Selasa, 4 Mei 2010

BEZANYA 4 JUTA NIK AZIZ DAN DR ZAMBRY!


Nik Aziz atau lebih sesuai ditaip N.ajis dikalangan blogger kerana perangai haprak dan cakap tak serupa bikinnya membuatkan orang menyampah dan ketaksubkan penyokong Pas yang terlalu membabi buta (mungkin terlalu banyak minum jus tok guru) membuatkannya dirinya seolah-olah diangkat menjadi Wali atau rasul melayu. Wali Selipar al Terompah ada la kot. Kalau yang lain tue tak dapek nak bagi la.

Orang Pas dok panggei orang tua ni TOK GURU! Tok guru betul atau tok guru angkat sendiri pun taktau la. Tapi sifat dan tingkah laku orang tua ni bukannya serupa tok guru sebenar, tapi lebih kepada tok guru angkat masuk bakul angkat sendiri. Baru-baru ni kita dikejutkan oleh pendedahan Kickdafella mengenai dia diupah oleh pentadbiran kerajaan Kelantan siapa lagi kalau bukan N.ajis yang mahu dia memporak-perandakan kerajaan Pak Lah Bodowi suatu ketika dahulu.

Kess ini sudah masuk dalam kertas siasatan SPRM dan banyak lagi pendedahan akan dibuat oleh Kickdafella atau nama sebenarnya Syed Azizi nak baca klik sini. Kenapala Kerajaan Pas Kelantan yang sememangnya tidak berduit tu sanggup habiskan duitnya untuk benda yang tak berfaedah kepada rakyat seperti ini.

Bukankah lebih baik duit rm4 juta tu disalurkan kepada skim mikro kredit rakyat termiskin ke kan itu lebih baik. Dok heboh satu Malaysia kata Kelantan Serambi Mekah dan bakal jadi Bandaraya Islam, kononnya ditadbir oleh golongan-golongan Ulamak. Jika benar mereka ini golongan ulama, pastinya mereka akan lebih berjuang membantu rakyat daripada menghabiskan duit membuat benda yang tidak berfaedah sebegini.

Dulunya pentadbiran ulama ini jugala yang menyeleweng dalam pembelian kek, nak baca klik sini balak, rasuah dan kroni. Kini upah blogger pula sampai rm4 juta, agaknya berapa juta lagi diberikan kepada blogger pencacai mereka sekarang ni? Tentu berjuta-juta lagi ye.

Bezanya rm4juta N.ajis dan Dr Zambry ialah rm4juta n.ajis digunakan untuk mengupah blogger dan habiskan duit rakyat. Dr Zambry di Perak pula memgumumkan penambahan rm4juta kepada sistem mikro kredit khas untuk fakir miskin. Macam inilah orang panggil Menteri Besar berjiwa rakyat. Walaupun beliau tidak dipanggil tok guru dan ulama oleh pengikut-pengikutnya. Tetapi jiwanya senantiasa mahu menolong rakyat. Ini baru betul Menteri Besar! Bukannya macam n.ajis!

MctHeory:
Tolong ada orang mau bunuh saya! kah kah kah! akai ada ka!

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Nabi Muhammad semasa hayatnya mengajak ke arah kebaikan pun ada manusia yang berakal tidak tak mahu ikut.... Jadi jgn gunakan akal kita untuk menghina atau memburukkan manusia yang lain kerana kita hanya menghina dan memburukan diri kita sendiri....Adakah kita dah terlalu baik boleh menghina dan memburukanorg lain...