Rabu, 7 Julai 2010

SAMAN KEATAS SUARA KEADILAN DITERUSKAN, 200 JUTA UNTUK HABUAN FITNAH!



Mc amat tertarik dengan ucapan Ds Najib semasa pelancaran Hari Peneroka. Baru-baru ini tabliod buruk PKR Suara Kekeldaian (Keadilan) memfitnah Ds Najib yang dikatakan penyebab Felda menjadi Bankrap. Perdana Menteri (Ds Najib) berkata pihak yang mendakwa Felda bankrap telah membuat tuduhan liar yang tidak berasas serta melakukan satu dusta.

"Kita ada RM4 bilion kita labur, bukan joli katak bukan songlap. kita melabur untuk kesejahteraan peneroka," katanya pada pelancaran Hari Peneroka 2010 di perkarangan MRSM Felda Kampus Tun Abdul Razak di Sungkai dekat Slim River hari ini.

Lebih 10,000 peneroka dari tanah rancangan Felda seluruh negara menghadiri majlis itu yang berupa sambutan Hari Peneroka yang terbesar pernah diadakan.

Perdana Menteri berkata mereka yang membuat tuduhan itu juga tidak memahami prinsip perakaunan dan perniagaan.

Beliau berkata pembangunan Felda adalah warisan perjuangan pusaka tetapi cuba dihina, difitnah dan dicemari imejnya.

"Tak bankrap...bukan Suara Keadilan yang tentukan," katanya sambil disambut dengan teriakan peneroka yang melaung supaya Felda meneruskan saman RM200 juta terhadap akhbar Parti Keadilan Rakyat (PKR) yang menyiarkan laporan mendakwa Felda bankrap sebelum ini.

Perdana Menteri berkata Felda akan meneruskan tindakan mahkamah menyaman Suara Keadilan dan beberapa pemimpin pembangkang berhubung tuduhan berkenaan.

"Hari ini suara perhimpunan hendak kita teruskan...kita jumpa di mahkamah," katanya sekali lagi disusuli tepukan gemuruh.

Najib berkata Felda kini mempunyai wang tunai sebanyak RM1.3 bilion dan ini tidak termasuk wang yang terdapat dalam beberapa anak syarikatnya.

"Nak kata apa bankrap...Felda sahaja ada RM1.3 bilion tunai. Felda labur dalam saham dan membelinya pada harga RM844 juta, hari ini dah naik lima kali ganda. Boleh kata kita bankrap?," katanya.

Perdana Menteri berkata saham-saham yang dibeli Felda adalah daripada syarikat besar seperti MISC dan Maybank yang tersenarai di Bursa Malaysia dan jika dijual sekarang boleh memperoleh RM4.6 bilion.

Menurutnya, ladang-ladang yang dimiliki Felda jika dijual dengan nilai konservatif ladang komersial adalah berharga RM10 bilion.

Beliau menjelaskan Felda merancang pembangunan untuk jangka panjang dan telah membuat pelaburan di Amerika Syarikat dan Kanada bagi menembusi pasaran global dalam usaha meningkatkan pemasaran produk di peringkat antarabangsa yang akan membantu meningkatkan lagi harga sawit.

Katanya Felda juga telah membelanjakan RM2.4 bilion untuk tanaman semula.
- sambung baca Bernama.

Rasanya sekarang perkataan Bankrap yang Suara Keadilan tujukan kepada Felda, pasti akan beralih arah kepada PKR. Ha Ha Ha...Hambik Muka ko.. asyik memfitnah je, terima la habuan 200 juta.. he he he.. lain kali jangan main tulis je, siasat dulu. Dulu dah kena dengan Dr.Zambry (MB Perak) ni kena dengan Felda pulak.. nasib la.. nasib.. he he he. .

MctHeory:
Tak kata apa, cuma tersengih saja..

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SLM BRO..SI JUBOR TU SUSAH NK BANGKRAP SELAGI ADE APEK2 ATAU INDIVIDU2 LUAR MAHUPUN DLM NEGERA YG MASIH NK PEGANG TELOW DIA BROO HUHUHU

McTheory berkata...

Hehe Bro Jeff,

Sebab tu itu hari dia pegi menyembah yahudi, sebab dia nak mintak duit la tu.

lord ried berkata...

ALOO BEEEWAAAAAAALKS.....

TAK PATUT SUNGGUH SORA KEADILAN DOK HABAQ LAGU TU. BEWAK2 YANG DOK DALAM FELDA DAH KAYA RAYA LANI. SUMA DAH PAKAI KETA BESAQ, GHUMAH BESAQ. KALU DEPA TAK KIJA MUSIM UJAN PON DEPA BULIH TAMBAH TAIK UTANG KAT KANTIN. RATA2 PENEROKA BULIH DIKATAKAN TAK KAIS PON DAH TERSEDIA KALU NAK MENTEKEDARAH KAT
KANTIN.

KALU NAK BUKAK SEKOLAH PENEROKA BULIH LA JUAL BAJA YANG DIBERI UTANG OLEH FELDA UNTUK MENAMBAH KEKAYAAN YANG ADA.
TIME KUTIP BUAH....MISTI ADA POST KAWALAN CHE POLIH BANTUAN DOK KAWAL
SUPAYA PENEROKA TAKLEH JUAL KAT LUAQ. DI LUAQ BUKEN SAJA REGA BUAH TU MAHAL.....DEPA DIBAYAQ PENUH OLEH PEMBELI LUAQ. KALU JUAL KAT FELDA MISTI TARIK HUTANG LA. KALU DAH BEGITU KAYA....TARIK UTANG SEROPA NGAN BAGI PENERAJANG KALU MUSIM2 NAK PAKAI DUIT.

PATUT LA NAJIB MARAH SABIK BAPAK DIA LA YANG DOK PERAMBAT MELAYU MASUK HUTANG BALAH NGAN JAKUN DOK BEREBUT UBI KAYU.

he he he
gurau ngan bewak

kepalabapak engkau la log gheit berkata...

kepada log gheit
KEPALABAPAK ENGKAU LA!!!
KALAU NAK TULIS BETUL BETUL LA!!!
BAHASA ENTAH HAPA HAPA!!!
PAYAH AKU NAK MEMAHAMKAN!!!
LAST2 AKU PUN TAK PEDULI PUN APA YG ENGKAU TULIS!!!
YG AKU DAPAT FAHAM SIKIT...
CUMA CARUT MARUT, MAKI HAMUN, SUMPAH SERANAH ENGKAU AJE!!!
NI KETURUNAN MULUT TERHANTUK KAT P*** M** DIA NI!!!

lord ried berkata...

ALOOO BEWAK PALA BAPAK......

SABAQ BEWAK....SABAQ BEWAK......
JANGAN CEPAT MAGHAH NOOOOOOO.
KALU BEWAK TAK PAHAM....DOK DIAM2 LA NANTI OGHANG HABAQ HANG GILA.
MEMANG GILA PON. HABAQ TADAK PAHAM... TAPI AKU TAHU BEWAK NI PAHAM SABIK KALU TADAK PAHAM APA AKU HABAQ BEWAK WAT TAK TAU LA.

SABAQ NOOOO....JANGAN BAK PEEL BEGHOK KULUM PELIAQ TU. KALU BENAK SANGAT, TOSAH DOK GATAI NAK KOMEN.
KOMEN KALU TAK CEREDIK KENA GELAK LA.

he he he
gurau ngan bewak pala hotak.