Ahad, 27 Jun 2010

TAKUTKAH UMNO KEPADA PAS?!


Semalam Mc baca ada haramkahdaily, mengenai kenyataan Idris Ahmad, Tukang Kepoh Pas. Mc pelik mengenai orang Pas ni, suka kepoh bila ada UMNO buat sesuatu yang dianggap baik.

Semalam penyertaan 40 Ulama Muda ke dalam UMNO adalah satu langkah baik yang dibuat oleh Ds Najib selaku Presiden UMNO. Maknanya UMNO semakin diterima oleh golongan Ulama muda yang mahu memperjuangankan agama mengunakan platform UMNO. Itu berita baik disebabkan dalam UMNO sekarang akan bertambah golongan bijak pandai agama.

Dulu Pas selalu kutuk mengatakan UMNO menolak kepimpinan Ulama, UMNO ni bukan parti Islam, UMNO ni jahil agama la, UMNO itu la, UMNO ini la, macam-macam Pas kutuk UMNO. Kini bila ada umat Islam yang bijak pandai tentang agama, menjadi ahli UMNO, mereka pula yang melompat dan meroyan macam-macam. Kata Ulama ni masuk neraka la, Ulama ni penyamun la dan macam-macam lagi.

Salahkah 40 ulama muda ni masuk UMNO? Salah ke? Ada ke sebelum mereka masuk UMNO mereka pergi tarik bulu ketiak N.ajis dulu, sampai ahlul-ahlul Pas melenting umpama UMNO menganggu gugat mereka? Rilex la. .kenapa nak kecoh. Ini hal peribadi UMNO yang Pas sibuk-sibuk apa hal? Takut ke? Biarla siapa pun nak masuk UMNO, kami terima, asalkan Islam. Bukan macam Pas, campur aduk semua rojak sekali.

Bila Pas keluar kenyataan tak takut, ini bermakna Pas sudah merasa takut. Bila Pas kata mereka tak heran dan tak terancam, ini bermakna Pas dengki perut. Biasalah, puak-puak Pas ni kan para UlarMak semuanya, mereka memang tak suka sebarang perubahan yang baik pada UMNO. Sebab itulah sekarang ni Pas selalu jadi gila meroyan bila ramai profesional dan golongan Ulama yakin menyertai UMNO dan bukan Pas.

MctHeory:
Siapa nak jadi anjing Dap, masuk Pas!

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..SETAU AKU PARTAI PISS SENDIRI DH KETAKUTAN. ITU PSL SI WALLY SLIPOR CABAR DS NAJIB BIKIN PRU SECPAT MUNGKIN TP KNER BG NOTIS 3 BULAN. MANE PUNYE UNDANG2 DIA PAKAI?. OPSS LUPE DIA PKAI UNDANG2 UTAN KEHKEHKEHKEH

Tanpa Nama berkata...

BUKAN PAS YANG TAKUT, TAPI UMNO YG SEMAKIN PITAM SKRG SEBAB UMNO TIADA TOKOH BERWIBAWA DLM AGAMA YG BOLEH BERCAKAP, DAN BERHUJAH DGN BAIK...SEBAB ITU UMNO MAKIN TENGGELAM DGN PANGARUH PAS LBH2 LG GOLONGAN MUDA YG SEMAKIN CONDONG KPD BIDANG2 KEAGAMAAN....

UMNO MESTI LAWAN PAS DGN MENARIK GOLONGAN AGAMA BISU KE DLM UMNO..TUJUANNYA BUKAN UTK MEMARTABATKAN ISLAM DLM UMNO TAPI NAK BERI GAMBARAN SAJA YG UMNO PUN PRO PD AGAMA...WAYANG KULIT JER!!!

APA PERANAN ULAR DLM SEMAK UMNO INI YA...TENGOK JER LAH...ALAHAI ULAMAK...NAK DENGAR DIA BG FATWA KPD UMNO ITU, INI...

TAKAT 40 ORG TU TAK HERAN LAH, DULU, MASUKLAH RIBU2 PUN, KALAU DAH UMNO TU BUSUK, BUSUK JUGA....LEMAHNYA UMNO, TUNGGU DAN HARAPKAN ULAR DLM SEMAK INI YG NAK MEMBERSIHKANNYA....KESIAN UMNO...KESIAN...MASUK LAH RIBU2 PUN ORG TAK HERAN...TIADA NILAI, JD LEBAI ANGGUK JE LA...

Tanpa Nama berkata...

pihak3.

wahai makhluk Allah SWT tanpa nama...kenapa mesti mengeluarkan uraian kata-kata sebegitu rupa...walaupun ayat-ayat tertulis dengan tangan tetapi ia sangat jelas menunjukkan ianya datang dari jiwa yang tidak tenang (hati), seorang mukmin pastinya mempunyai jiwa yang tenang dan diredhai oleh Allah SWT, banyakkan zikir hati..insyallah...kehebatan para sahabat datangnya dari zikir hati...

bergembiralah wahai jiwa yang tenang...

Tanpa Nama berkata...

dengan kenyataan bahawa negara islam tiada dalam alquran setelah 30 tahun kafirkan org ko masih nak menyalak. yang mati di memali, ditanam bagai binatang, tidak dimandi, kapan sembahyang, masih tidak insaf islam di manipulasi kan, dengan baiah talak 3, ulamak pas(bukan islam) dan org pas bodoh dulu, kini dan selamanya.