Isnin, 14 Jun 2010

MUKTAMAR PAS PENTAS LAWAK KONGKANG!


Sebenarnya tak banyak pun perubahan dalam setiap muktamar. Setakat syok sendiri dan masuk bakul angkat sendiri tu perkara biasa la. Pentas itu juga menunjukkan jagoan dan bakat berceramah Pas dari beberapa sudut.

Paling menarik Mc tentang muktamar Pas kali ini apabila N.ajis pakar doa pecah perut dan wali selipar terulung Pas. Menasihatkan perwakilan supaya jangan menyakiti hati orang dengan gelaran-gelaran yang tidak baik.

Bagus nasihat N.ajis tu, serupa nasihat pada diri sendiri je pun. Tidakkah N.ajis tahu bahawa sudah lama puak Pas termasuk pencacai Pakatan sering kali mengeluarkan gelaran-gelaran yang tidak senonoh kepada Ds Najib dan Isterinya? Kenapa baru sekarang nak nasihat? Nak tunjuk baik? Sebab media ada disana? Poodahh!. .

Wakil atau ahli baru dalam Pas pulak iaitu Dewan Himpunan Penyokong Pas, sudah mula menunjuk taring. Sekian lama menyokong Pas tanpa sebarang imbuhan, kini apabila diperuntukkan oleh parti untuk memilih wakil mereka menjadi calon. Mereka bercakaran sesama sendiri. Punya terdesak! sampai begitu sekali kelaku mereka.

Bila terjadinya kejadian seperti ini baru kita nampak, atas sebab apa mereka mahu menjadi ahli Pas. Kerana ikhlas dan berminat dalam perjuangan Pas, atau sekadar mengejar jawatan? Ini baru calon dalam pilihanraya, belum dalam parti. Kalau parti macam mana? Agaknya presiden pun mahu dicabar.

Terakhir paling Mc rasa lawak apabila, Hj. Hadi kata Pas bersedia nak pergi Putrajaya. Bukan untuk jalan-jalan atau melawat, tapi untuk memerintah. Hehe. . jika betul Pakatan boleh menang PRU nanti, agaknya Pas dok kat mana jika menang?

Maksud Mc, apakah Anwar nak bagi N.ajis atau Hj.Hadi jadi PM atau TPM? Atau sekadar jadi menteri jabatan perdana menteri? menteri belia sukan atau menteri jaga jambatan? Kalau awal-awal lagi Anwar dah sound nak bagi TPM kat Dap, Pas confirm jadi menteri jaga jambatan je la.

Apa guna meeting bawah pokok, maki sana sini, ceramah perabih air liur, hantar surat layang, surat fitnah, sembahyang hajat syok sendiri, baring tengah jalan, demo sakit hati, panjat pokok gantung bendera dan habis duit buat maktamar, kalau setakat jadi kuli dalam Pakatan dan diberi menteri jaga jambatan? Berbaloi ke Pas weii. .

MctHeory:
Anwar sudah mau jual Pas. . kling! kling!

Tiada ulasan: