Khamis, 29 Julai 2010

LOMPAT! FITNAH TERBARU RPK TERHADAP SAIFUL!


Gambar Saiful dan Tunangnya


Timbalan Pendakwaraya Farah Azlina


Sekarang tersebar fitnah jahat terbaru terhadap Saiful Bukhari. Fitnah yang mengaitkan Saiful dengan timbalan pendakwarayanya Farah Azlina Abdul Latif. Apa yang pelik dan menjadi jelik, fitnah ini dilancarkan oleh Raja Fitnah Malaysia iaitu RPK (Raja Pundek Kamaruddin). Apa yang buat Mc jadi pelik lagi, apabila ada suku sakat puak pencacai Pakatan masih mempercayai cakap RPK yang sememangnya kaki kelentong dan suka buat cerita bak penglipurlara.

Mengikut permerhatian Mc, ini semua hanyalah cubaan pesongan media massa dan elektronik terhadap kerja buruk puak Pakatan yang terjadi baru-baru ini. Maklumlah sekarang ni mereka tengah takdak isu. Sudahla dihentam berturut-turut dalam isu IKYS, Pasir, LGE biawak vs Nik ali, propa 15 juta dan terbaru Tony Puaka. Fitnah ini hanyalah merencatkan bola tanggung yang sedang digunakan oleh media dan blogger pro-BN yang menghentam Pakatan.

Anwar seperti biasa mengunakan Anjing terbaiknya iaitu RPK untuk mencipta fitnah terbaru mengekang kemaraan media dan blogger pro-BN bagi memberi nafas kembali kepada Pakatan Haram yang kini teruk dilanda badai kebangkitan rakyat selaras dengan gelombang SSDE (Selamatkan Selangor Darul Ehsan) yang baru dilancarkan.

Apa yang Mc dengar, memang si Saiful ni agak rapat dengan timbalan pendakwarayanya, tetapi itu tidak salah jika ia hanya hubungan atas urusan kerja. Cuma yang jadi masalahnya sekarang, apabila berita ini tersebar, kejutan Peguam Negara menerima berita temberang ini sebagai satu ancaman besar terhadap Team Pendakwaraya. Tidak sepatutnya Abdul Gani melakukan kejutan sedemikian rupa dengan berita yang belum kita tahu sahihnya.

Apa yang sepatutnya Abdul Gani buat ialah mengadakan sidang media menafikan semuanya dan mencabar si pembawa berita untuk menyatakan segala bukti, kemudian jika terbukti, barulah Abdul Ghani melakukan tindakan yang sepatutnya. Ini tidak, Abdul Gani seperti takut dengan ancaman berita fitnah ini dan terus mengugurkan timbalan pendakwarayanya dari Team pendakwa tanpa usul periksa. Semua ini hanya cuma menambah keraguan yang ada.

Tindakan Abdul Ghani telah menjadi modal puak Pakatan untuk terus berbohong kepada rakyat dengan mengatakan gossip diantara Saiful dan Azlina adalah betul, cuma diselindung oleh kerajaan. Gelabahnya Abdul Ghani, memberikan modal besar kepada mereka dengan mengatakan fitnah RPK adalah benar, kalau tidak salah masakan Azlina telah digugurkan.

Puak Pakatan ni tak pernah kisah apa penjelasan yang Abdul Ghani berikan, matlamat mereka hanya mahu menjatuhkan maruah Saiful dan mencari modal baru untuk yakinkan rakyat bahawa Saiful ni memang seorang yang tidak bermaruah, sebab itu Saiful sanggup mengaku diliwat sedangkan semua itu fitnah. Mereka mahu membalikkan segala kesalahan kepada Saiful supaya Anwar dibersihkan semula namanya.

Jika isu ini berpanjangan, ia akan memberi banyak peluang kepada puak Pakatan merekacipta lagi cerita untuk disebarkan kepada rakyat. Seharusnya fitnah RPK ni harus disekat habis-habisan untuk mengelakkan ia menjadi buah mulut dikalangan rakyat Malaysia. Faham-faham je la masyarakat kita ni, berita baik lambat tersebar, kalau berita yang tak elok, Astro pun kalah.

Seharusnya kita cuma berpegang pada kebenaran, jawab soalan yang Mc utarakan ni, pasti jawapan sebenar kita akan perolehi. Siapa RPK sebenarnya? RPK berada di London, macam mana dia tahu hubungan diantara Saiful dan Azlina? Ada bukti? Gambar? Video? Atau hanya penulisan tanpa fakta dan bukti? Kenapa sampai sekarang si RPK ni masih melarikan diri bagai terbuang? Setakat cakap main lepas, orang mabuk pun boleh cakap.

Biarla apa orang kata, janji kita tahu si RPK ni memang gemar melontarkan fitnah dan buat cerita pengipurlara. Anwar kan bela dua ekor anjing ni, supaya menyalak dari jauh. Satu P.Bala, satu lagi RPK. Bila P.Bala dah hampir kantoi, dia suruh pula si RPK ni buat cerita. Lagipun kita dah kenal sangat dengan RPK ni, kalau Ds Najib dan Ds Rosmah pun dia boleh fitnah, apa la sangat setakat Saiful dan timbalan pendakwaraya.

P/s: Lain kali cerita-cerita macam ni, usah dilayan. Hanya orang gila saja yang percaya cakap orang gila. Pada Gani Patail, lain kali jangan lompat tinggi sangat, orang terkejut!

MctHeory:
Kenapa la susah sangat nak tangkap Si Botak Bodoh ni, betul betul buat semak dunia.

5 ulasan:

Prof. Era Pasca berkata...

ngeeee kalau tetibe RPK 'fitnah' sayfool berliwat dengan hakim lain pulak maknenye AG kene turunkan hakim itu pulak lah kan... kahkahkah

Tanpa Nama berkata...

wah bro....

ini bukn cobaan ini betul2...

law n politics ...

it needs to be separated

>_________<

lalalalala`

Tanpa Nama berkata...

hehe. . jgn le mare mc, dh bnda 2 knyataan nk wut mcm ne. mmg si sayfool 2 jalang jantan, lg mau nafikan ke? bodo pnya org!

umno-apco

Tanpa Nama berkata...

hahaha.. sape yg fitnah n sape yg kene fitnah ni? hahaha..

detguaq3 berkata...

Bro,

Raja Pundek Kamarudin ini memang redho hidupnya menelan duit hasil dari menghancurkan maruah orang dan maruah negara....

Seru PUNDEK 3X!!!