Sabtu, 10 Julai 2010

ANWAR BUKTIKAN BAHAWA DIA PENGKHIANAT NEGARA!


Anwar terang-terang membuktikan bahawa dia pengkhianat negara apabila memburuk-burukan Malaysia semasa ditemubual oleh CNN. Jelas dan nyata, inilah bukti terbesar bagi mengambarkan siapa Anwar Ibrahim sebenarnya.

KUALA LUMPUR 7 Julai - Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim terus bertindak memburuk-burukkan Malaysia di luar negara dalam usaha menjejaskan imej negara di mata dunia.

Terbaru, ketika beliau diwawancara dalam rancangan Connector of the Day terbitan CNN, minggu lalu.

Selain menuduh kerajaan dengan pelbagai dakwaan, Anwar dalam rancangan selama enam minit itu turut mempertikaikan kewibawaan sistem kehakiman negara apabila ditanya mengenai tuduhan liwat yang dihadapinya ketika ini.

Antara tuduhannya dalam rancangan itu, Anwar mendakwa pemerintahan negara yang ditunjang oleh UMNO mengamalkan sistem pentadbiran korup hingga menyebabkan jurang antara rakyat semakin jauh.

''Mereka juga mengamalkan polisi pemerolehan tanpa tender dan akhirnya yang mendapat faedah daripada corak pemerintahan ini ialah kroni-kroni mereka.

''Golongan ini yang mendapat habuan beratus juta ringgit. Kerajaan ini jugalah yang telah menggunakan Dasar Ekonomi Baru (DEB) untuk membantu orang Melayu yang miskin,'' katanya dalam rancangan tersebut.

Jika mahu lihat rakaman tersebut, boleh klik

sini

Ketika menjawab soalan mengenai tuduhan liwat ke atasnya, Anwar mendakwa yang beliau menjadi mangsa kepada rejim pemerintahan korup.

''Kerajaan ini telah menafikan hak saya. Anda bayangkan saya dituduh atas satu kesalahan jenayah tetapi saya tidak dibekalkan dokumen yang diperlukan.

''Mengenai laporan polis, pihak saya hanya dibenarkan melihat laporan itu enam bulan selepas ia dibuat. Jika benar-benar saya dituduh dalam satu sistem kehakiman yang adil mengapa ada cubaan untuk memburuk-burukkan peribadi saya dengan tuduhan ini?'' katanya.

Berhubung kenyataannya mempertikaikan sistem kehakiman di negara ini, beliau berkata, itu bukan pandangannya semata-mata tetapi ia disokong dengan pandangan oleh beberapa pihak.

Antaranya beliau berkata, Majlis Peguam, Suruhanjaya Keadilan Antarabangsa, Persatuan Peguam Antarabangsa, Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) berhubung kebebasan kehakiman.

''Mereka secara konsensus menyatakan ada yang tidak kena dalam keseluruhan proses kehakiman kita,'' ujarnya. Sambung baca -
Utusan

p/s: Dengar kata temubual Anwar dengan CNN ni, temubual yang dibayar oleh Anwar bagi menaikkan imejnya semula dimata puak-puak Yahudi. Alaahh.. nak ambil hati bos yahudi dia la tu. Mana agaknya dia cekau duit nak bayar CNN ni? Habis la duit Selangor nampaknya.. kan dia punahsehat Ekonomi Selangor.. Anwar-anwar.. sanggup ko menyembah yahudi ye.. ishh..ishh..

MctHeory:
Kita boleh tipu orang sekali-sekala, tetapi kita tak dapat tipu orang untuk selama-lamanya. Rakyat semakin bijak. Nilaikan sendiri!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..CKP2 MAMAT SONGSANG SPESIS SESUMPAH LIDAH BERGULUNG MMG X BLEY PAKAI BROO!. 100 PATAH DIA CKP, SEME X BLEY PECAYE SBB LIDAH DIA DH DI PROGRAM OLEH PUAK ZIONIS! KEHKEHKEH >|D

Tanpa Nama berkata...

aku percaya (pandangan peribadi aku saja) Yahudi atau kuasa asing takkan meminggirkan Anwar begitu saja kerana Anwar adalah satu-satunya faktor atau alasan untuk mereka campur tangan dalam politik negara kita, sama seperti tahun 1998. Itu bukanlah disebabkan Yahudi mahu membela Anwar kerana kononnnya Anwar dianiaya......, sukar untuk negara luar campur tangan dalam negara kita kerana tidak ada isu untuk dispin atau dimanipulasikan...melainkan isu Anwar dan "kezaliman" kerajaan ke atas nya. Aku yakin pegangan Anwar adalah sesumpah seperti yg dikatakan oleh akhbar asing adalah bersifat sementara saja, Anwar adalah alat atau alasan untuk kuasa asing campur tangan dalam cara yg diolah sebagai sebab mereka untuk campurtangan, suatu hari nanti.-Azlan-

Tanpa Nama berkata...

Hisss mana boleh caya semua ni. Tok-Tok Guru PAS pun tak caya sebab Anuar Brahim ni..kan orang alim dan baik-baik. Alim-alim Anuar Brahim ni cuma tak dapat bezakan depan dan belakang aja.

Anuar Brahim agen Yahudi memang Tok-Tok Guru tu tak caya..kan sebab dia cakap orang putih. Tok-Tok Guru PAS cakap Arab tentu berlainan macam cakap itik dengan ayam.

Mana ada yang tahu cerita Agen Yahudi ni baik keluarkan semua sebelum Malaysia ni dijajah semula.