Isnin, 5 April 2010

BLOGGER PR SOKONG CALON BN MIC!

Mc ada terjumpa dan membaca dua tiga blog pro-Pakatan Haram yang menyuarakan pendapat mereka menyokong BN meletakan calon MIC di Hulu Selangor nanti. Mereka menyokong MIC datas alasan kononnya menyokong hak kaum India keatas kawasan tersebut.

Mc rasa tak payahla Mc beri link ke blog berkenaan. Tak berfaedah pun. .Hujah yang dikemukakan memanglah boleh diterima akal, tapi bila Mc meneliti kembali list blognya dan isi blognya baru Mc tersedar bahawa blog terbabit milik pro-pakatan.

Apa kejadahnya Pro Pakatan menyokong calon MIC? Pasti ada niat busuk disebaliknya. Mana ada musuh menyokong parti lawan dengan niat yang baik. Mc masih ingat kejadian pelik semasa pemerintahan Pak Lah dulu. Masa Pak Lah mahu meletakkan jawatan, ramai pemimpin pembangkang yang tidak mahu Pak Lah letakkan jawatan. Kata mereka Pak Lah baik dan layak jadi PM.

Kenapa mereka kata begitu?

Mereka sedar, apabila Pak Lah masih menjadi PM hingga ke PRU ke 13. Peluang mereka untuk menang PRU berkenaan amat besar sekali. Penolakkan rakyat keatas kerajaan BN disebabkan kesilapan Pak Lah memerintah menyebabkan pembangkang mahu Pak Lah terus memerintah. Begitu juga dengan keadaan yang terjadi sekarang.

Pastinya pakatan mahu calon MIC bertanding di Hulu Selangor. Bila MIC bertanding, peluang mereka untuk menang akan kembali terbuka. Rakyat di Hulu Selangor mahukan UMNO. Jika MIC yang bertanding, peratus kemenangan BN di Hulu Selangor pastinya tipis.

Mana ada musuh suka pada lawan yang kuat. Lagi lemah kita pada mereka. Mereka lagi suka. .Mc harap, kepimpinan BN jangan tertipu dengan suara-suara blog palsu pakatan yang pura-pura menyokong MIC.

MctHeory:
Bukannya kita tak suka MIC. Tapi kita mahukan yang terbaik untuk menang!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Haha, dia orang ingat orang lain bodo macam dia orang ka. Tak boleh pikir macam dia orang. Dia orang nie, kalau Anuwar, N.Ajis and DAP kata apa pun, semua depa terima.

Anuwar berak kata taik tu sedap pun depa lantak juga. Hai.. bodo bodo pengikut PR ni. Tak dak akai dah.

-Art-

YANG GAMBI berkata...

Salam Mct, pedulikan provokasi pembangkang..... itulah kerja amereka.

Kekadang kita kena juga berfikir, khususnya penyokong-penyokong UMNO, apakah UMNO hanya mahu mencapai kemenangan di P94 saja ?

Tidakkah UMNO akan menghadapi p/raya yg paling besar di PRU13.... UMNO memerlukan sokongan serta kesetiaan parti-parti komponen dlm BN untuk menerajui kerajaan, bagaimanakah kalau parti-parti dlm BN yg mewakili kaum-kaum bukan Melayu sudah tidak yakin pada UMNO ?

Kawan rasa sikap tamak, perlu dihindarkan dlm PRK P94.... renungilah... waima siapa saja yg dipilih, sikap setia kawan perlu kita pegang dan hurmati....