Isnin, 28 Jun 2010

HARAMKAN KARTUN ZUNAR! JIJIK DAN HINA!

Muka Badigol UNTA yang dok makan duit haram dengan katun haram ni!


Contoh-contoh kartun yang menghina pemimpin negara dan bekas pemimpin!




Relevankah kerajaan membiarkan kartun sebegini terbit dipasaran dan dibaca oleh masyarakat Malaysia? Fikir la sendiri!


Bodoh punya manusia! Dia ingat dengan melukis kartun yang kononnya buat lawak syok sendiri, boleh cari makan mudah. Cuba kita lukis kartun bapak dia kena liwat, hina ahli keluarganya, agak-agak dia marah tak! Ada pula puak-puak Pakatan Haram ni yang menyokong tindakan Zunar melukis kartun yang jelas menghina PM dan pemimpin negara yang lainnya. Mungkin mereka menyokong kerana perkara ini tak kena batang hidung sendiri, jika kena batang hidung sendiri, Mc percaya mereka juga akan melenting.

Mana ada negara yang membenarkan pemimpin utama negara dikutuk dan dihina sebegitu rupa. Mungkin di Amerika benarkan, cuma di Amerika. .mereka hanya berlagak kononnya demokrasi, cuba di negara lain, tindakan yang sama juga akan dilakukan. Malah syarikat penerbitan akan teruk dikerjakan oleh kerajaan pemerintah. Tak payah jauh-jauh la, cuba tengok Singapura la, demi menjaga kesejahteraan rakyat kepada pemerintah, mereka menyekat apa saja bahan atau media yang cuba memesongkan pemikiran rakyat kepada kerajaan.

Mc percaya kalau Pakatan jadi kerajaan pun mereka akan buat begini. Kerana Malaysia adalah negara yang berbilang kaum, sepatutnya media dan bahan bacaan perlu dipantau untuk mengelakkan sebarang perkara buruk berlaku. Jika sayangkan rakyat, lakukan yang terbaik untuk keamanan negara, jangan pedulikan beruk-beruk Pakatan yang hanya tahu memekik terlolong tanpa tahu berfikir.

Tindakan KDN merampas dan tidak memberi lesen penerbitan kepada Zunar adalah tepat. Cuba Mc hairan, masih banyak buku-buku yang tidak sepatutnya terbit dipasaran TELAH pun terbit. Kini buku-buku tersebut menjadi duri dalam daging kerajaan Malaysia. Harap KDN dapat memantau kehadiran buku-buku haram ini dengan lebih pantas.

MctHeory:
Jangan kasi peluang puak-puak ni, hentam aje!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Buat katun memfitnah dan menghina. Lepas tu jual. Dapat duit bawak anak bini pg makan2, beli baju raya, bawak anak2 bercuti. Gembiranya anak2 dapat makan, dapat baju baru, dapat jalan2 tanpa mengetahui duit itu hasil memfitnah dan menghina. kesian

Tanpa Nama berkata...

salam mc,

pikiaqla nama kartunis ni sendiripun maknanya amat jijik dlm bahasa cina! 'zu' (zhu) maknanya 'babi' & 'nar' dlm bahasa arab maknanya 'api neraka'
elokla dia gunakan nama samaran tu sampai kiamat..nanti malaikat panggil dia...

mengenangbudi

Tanpa Nama berkata...

Ini kerana kerajaan Malaysia yg kononnye Islam, memerintah dgn x adil