Isnin, 3 Mei 2010

KHALID GAGAP NAK KELUAR PKR?


Ish. .ish. .ish. . terkejut juga Mc apabila baca berita ni dari blog RBF, nak baca di sini. Mc pun belum dapat apa-apa berita. Mc akan berusaha memperolehi berita untuk dapatkan kesahihan berita ini.

Dalam politik apa pun boleh jadi. Kawan jadi lawan, lawan jadi kawan. Khalid ni dulu pun asalnya UMNO. Antara kroni kuat Anwar yang paling rapat. Dulu dia ni cuma tokoh korporat, sejak bila dia masuk politik pun Mc tak tahu. Agaknya bidan terjun je kot.

Khalid merupakan CEO Sime Darby semasa zaman Anwar tengah mengkayakan kroninya didalam UMNO. Dia juga antara tokoh korporat yang terkenal tapi kurang berjaya.

Mungkin setelah gaga dalam bidang korporat, Khalid berubah ke politik. Dah masuk politik pun, nampak gayanya macam nak gagal juga. Agaknya setelah difikirkan masak-masak, Khalid mahu keluar PKR dan menjadi UMNO semula.

Dalam politik segela kemungkinan boleh terjadi, jika khalid keluar PKR ini bermakna senarai rakan baik Anwar yang tinggalkannya semakin panjang dan anwar bakal terkontang kanting keseorangan nanti.

MctHeory:
Wahai Khalid welcome to Bebas Kelab!

4 ulasan:

Rajakari berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
YANG GAMBI berkata...

Salam Mac, mahu bebas dari tuntutan hutang ka di Khalid ni.........

Esperalzi berkata...

Artikel ini mengatakan Anwar memperkayakan diri dan kroninya ketika menjadi ahli UMNO. Dan dikatakan dalam artikel ini bhw Khalid juga kaya ketika era UMNO..

Maka bolehkah pembaca2 artikel ini membuat kesimpulan bhw UMNO hanyalah parti utk kaut kekayaan? Apakah budaya ini masih ada dalam UMNO?

Kalau ada, saya harap budaya ini dibuang habis2, takut rakyat terus menolak UMNO. Saya berkata begini sebagai nasihat ihkhlas kerana saya MAHU UMNO/BN menang di semua PRK dan PRK. Saya tak sanggup melihat negara ini diperintah Melayu Liberal yg jadi kuda tunggangan DAP..

Tp kalau UMNO masih ditakuk lama, saya khuatir kemeluatan rakyat pada UMNO akan berterusan..

Jangan marah, nasihat ikhlas...

McTheory berkata...

Memang Mc mengaku bahawa unsur kroni memang ada dalam UMNO. dari dahulu lagi. Sebab itu Ds Najib berusaha membersihkan dari tahun ke tahun. Insyallah UMNO mampu berubah!