Jumaat, 30 Julai 2010

NIZAR BANGGANG! TUDUH HJ HADI EJEN YAHUDI?


MINGGU lalu, Jawatankuasa Pusat Pas, Mohd. Nizar Jamaluddin, bekas Menteri Besar Pakatan di Perak telah diminta menarik balik kenyataannya yang menuduh isu perpaduan Melayu Islam di negara ini sebagai idea Yahudi yang disalur melalui APCO Worldwide.

Beliau berkata demikian dalam ucapannya ketika merasmikan Mesyuarat Agung Dewan Pemuda Pas, Kawasan Kuala Terengganu. Beberapa kali beliau mengulang-ulang tuduhannya itu tanpa menyedari bahawa isu itu sebenarnya adalah idea Presiden Pas, Dato’ Hadi Awang.

Akibatnya, Dewan Pemuda Pas Kuala Terengganu menulis surat resmi meminta Nizar menarik balik kata-katanya itu. Kepada Pemuda Pas, dakwaan bahawa idea itu adalah idea agen Yahudi bagaikan menampar muka haji Hadi.

Patut sangatlah orang Terengganu membantah dan bertindak meminta beliau menarik balik kenyataannya itu. Sudahlah salah fakta, kata-kata itu diucapkan di Terengganu pulak. Siapa pun akan jadi marah.

Agaknya, inilah yang dikatakan: Pandai tak boleh diikut, bodoh tak boleh diajar.

Itulah akibatnya apabila manusia yang diangkat menjadi pemimpin tak tahu apa dan tidak faham banyak hal. Yang dia tahu, kalau dalam majlis seperti itu, ucapannya mestilah mengutuk dan mengecam pemimpin UMNO atau menyalahkan UMNO. Tidak buat ‘home work’ dan bercakap ikut sedap mulut. Hotaknya berada di kepala lutut.

Ishhh.... buat malu orang Perak aje. Sudah tentu rasa malu itu sangat dirasakan oleh Melayu Perak yang bermati-matian menyokong Pas dan menyokong Nizar sebagai hero semasa isu pergolakan politik di Perak memuncak.

Inilah contoh kifarah kerana menderhakai kaum sendiri semasa berkuasa dahulu. Cakap orang lain tak mahu dengar . Yang dia dengar dan ikut hanya cakap Ngeh dan Nga - Ketua dan Setiausaha DAP Perak, yang jadi Tok Dalang semasa beliau jadi MB Perak selama sebelas bulan.

Kepada Melayu Pas di Perak, sedar dan insaflah bahawa si Nizar kome jadi macam tu kerana terlalu banyak makan dan minum di kopitiam milik Nga yang bagaikan ‘cendwan tumbuh lepas hujan’ di Perak ni.

Tak payahlah penulis sebutkan kenapa makan di kopitiam boleh jadi sasau sebegitu. Baru-baru ini telah heboh diberitakan bagaimana ‘restoran elit’ seperti itu diserbu pihak JAKIM kerana makanan dari daging yg dihidangkan dibekalkan oleh pembekal tidak halal.

Bagaimana pun, tak tahu le pulak kalau si Nizar ni memang sengaja berucap demikian untuk ditujukan khas kepada Presiden partinya Hadi Awang. Sesama deme dalam Pas tu pun bukannya sepakat sangat. Masing-masing ada agenda sendiri. Ada yang berkiblatkan DAP dan tidak kurang juga yang bertuankan Anwar Ibrahim Al-Jub...

Sumber Satu Melayu

P/s: Nizar ni dia suka cakap main lepas je. Mana ada cakapnya berfakta pun. Sedap mulut Apco sana, Apco sini. Akhir sekali, makan diri. Lagi satu, barua ni bukan ahli Pas la. Bukankah tahun lepas dia dah masuk Dap. Dia di ba'iah oleh Ustaz Ngeh dan Nga. Pakai Lilin lagi. he he he. .

MctHeory:
Manakala Ustaz Nga dan Ngeh di bai'ah oleh N.ajis pulak.. ha ha ha...

Tiada ulasan: