Ahad, 11 Julai 2010

PROTON DAH JADI SARANG PEMBANGKANG?!


Masyallah.. Syarikat Kereta Nasional kita yang pertama sudah disalahgunakan oleh pihak pembangkang. Apa dah jadi ni? Takkan takde pihak yang tahu mengenai keadaan ini. Mc ada baca email dari pembaca di blog House Pk, dia mendakwa proton kini sudah menjadi sarang puak Pakatan yang menyalahgunakan kuasa demi kepentingan sendiri. Mereka juga mengunakan sumber kewangan dan harta syarikat untuk berkempen bagi pihak PR. Nak baca boleh klik sini dan sini

Tahukah anda Proton tu hak rakyat Malaysia? Kerajaan menaikkan cukai bagi kereta import, semata-mata hendak menjaga pasaran kereta nasional kita. Proton baru saja pulih dari kemelesatan 3 tahun yang lepas, apakah kita mahu Proton menjadi bankrap kerana ada virus didalamnya yang sedang menghisap darah bagi mengenyangkan tomolok sendiri? Jika kerajaan tidak menolong Proton, agaknya sudah lama Proton terkubur.

Jangan biarkan Proton menjadi sarang pembiakkan ahli pembangkang. Orang yang kerja dikilang proton kebanyakkan rakyat yang berpendapatan rendah atau sederhana. Ramai juga yang dari negeri lain bermastautin disini disebabkan pekerjaan. Mc percaya puak Pakatan berkempen memburukkan kerajaan kepada staff mereka yang baru masuk kerja dan perkara yang sama akan berlaku pada setiap staff baru.

Mungkin sesetengah orang berpendapat, kalau tak minat politik mereka takkan dengar tentang politik. Masalahnya..pendekatan yang dibuat oleh HR dan pihak atasan Proton ni umpama kursus pekerjaan. Mereka cuba meracun staff proton yang lain untuk membenci kerajaan dengan cara mereka bukannya berkempen untuk PR, tetapi mereka menghasut pekerja supaya bencikan kerajaan yang sedia ada. Maksudnya, jika benci kerajaan pusat sekarang (BN), mereka terpaksa menyokong Pakatan yang lawan kepada BN.

Cara ini sama juga bagaimana mereka mengunakan pensyarah-pensyarah IPT untuk menghasut pelajar membenci kerajaan dan menyokong Pakatan Haram. Gerakan sulit Pakatan akan menular dimana saja jika pihak atasannya menyokong Pakatan. Mereka ini bukannya profesional, jika mereka ni pro, mereka takkan buat seperti ini. Kerajaan sepatutnya mengawal pemilihan pentadbiran GLC dengan lebih ketat, jika tidak mahu hasilnya jadi begini.

Jangan biarkan Proton terus menjadi sarang Puak Pakatan buat lubuk duit. Jika dulu puak-puak inilah yang menghina Tun Dr Mahathir melancarkan kereta Nasional negara. Kini mereka pula yang berebut-rebut nak bekerja dengan Proton. Puak-puak ni memang muka tak tahu malu. Agaknya puak-puak ni muka buat dari kulit babi kot?!

MctHeory:
KEMPEN! SELAMATKAN PROTON DARI BANGKAI PR!

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Masaalahnyee....yg duduk dalam proton yg berjawatan rendah..dan tinggi di proton adalah org pantai timur..bab tu proton leh menjadi kubu kuat pembangkang..mereka memang tak tahu malu...mereka memang kenegerian...kekeke...perkauman tak kata mereka...tapi kenegerian perlu..

Tanpa Nama berkata...

Tuan,
Memang benar lah seperti yang banyak diperkatakan oleh suku sakat kita di proton. Puak ni memang tak tahu diri. Dah diberi peluang kerja nak dipolitikkan pula. Begitu juga dengan pusat pengajian tinggi termasuk UITM Shah Alam. Kakak ipar saya pensyarah Usulludin disitu tapi tak sedar diri jua.

Tanpa Nama berkata...

harap kerajaan membuat kajian semula keatas pelantikan juak2 yg pro pembangkang didlm GLC. mereka2 inilah yg merosakkn GLC. satu lagi cadangan ialah jgn diberi jawatan tinggi kepada org pantai timur ni..merekalah perosak siratulrahim dan kerakusan atas fahaman kenegerian tu yg racun kemusnahan bangsa melayu. kekdg terfikir juga adakah mereka ni bkn melayu tulin kot.
jgn kata dlm GLC malah pengambilan juak2 pantai timur ni perlu dibuat semasa temuduga lagi. mereka ni jd bengkak kepala jika yg mengetuai sesebuah bahagian tu adalah org mereka.klau boleh satu kg dr pantai timur nk dibawa masuk kedlm bahagian tu. ini terjadi dlm jabatan lama sy. mmg dasar kenegerian. dhle kenegerian, penyokong tegar pembangkang lak tu. sanggup buat mkn meraikn kemenangan pembangkang. nk muntah....
apa yg kami boleh buat klau ketua jabatan sendiri dh penyokong pembangkang..asyik kutuk kerajaan.dpn je baik..sy hrp perkara ini diberi perhatian.
kepada Tn Mc
klau tuan tahu jabatan lama sy tuan pun akan tidak akan terkejut jika rahsia boleh bocor...

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..YG KLAKAR TU SBLUM TUN NYATAKAN HASRAT NK BUKAK KILANG PROTON, RAMAI PUAK2 HAMPAS KUTUK HABIS2AN DGN MCM2 ANDAIAN. TAKUT RUGI LA ITU LAH INI LAH!. TP SKANG RAMAI PLAK ULARMAK2 DIORANG YG PANDU KETA KEBANGGAAN NEGARA. CHEH!..CKP TARAK SURUPA BIKIN DEYY MACHAAA!! KEHKEHKEH >|D

Tanpa Nama berkata...

salam
huh ... di petronas lagi hebat dah jadi markas pembangkang

KAPAKTAJAM berkata...

Kapak, mengharapkan Pengerusi dan Kepimpinan Tinggi Proton termasuklah Yang Amat berbahagia Tun Mahathir fikir dan ambil tindakan utk memperbetulkan keadaan ini.

Betul kata sahabat yg sama -sama komen disini, kerana terlampau ramai warga kelantanlah maka PROTON dah mcm Parti pembangkang. YBHG TUN, adalah satu yg amat mengecewakan jika titik peluh dan keringat Tun, ia menjadi sesuatu yg mengaibkan.!