Ahad, 25 April 2010

Mutakhir!: APA JADI DI HULU SELANGOR?









Sumber gambar dari PapaGomo, Utusan dan Pisau.net

HULU SELANGOR 25 April - Sejumlah 36,650 orang atau 56.82 peratus daripada 63,701 pengundi biasa telah pun keluar mengundi pada Pilihan Raya Kecil (PRK) bagi kerusi Parlimen Hulu Selangor setakat 1 tengah hari ini, menurut Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).

Pusat pengundian yang dibuka pukul 8 pagi tadi akan ditutup pada pukul 5 petang.

SPR menjangkakan kira-kira 80 peratus pengundi akan menunaikan tanggungjawab mereka pada PRK ini.

PRK itu menyaksikan pertandingan antara Ketua Penerangan MIC, P.Kamalanathan, 44, daripada Barisan Nasional (BN) dan bekas Anggota Parlimen Kota Baharu Datuk Zaid Ibrahim, 59, daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Sejumlah 48 pusat mengundi di 47 sekolah dan dewan masyarakat yang menyediakan 136 saluran mengundi dibuka untuk pengundian hari ini. - Bernama

MctHeory:Nampaknya pengundian masih berjalan lancar, walaupun ada kekecohan sebelah pagi tadi. Setakat bising-bising kutuk-mengutuk tue ada la. Perkara biasa! Apa yang pasti, sokongan rakyat memang jelas kelihatan memihak kepada BN! Gagasan dan jenama 1Malaysia memang menjadi pujaan rakyat Malaysia.

Berita dari Parpukari

Kecoh betul la penyokong PKR kali ni, banyak betul kes gaduh dilaporkan! Ada satu kes tu ‎​Seorang Pemuda BN dipukul teruk oleh Pemuda PKR di hadapan Sek Keb Bukit Sentosa, mereka terpaksa kejarkan dia ke Hospital dlm keadaan berlumuran darah!

Tak cukup dengan tu, Shamsul Kemetot Kencing dalam Seluar pulak buat hal katanya ada 3 Bas Pengundi Hantu! Aduh depa ni tak habis-habis dengan pengundi Hantu la, taktik basi yang jelak kita dengar!

Inilah masalah dengan PKR, bila nampak nak kalah je maka mereka akan membuat keganasan! Maklumat terbaru aku terima bahawa lepas lunch, pkr nak focus attack ke ulu yam and serendah.

Bangsat betul parti SIAL ni! Khaaiikk Ptuuiihh!

MctHeory:
Betul ke ada pengundi hantu? atau mereka yang hantu kot? BOnggok betui la!

Kemaskini:
Kurang dua jam sebelum proses pengundian ditutup,sejumlah 41,112 orang atau 63.74 peratus daripada 63,701 pengundi biasa telah keluar mengundi pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor setakat pukul 2 petang tadi.

MctHeory:
Tak termasuk pengundi hantu yang si samsul al kincin tu cakap tadi ye! Harap Maklum!

Kemaskini 15.15:
Peratusan keluar mengundi adalah rendah dari jangkaan, mungkin disebabkan rakyat Hulu Selangor terlalu yakin bahawa BN akan menang mudah di Hulu Selangor. Dijangka peratusan sehingga 5 petang ini dianggar 75% sahaja.

MctHeory:
Sedang sibuk mencari pengundi hantu sambil tertonggeng! Alaa..kan hantu tak nampak kakinya. Mana ye?! Ada siapa nampak hantu tak?

Kemaskini: 6.00pm
Akhirnya jumlah pengundian lebih rendah dari sasaran 73.8 peratus sahaja. Seramai 64,500 orang rakyat Hulu Selangor telah keluar mengundi pada hari ini.

MctHeory:
Tiada kejadian yang terlalu serius berlaku. Cuma ada ahli pemuda UMNO yang dilanggar oleh penyokong PKR banggang!. Berita tidak rasmi! BN telah mendahului dengan majoriti yang agak besar dalam kiraan peti undi. Rakyat semakin bijak, sudah pandai memilih yang mana intan, yang mana kaca!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
melayuangkat berkata...

Alhamdulillah, rakyat semakin BIJAK!! Syukur.