Khamis, 16 September 2010

MAHFUZ MENGIDAP PENYAKIT BARAH OTAK??!! ohh tidakk!!...

sekadar gambar hiasan

Cuba baca email yang Mc dapat semalam dari seorang pembaca blog Mc, Mungkinkah perkara sebegini terjadi?? ohh tidakkk!!.. Mc tidak percaya?? Anda percaya takk?? Bacalah sendiri....

Catatan diari seorang doktor,

Mengenai seorang ahli parlimen dan juga naib presiden sebuah parti Islam (tak mengaku melayu sebab dia kata dia keling)

Di sebuah klinik swasta,

Pembantu klinik: Dato Mahfuz masuk!

Mahfuz Bean masuk sambil memegang kepalanya yang sakit.

Doktor: Sakit apa Dato?


Mahfuz Bean: Tak tahulah.. dah sebulan lebih, kepala saya ni asyik sakit-sakit ja.


Doktor: Banyak masalah tentang kerja kot? Tekanan sangat ka dengan kerja ni?


Mahfuz Bean: Tak tahulah.. mungkin kot.. (sambil memicit-micit kepalanya)


Doktor: Tak apa mai sini saya check dulu.

..doktor pun melakukan pemeriksaan keatas Mahfuz Bean. Dari pemeriksaan biasa, hingga ke tahap x-ray.. nampaknya penyakit Mahfuz Bean.. sungguh serius!!..

Doktor: Macam ni lah Dato, saya sudah lakukan pemeriksaan terperinci mengenai sakit kepala Dato tue..


Mahfuz Bean: Apa masalah sebenarnya doktor?


Doktor: Penyakit Dato sungguh kritikal, adakah Dato bersedia untuk mengetahuinya?


Mahfuz Bean: Cakap la doktor, jangan buat saya suspen..


Doktor: Beginilah.. dalam pemeriksaan saya tadi.. saya mendapati, Dato sedang menghadapi barah otak peringkat awal.

Mahfuz Bean: Apa doktor???!!! (terkejut, sambil berdiri, mata terbeliak)


Doktor: Rilexx.. tenang..


Mahfuz Bean: Tak mungkin doktor.. tak mungkin saya boleh kena barah otak... tak mungkin doktor..


Doktor: Dato tak percaya?? saya ada bukti-buktinya.. x-ray ini menunjukkan otak Dato sudah ada ketumbuhan peringkat awal.


Mahfuz Bean: Mana x-ray otak saya doktor??

Doktor: Ini.. cuba Dato lihat x-ray ni..

...tiba-tiba Mahfuz Bean tersenyum dan melompat keseronokkan...

Doktor tercengang!! melihat kelakuan pelik Mahfuz...

Mahfuz Bean: yes! yes!.. akhirnya aku dapat buktikan juga...


Doktor: err... Dato tak apa-apa ke? buktikan apa dato?


Mahfuz Bean: Akhirnya aku dapat buktikan kepada semua rakyat Malaysia, bahawasanya, aku juga mempunyai otak.. sebab sebelum ni ramai yang kata aku ni takdak otak.. Sekarang ni.. aku dah kena barah otak. Kalau aku takdak otak.. macam mana boleh aku kena barah otak.. betul tak doktor!!.. yaaa..huuuu.......(sambil menjerit dan melompat keseronokkan)


Doktor: Macam tu pun boleh?? (sambil tepuk dahi) pap!

hahaha... kah kah kah....hahahah...hehehe...

MctHeory:
Ahhh!!... tak mungkin.. mana mungkin dia ada otak.. ahh.. cerita ni tipu ni..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

hehehe.. otak udang pun nak dibanggakan..doktor tu pun silap sebenarnya bukan barah tapi TAHI iyalah udang kan tahi kat kepala.

sebetulah al mahpuss al bean SRP kong ni kalau tak buat havoc.. agak2 kat mana tempat paling sesuai.. cuba perhatikan betul2 rupa dia.. sendiri fikirlah..

sebab dia punya level of thinking boleh buat terompah ajer.. tetapi bukan itu sahaja.. cuba lihat Ahli2 majlis samaada dari UMNO, PAS dan PKR.. majoriti (diulang MAJORITI) setengah masak.. gila tempat tapi otak kosong@udang bila mesyuarat main angguk apa yg wakil MCAnjing, GERAKANjing, PPPantat usul.. sebab tak faham akta, enacment dan pekeliling.. hujung2 org melayu terpinggir..

bertambah parah kalau mereka ini duduk diparlimen.. cuba bayangkan.. engkau fikir sendirilahh..

DA berkata...

Ini konfem cerita tipu ni... macamana doktor tu boleh nampak ada barah pulak? Otak Mahfuz tu kecik macam taik idung pun boleh nampak ke? Tipu ni...konfem...hehe