjukkan disesetengah negara Islam yang lain. Yang membantah dan berhimpun sambil menyatakan perasaan mereka. Tapi Mc tertunggu-tunggu juga respon dari orang-orang kuat parti Islam yang kononnya memperjuangkan Islam. Bukan kata blogger, malah pemimpin mereka pun tidak membuat sebarang kenyataan mengenai isu ini. Bagaikan isu menghina nabi tidak penting langsung bagi mereka.

Mc cuma nak bertanya, Islam jenis apakah yang parti Islam aka Pas ini perjuangkan? Islam Pas? Islam liberal? atau Islam syorga N.ajis? Kita pernah lihat puak pas membantah isu ISA, isu SPR dan isu politik yang lain. Malah ada blogger yang buat gambar n.ajis liwat anwar pun mereka bantah dan protes. Tetapi kenapa dalam isu ini, mereka diam seribu bahasa? apakah kerana tidak ada kepentingan bagi mereka?

Apakah n.ajis lebih tinggi darjatnya dari Nabi Muhammad S.A.W? Sepatutnya Pas kena peka dalam hal sensitif melibatkan agama. Bukan hanya sensitif melibatkan politik! Inilah perkara paling keji dalam Pas. Suka bermuka dan berpilih dalam perjuangan mereka. Macamana la orang nak percaya dengan Pas kalau Pas tetap bonggok macam ni.

MctHeory:
Pas megah mengatakan mereka gabungkan politik dan Islam. Memang itu satu perkara yang bagus. Tapi yang tak bagusnya, apabila mereka mempolitikkan dan peralatkan Islam!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Dalam isu kalimah Allah pun N Ajis gagal mempertahankannya. Sudah jelas sekarang yang DAP sudah berjaya mentarbiahkan PAS. Tidak kedengaran lagi laungan2 PAS seperti hudud dan negara islam. Syabas Karpal Singh kerana telah berjaya mempengaruhi N Ajis dan pengikut PAS supaya terkeluar dari landasan Islam secara halus.

rahman berkata...

betul sgt2 yang DAP telah berjaya mentarbiahkan PAS.takbirrrrrrrrrrr.... hidup PAS jadi budak suruhan DAP.janggut org2 PAS boleh dibuat berus utk genyeh dan gosok badan babi hari2.takbirrrrr.....

Esperalzi berkata...

Aku baru terima dalam peti surat rumah aku satu kertas iklan promosi judi nombor ekor 4D Toto dgn tajuk besar "WAT PRAKATHIT" dari seorang sami Buddha yg menggelarkan dirinya "TOK GURU" (gambar dia pun tertera di iklan tu!). Iklan itu menceritakan perihal seorang manusia yg kesempitan hidup krn desakan ekonomi. Hinngalah dia berjumpa TOK GURU Buddha ni yg berikan dia nombor ramalan judi. Manusia ni pun gunakan nombor yg diberi TOK GURU utk tikam ekor di 4D Magnum Toto& menang besar, & sejak tu hidup dia senang lenang sampai hari ini. Pembaca iklan pula disuruh terus hubungi TOK GURU Buddha ni utk dptkan nombor ekor dan hidup senang nanti. Iklan tu siap diberi nombor HP TOK GURU Buddha tu. Point cerita aku: Kalau semua org boleh guna nama "ALLAH", maka hari ni pun dah mula ada org2 bukan Islam, bahkan sami Buddha tukang ramal nombor ekor pun dan pakai gelaran "TOK GURU" utk tujuan yg tak baik. Bolehkan kita jamin bhw nama "ALLAH" yg lebih agung dari nama "TOK GURU" juga tak disalahgunakan? Agaknya dari siapa sami Buddha ni dapat inspirasi?