Khamis, 5 Ogos 2010

SELAMATKAN SELANGOR DARI BADRUL AMIN DAN PKR!

Ada orang panggil dia nie USTAZ..orang-orang PKR pun panggil dia USTAZ..tak lama lagi akan menjadi Mursyidul AM PKR gamaknya..ada juga orang panggil dia Tuan Pengarah kerana dia sekarang Pengarah Penerangan MB Lembu Gagap...ada juga orang panggil dia Badrul jer...tak kisah ler panggil dia sapa tapi yang pasti mamat ini mencipta gelombang membodohkan diri sendiri dan juga kerajaan Selangor.

Aku masih berfikir apa sebenarnya kempen yang ustaz celop nie dok canang di Malaysiakini.Kempen untuk selamatkan Selangor dari sapa? Biasanya kalau ada kempen selamat menyelamat itu bermakna menyelamatkan individu atau organisasi daripada orang-orang yang zalim dan kejam.Sekarang dia nak selamatkan Selangor daripada siapa..takkan dari UMNO yang menjadi pembangkang..apa kezaliman yang UMNO buat walhal bukan UMNO yang memerintah Selangor? UMNO bukan pemerintah Selangor..orang lain pun jadi Pengarah Penerangan jugak tapi program tuh biar masuk akal..jangan buat program macam manusia tak tau berfikir.Bahasa paling senang otak letak di lutut.

Kemudian nak jadikan majlis agama sebagai tempat memberi penerangan kepada rakyat.Ini satu kerja bangang ustaz celop nih.DYMM Sultan dah bertitah supaya jangan jadikan masjid sebagai tempat untuk berpolitik.Betul, kalau dia cakap untuk memberi penerangan kepada rakyat.Tapi dia boleh gerenti ke yang dia takkan sentuh tentang UMNO dan BN.Kalau dia sentuh bermakna itu sudah masukkan agenda politik ke dalam kawasan masjid.Banyak lagi cara untuk menjelaskan isu salah tadbir mereka tetapi titah DYMM Tuanku jangan dibuat main-main.Isu kegagalan mengadakan sambutan kehadiran DYMM Permaisuri Agong belum selesai Pakatan Rakyat dah mula nak bermain dengan sentimen titah Sultan Selangor di bulan Ramadhan nanti.Dato Seri Noh juga mencabar pemimpin PAS mendesak semua pusat hiburan dan maksiat di tutup di bulan Ramadhan.KLIK DISINI. Sampai sekarang Hasan Ali kecut telur.Ceramah di Kepong dok cerita pasal tanah yang diluar bidang kuasa beliau sebagai Exco..agak2 ler nak bodek Ronnie Liu.

Ayat terakhir yang aku baca di Malaysikini,
"Badrul berkata pihaknya memilih membuat penerangan di masjid-masjid sepanjang bulan Ramadan memandangkan pada masa itu ramai umat Islam berkumpul bagi beribadat".

Kalau umat Islam berkumpul untuk beribadat kenapa mesti digunakan masjid sebagaii tempat untuk menerangkan isu-isu politik??

Maka betul apa yang dikatakan oleh Sahabat Blogger lain bahawa SSDE ini membuatkan mereka senak perut.Sanggup mempermainkan bulan Ramadhan yang ditunggu-tunggu oleh umat Islam untuk menggandakan amal ibadah mereka tetapi telah diganggu dengan sesi-sesi yang dipanggil tazkirah.Tazkirah di masjid hanyalah berkenaan dengan bab-bab agama dan tidak perlu menjadikan sesi tazkirah itu sebagai platform politik ketika dalam keadaan terdesak.

Pesanan aku kepada Badrul Amin Ustaz Celop PKR ini, otak letak dikepala jadikannya untuk berfikir..jangan nanti orang cakap Pengarah Komunikasi PKR otak dilutut.UMNO Selangor apa lagi? Hantar memorandum sekali lagi kepada DYMM Tuanku Sultan Selangor memohon agar perkara ini dipantau dan dihalang demi memastikan keselesaan umat Islam untuk beribadah di masjid tidak berganggu di bulan Ramadhan nanti.

Kita Gempur

P/s: Nampaknya pakatan makin terdesak, sampai sanggup nak guna masjid sebagai tempat kempen politik busuk mereka. Bulan Puasa ni orang pergi masjid nak tambah pahala, bukan nak tambah dosa. Kenapa la Badrul Amin ni bodoh sangat. Kalau ko datang tempat aku berkempen, aku halau ko keluar masjid!.

MctHeory:
Dimana Pakatan Kuat Di Situ Rakyat Merempat!!

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Kalau ustat bangang ni degil halau aje dia balik sabah!!!!

Tanpa Nama berkata...

kalau tak tau pasal islam,,,jangan cakap pasal islam...pergi lah sembahyang dulu...ok