Rabu, 16 Jun 2010

BOIKOT OLDTOWN RASIS!


Saya dan rakan2 sering ke cafe Old Town White Coffee duduk minum dan bincang hal business.

Bila melihatkan kemajuan perniagaan mereka ada keinginan utk memulakan perniagaan ala franchise seperti syarikat Old Town White Coffee. Rakan kami telah berhubung dan berjumpa dengan pengusaha Old Town White Coffee untuk mendapatkan peluang franchisee daripada syarikat mereka dengan modal sendiri di rumah kedai yg kami miliki di lokasi strategik.

Alangkah terkejutnya kami ialah jawapan dari pihak pengusaha franchise tersebut adalah "KAMI TIDAK BERI PELUANG INI KEPADA ORANG MELAYU ISLAM UNTUK BERNIAGA"

Walhal yang memenuhkan tempat dan saling berkunjung untuk makam minum di cafe ini rata rata kami lihat adalah orang Melayu Islam kita.

Kita sering dengar kesama-rataan peluang yang di berikan oleh pihak kerajaan dan sering di tuntut hak mereka oleh bangsa Cina di Malaysia.

Dari apa yang kami alami dapat di buat kesimpulan bahawa apa yang bangsa asing pentingkan adalah perniagaan mereka dan monopoli bidang dan menidakan peluang kepada orang Melayu Islam tetapi menuntut hak sama dan membuat untung dari orang Melayu.

Lihat lah pekerja mereka semuanya pekerja asing dari Myanmar yang bukan Islam dan tiada pekerja bangsa Melayu Islam di Old Town White Coffee

Nasihat kami wahai orang Melayu Islam dan kami sendiri hindarilah dari berkunjung ke Old Town White Coffee kerana mereka bukan memikirkan kejayaan sama bangsa Malaysia tetepi mereka Anti Islam.

Fikir-fikir lah...

Dari Carigold dan TheUnspinners

MctHeory:
bila melayu sokong melayu depa panggil rasis, kalau macam ni punya rupa, nak panggil apa ni?

6 ulasan:

lord ried berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..LORD REID TU SLH SEKOR PENADAH PUNGKOQ YG DI UPAH OLEH SI MUKE PUNGKOQ ALJUBOREE KT BLOG2 PRO KERAJAAN BROO. KDG2 AKU SIAN KT DIA SBB TERPAKSA BUKAK MULOT MINOM AIR KENCING BOSS DIA ARI2 SAMPAI JD ZOMBIE ISHHH SIAN2...KEHKEHKEHKEH YEHAAAAAAAAA!!!!

McTheory berkata...

Malas Mc nak layan Lord Reid ni, budak2 mentah, main copy paste. .

lord ried berkata...

SUDUT SAHASTRA MELAYU
jamban, menuai apa yang tanam.
memang sesuai kalu terbenam
rakyat dibuai dengan angan2
itulah kaldai punyai perhitungan

puak keris patut dimaki
mencipta krisis membiak daki
tak dapat betis digagau puki
fulus dan pitis rasuah dengki

puak jamban di mana2
tak kira jantan tak kira betina
yang pondan semuanya sama
hina bertandan dek tolak agama

dah nak mati ditolak rakyat
perjuangan tak suci ikut KAPIAQ
barang dah basi nak sughuh sedap
sampai tak gheti dah cakap

kapiag yang handal nak hunus keris
rasanya ota saja yang lebih
tosah dok jual kalau barang tak habih
wat habis modal ikan tak boleh

he he he
attarbiatun fil bewakun kafirun

lord ried berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pentadbir blog.
anuwar putar alam berkata...

Nak cakap bodoh kat Melayu tak sampai hati.Tapi itulah hakikatnya pada Melayu2 yg dok bersidai kat kopitiam milik cina komunis dap nga dan ngeh ni.

Cina2 rasis dan chauvinis cuma kita tak dengar pasal kita tak faham bahasa dia,tapi hakikatnya 10 kali rasis dari kita.Cina cuma masuk kedai bangsa dia (ini semua orang tahu),di waktu yg sama Melayu langsung tak kisah berbelanja di kedai cina,malah sampai ke tahap lebih percaya cina meniaga dari kaum sendiri.

Kenapa susah sangat nak boikot kedai ngeh dan nga ini?Sejak bila orang2 kita biasa main kopitiam2 ni,bukanke kita lebih biasa dgn teh tarik mamak selama ni?Cuma baru2 ni aje Melayu2 sibuk nak lepak kopitiam2 cina ni mungkin atas dasar terpengaruh dengan promosi2 berlebihan white coffee ni.

Jadi nak salahkan siapa kalau cina terus memperbodoh2kan kita sambil sesuka hati bersikap rasis dan chavinis dalam perniagaan?

p/s:jangan layan budak pas bahlol si lord ried tu,dia cuma nak divert isu macam tuan dia jugak anuwar