Selasa, 3 Ogos 2010

DAHSYAT! SKANDAL KHALID GAGAP DITEMPAT KERJA!

FuuYooOh.. semalam blogger-blogger telah mendedahkan salaguna kuasa Khalid sebagai MB Selangor. Beliau melantik Isteri mudanya sendiri menjadi pegawai di pejabat MB sebagai setiausaha sulit kepada MB sendiri. Ini merupakan kesalahan moral dan salah gunakuasa yang jelas bagi seorang menteri besar. Sudahla jawatan tersebut diwujudkan demi Isteri Mudanya tu, malah gaji juga dibayar oleh sebuah syarikat swasta dengan bayaran yang lumayan.. Kenyang-kenyang.. Baca Detail Rahimah dari blog RBF.

Nama : Rahimah Bt Kamarudin
K/P : 5x12x0 - 04 - 5x60

Jawatan : Pegawai Koordinasi Kepada MB Selangor

Gaji : RM 5000.00 Elaun : RM 2000.00

Gaji dibayar oleh MBI

Alamat : Shah Alam dan Taman Cahaya Ampang

(alamat penuh saya tidak boleh siarkan)

Untuk pengetahuan pembaca semua, jawatan Pegawai Koordinasi Kepada MB Selangor tidak wujud semasa zaman pemerintahan BN dahulu. Difahamkan jawatan tersebut diwujudkan oleh Khalid semata-mata untuk meletak Rahimah di situ. Dan beliau mengarahkan MBI supaya membayar gaji Rahimah. Inilah tandanya kerajaan pimpinan Khalid Mengkronikan Ekonomi Selangor. Slogan Merakyatkan Ekonomi Selangor hanya pembohongan semata-mata.

Sebelum RBF memulakan penyiasatannya mengenai latar belakang Rahimah ni, The Unspinner terlebih dahulu menyelidik kisah silam Rahimah dengan Khalid semasa di PNB lagi.

Kisah hubungan sulit Khalid sewaktu beliau merupakan seorang boss besar di PNB adalah open secret yang diketahui ramai. Sesiapa saja yang bekerja di PNB tahu bahawa Khalid mempunyai perhubungan sulit dengan Setiausaha Peribadinya wanita bernama Rahimah. Memang Rahimah adalah idaman setiap jejaka di PNB dahulu. Orangnya cantik dan bentuk badan yang menggiurkan tapi setakat tengok sajalah bujang-bujang mahupun suami orang yang teringin.


Khalid memang seorang yang sangat licik dan cekap. Pada mulanya, dia dapat 'cover line' untuk merahsiakan perhubungan sulit ini, tetapi "sepandai-pandai tupai melompat, ke tanah jua akhirnya." Orang sepejebat mula timbul curiga bila Rahimah sering kelihatan berada sama hingga lewat malam di pejabat. Kisahnya ada staf yang pergi menjumpainya terjumpa mereka berdua dalam keadaan yang seolah-olah baru lepas bercumbu-cumbuan. Lama-lama ramai yang menyedari perkara itu sambung baca sini.

Nampaknya kerajaan Pakatan Haram kat Selangor lagi teruk, terang-terang nampak kesalahannya. Dulu mereka kata BN ni teruk la, salah gunakuasa la, rasuah la, napotisme, kronisme la.. sekarang? apa jadi? Rakyat melopong, kroni yang kenyang.

P/s: He he he.. boleh tahan juga abe Khalid ni ye, semak selerak rambut pun..ada jugak yang melekat lagi. Apa nak kata, MB Selangor la katakan, MB kepada negeri paling kaya dan paling maju di Malaysia. Mesti la mashyuk.. ye tak? Gagap pun gagap la.. janji poket tebal.

MctHeory:
Nampaknya khalid sudah tambah cawangan, bukan untuk PKR tapi untuk diri sendiri.

3 ulasan:

khalid gagap bodo berkata...

nie ler menteri besor bodoh nak mampus. orang suruh tambah duit kerajaan. dia pula tambah bini. banggang punya khalid.

Tanpa Nama berkata...

inilah menteri besar pilihan rakyat selangor. hahaha.. rosak, rosak!

Tanpa Nama berkata...

Puak2 PR cukup suka mengata bini PM. tapi bini PM tak pula dilantik secara rasmi dengan penuh selamba dapat duit dari kantung Kerajaan. Takkanlah tak nampak lagi Penyokong PR. Belum dapat kuasa pusat dah bernafsu besar.

Apa Kata PAS bila sekutu beragama Islam utama mereka mengaku emaknya seorang Kristian?