Rabu, 25 Ogos 2010

JAWAPAN BALAS PADA MAHFUZ MENGENAI ISU KHUTBAH JUMAAT DOAKAN GUAN ENG!!


Badut khawarij PAS Mahfuz Bean setiap kali membuka mulut pasti memperlihatkan tahap pemikiran IQ yang rendah.

Dalam masa mempertahankan tindakan Uztaz Zakaria totok yang menjilat Guan Eng didalam doa khutbah.Mahfuz cuba bertaichi membangkitkan kononnya UMNO pun turut sama bersolat hajat untuk calonnya ketika PRK Hulu Selangor.

Kononnya tindakan UMNO adalah dosa besar,walhal tindakan solat hajat tidak bercanggah dari segi hukum dan rukun agama.

Kita persoalkan mengapa khawarij PAS membelakangkan 5 rukun khutbah ,dek kerana terperangkap dalam isu ini Mahfuz Bean cuba bersilat pulut alihkan isu salahkan orang lain pula.

Jika Mahfuz persoalkan UMNO bersolat hajat(walaupun dibenarkan) bagaimana pula tindakan totok pas bersolat berkiblatkan dewan undangan negeri Perak?

petikan dari ghostwriter
Pergh... Solat hajat atas jalan dengan lambang roket kat belakang. Apa dah takda tempat yang len ker nak solat? Tapi yang aku heran, mana dia puak-puak len? Takkan satu saf ja? aku tengok ada dekat 1000 penyokong datang. tak sempat ambil wuduk ke? Time doa, takbir ramai ja bunyi.. time solat, takkan tak tau solat? (Tapi cuba perhatikan pada bayang-bayang imam tew, asal kearah len? salah kiblat ker?)
Ni dia rupa makmum di belakang saf depan tadi. Turut sama solat tapi baca surah apa tewa? ERM... Dengan PERTANYAAN.. DAH POTONG BELUM?

Setelah aku siasat kiblat sebenar, ni hah aku bawakan arah kiblat sebenar Kaabah. Ternyata Kedudukan Kiblat Jemaah Pakatan Rakyat hanyalah Dewan Undangan Negeri Perak, bukan Kaabah. Nampak sangatla Pakatan Rakyat ni wayang.. Bijak mengatur buah catur dan membuat gerakkan bagi meraih simpati rakyat. Tengok sendirila Kiblat mereka. TAKBIR!!!



Sila perhatikan bayang-bayang jemaah pakatan haram ini.. ke mana arahnya? dan ke mana pula arah kiblat mereka? Jam ketika ini pukul 10.15 pagi. Untuk panduan secara tepat cara menentukan arah kiblat sila klik di sini.
Cara Menentukan Arah Kiblat
"Jika pada waktu siang hari bolehlah merujuk kepada posisi matahari dengan memerhatikan arah ia terbit dan juga terbenam. Arah terbit adalah pada sebelah timur dan arah terbenam pada sebelah barat. Sebelah barat adalah arah kedudukan Makkah secara rawak dan ianya boleh dijadikan panduan bagi menentukan arah kiblat."

Solat Hajat Untuk Calon DAP ,PRK SIBU
Kuching 26 Apr – Satu majlis solat hajat dan bacaan doa sempena Pilihanraya kecil Sibu telah diadakan di pejabat parti KEADILAN Cabang Stampin yang melibatkan semua parti dalam Pakatan Rakyat Sarawak minggu lepas.Kira-kira 50 orang termasuk orang yang bukan Islam hadir menjayakan majlis yang bersejarah itu.-PAS Miri

Apabila cubaan sebodoh ini yang dimainkan oleh kalangan haprak PAS,ini membuktikan mereka tidak mampu menjawap persoalan mengenai 5 rukun khutbah

1. Puji-pujian kepada Allah Subhanahu wa Taala.

2. Selawat ke atas Nabi Sallallahu alaihi wasallam.

3. Berpesan supaya bertaqwa.

4. Membaca ayat dari Al-Quran pada salah satu dari kedua-dua khutbah.

5. Doa kepada orang-orang mu'min pada khutbah kedua.(KETUA MENTERI PALING CELAKA DALAM SEJARAH NEGERI YANG ZALIM SEORANG MUKMIM?)

Haprak khawarij PAS mengubah fakta tentang bacaan doa kemudian menuduh solat hajat yang dibuat oleh UMNO walhal dibenarkan oleh syarak.

Kebodohan mereka dipertontonkan kepada rakyat betapa mereka ini menjadi bebal dek kerana terlalu banyak menghirup kencing Guan Eng.Sudah tidak menjadi hal untuk berterusan menjilat Guan Eng,sedap kata mereka.



Sumber Pisau.Net

Mctheory:
UMNO adakan solat hajat di Hulu Selangor tanpa paksaan, sesiapa yang mahukan kemenangan kepada calon BN, hadir memberi sokongan. Malah jika doakan calon BN menang pun takde masalah, kerana Pengerusi Barisan Nasional ialah orang Islam Ds Najib. Ketua Perhubungan UMNO Selangor juga orang Islam. Tapi si Khatib Pas ni doakan Guan Eng semasa sembahyang Jumaat, tak semua orang setuju untuk doakan Guan Eng.

Paling menarik berita semalam, sebelum ni, mati-mati jabatan agama Islam Pulau Pinang menafikan ada bacaan doa untuk Guan Eng, malah ada yang tuduh UMNO fitnah. Tapi semalam selepas si Khatib ni mengaku berbuat demikian, takde pula sebarang kenyataan dibuat. Ni la orang panggil HAPRAK! mau tuduh suka hati, lain kali siasat dulu sebelum tuduh, ada faham. Buat dosa kering dalam bulan Ramadhan.

MctHeory Lagi:
Orang Pas dah Bodoh bertingkat-tingkat!

8 ulasan:

mohammad azren fooldog PH yg bahalol berkata...

PAS - Parti sesat la katakan....

mohammad azren fooldog PH yg bahalol berkata...

Eh, bukan sahaja SESAT malah EGO dan RIAK lagi....

Tanpa Nama berkata...

EGO dan RIAK (kata shonzu). Aku tambah, SOMBONG bukan kepalang tak boleh diajar, walhal KOSONG.
- nicky ajeez al-salifari -

Tanpa Nama berkata...

Itulah dulu sibuk mengkapirkan umno sebab bekerjasama dengan kapir.Sekurang2nya umno jadi ketua kepada kaum2 kafir ini.Tapi pas cuma mampu jadi kaldai tunggangan saja.

Inikah balasan kerana suka mengkafirkan orang?Semuanya berbalik pada diri sendiri semula.

Bodek2 umno pun dalam khutbah tak pernah sekalipun dimasukkan nama tokoh2 politik cuma ketua agama negeri iaitu agong dan sultan tapi pas punya bodek bukan setakat bodek siap jilat lagi sampai kafir harbipun didoakannya dalam khutbah jumaat,sanggup pula dibuang ketua agama islam negeri sendiri.

Menyesal aku pangkah pas dulu kalau tahu perangai pas macam ni!

-batman

Tanpa Nama berkata...

korang sapa nk tentukan betul ka xbetul khutbah tu... jom tgkk komen dari org yang tidak terlibat dgn mn2 parti politik... click kt bwh

http://www.zaharuddin.net/content/view/950/72/

mohammad azren fooldog PH yg bahalol berkata...

Buat saudaraku anon 2010 Ogos 26 10:43....

Kita boleh memberikan apa jua pandangan dan pendapat. Tetapi kita juga harus ingat, isu ini terjadi ketika khatib memberi khutbah Jumaat. Khatib itu sendiri mengaku dan ini menandakan isu bukanlah suatu unsur fitnah.

Untuk kita mendirikan solat Jumaat, beberapa rukun solat Jumaat telah ditetapkan dan salah satunya adalah khutbah Jumaat yang juga ada rukunnya tersendiri. Jika kita tertinggal / tidak melakukan salah satu dari rukun, solat Jumaat kita tidak sah. Itu sebab ada yang melakukan solat Zohor sahaja kerana rukun Jumaat tidak dilakukan dengan sempurna.

Kita lihat rukun-rukun khutbah Jumaat:

1. Puji-pujian kepada Allah Subhanahu wa Taala.

2. Selawat ke atas Nabi Sallallahu alaihi wasallam.

3. Berpesan supaya bertaqwa.

4. Membaca ayat dari Al-Quran pada salah satu dari kedua-dua khutbah.

5. Doa kepada orang-orang mu'min pada khutbah kedua.

Dalam kes khatib di Pulau Pinang tu, rukun yang ke-5 dengan SENGAJA telah ditinggalkan dan dia sendiri mengaku telah melakukannya selama 2 tahun yang bermakna solat Jumaat pimpinannya selama itu juga tidak sempurna.

Jadi persoalannya, adakah tindakan khatib tersebut betul??? Sah ke solat Jumaat kariah pimpinannya??? Fikir dahulu sebelum bercakap.....

SOILEKLU berkata...

kahkahkah..
jahil btol lu pencacai
UMNO...
kahkahkah...
UMNO LAKNATULLAH

mohammad azren fooldog PH yg bahalol berkata...

Kesian pencacai hamPAS bernama SOILEKLU tu. Dah tak tahu macam mana nak spin isu ni. Dah terkelu lidah dah..... Hahahahahaha....