Rabu, 28 April 2010

BN MENANG! HARGA BARANG AKAN NAIK?


Kecoh dikalangan rakyat sekarang ni yang mengatakan harga barang akan naik. Sebab apa harga barang akan naik? Mereka kata kalau BN menang, harga barang akan dinaikkan. Ini adalah satu kempen ala busuk puak pakatan.

Mereka sudah mengunakan kempen busuk ini secara aggressif semasa PRU ke 12. Akhirnya kempen busuk mereka ini berkesan dan berbuahkan hasil. Mereka cuba menggunakan cara yang sama ketika di Hulu Selangor. Mc tak tahu jika ada orang Hulu Selangor yang termakan dengan helah busuk mereka ini.

Disini Mc nak terangkan, Menteri Perdagangan Dalam Negeri sudah pun mengumumkan bahawa tidak ada kenaikkan harga barang dalam apa segi pun. Langsung tak ada. Semua yang kita dengar adalah cakap-cakap angin dan tidak boleh dipercayai.

Kempen BN menang harga naik ni dibuat oleh Anwar. Anwar mengajar semua orang supaya menanam perkataan ini didalam kepala masing-masing. Ini adalah kempen jarak jauh yang dia cuba lakukan. Jika semua rakyat Malaysia berfikiran demikian, tak mustahil satu hari nanti rakyat akan takut untuk mengundi BN kerana terpengaruh dengan hasutan jarak jauh seperti ini.

Mc percaya sudah ada orang yang terpengaruh dengan tipu helah anwar al-juburi ni. Sudah-sudahla, ini semua fatwa syok sendiri mainan pakatan. fikirla secara logik, harga barang naik ada sebabnya, bukannya suka-suka. Semua orang terasa, cuma pandailah kita berjimat. betul tak?

MctHeory:
Yang pastinya Harga barang takkan naik!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau naik pun..ni mungkin sabotaj dari pihak2 trtentu.

Maklum ler org2 cina sekarang dah ramai ke pro pembangkang.

Ngan guna senjata harga barang, pembangkang leh lumpuhkan Malaysia.

Tanpa Nama berkata...

jangan salahkan pembangkang!

ini semua kerja umnGok yang bodoh tak pandai tadbir negara!

apco-umno

Tanpa Nama berkata...

Ekonomi negara dikuasai oleh bangsa apa ye? Puak2 inilah memainkan harga barangan keperluan setiap hari, menyusahkan pengguna, kenapa BN pulak yg nak dipersalahkan.

Gula, tepong, hatta ayam, ikan pun di kawal oleh puak kiasu ini, kenapa kita buta fikiran? Ketahuilah, puak-puak inilah yg membebankan kita sepanjang masa.Dari zaman 70'an dulu melalui komplot sorok untuk naikkan harga barangan, hingga lah sekarang, dimana ayam-ayam berlebihan dibakar hidup-hidup bagi memastikan harta tidak turun. Melayu PKR, ada otak ,pakai lah.

Fahami teori monopoli, oligopoli, baru bersuara, melayu penyokong Pakatan Rakyat mmg ilmu cetek, nak bercerita bab negara, sedangkan "kawan karib" mereka dalam pakatan bukan calang2 orang, semua terpelajar, mereka tahu memainkan isu yg tak sampai pada akal melayu Pakatan.

Sampai masa , "kawan karib" korang ni lah yg akan "makan" korang, ingat dia orang suka sangat kat korang, cute sgt ke korang , macam panda ke yg korang ingat dia orang suka kt korang tu, perasan nye, hish..jijik aku.

Pokoknya- kalau tak rasis, hapuskan sekolah cina, dan india, curah tenaga dan sama-sama ambil tanggungjawab tingkatkan mutu sekolah kebangsaan. Kalau tidak jgn bercerita tentang perkauman, sebab koranglah yg paling rasis yg ada kat negara tercinta ini.

Segara.

Tanpa Nama berkata...

blog x berapa nk cerdik