Sabtu, 4 September 2010

PERJUANGAN HUDUD PAS! KINI TUTUP BUKU!



Saya betul-betul hairan dengan perangai fasiq dan munafiq pemimpin PAS. Berkenaan dengan hukum HUDUD ni, PAS dan buat ianya macam iklan biskut pulak..., sekejap adeeee, sekejap takdeee....(baca disini)

Kalaulah macam ni sikap PAS, terbukti bahawa UMNO lebih baik dan jauh lebih berintegriti dari PAS. UMNO tak pernah menjual agamanya demi mendapatkan undi, UMNO juga tak pernah melacurkan islamnya semata-mata kerana nak berkuasa. Dan, sekurang-kurangnya umno tak munafik apabila bercakap dan membuat pendirian tentang perlaksanaan hukum Islam iaitu HUDUD.

Pernah satu ketika dulu, Tun Mahathir pun pernah membuat kenyataan mengenai perlaksanaan undang-undang Islam di negara ini secara sepenuhnya. Tun M berkata juga bahawa untuk kerajaan melaksanakan hudud, belum tiba masanya lagi kerana rakyat masih belum dapat menerimanya.

Dan Tun M juga menegaskan bahawa kerajaan UMNO/BN sedaya upaya mengubah undang-undang didalam negara ini supaya beralih menjadi undang-undang yang selaras dengan syariah Islam. Dan kini boleh dikatakan hampir keseluruhan undang-undang negara adalah berasaskan hukum Takzir dan Qisas.

Tetapi, kenyataan Tun Mahathir dikutuk kaw-kaw oleh semua pengikut tegar puak assobiyah hijau. Semuanya mengatakan Tun Mahathir menolak HUDUD sedangkan kenyataan Tun pada masa tu adalah sama seperti apa yang Mohd Amar Nik Abdullah katakan hari ini.

Inilah tipikal penyokong taksub membuta tuli PAS. Bila berkaitan dengan orang lain, semuanya salah dan tak betul. Tetapi jika kena pada batang hidung mereka sendiri, semuanya pakat diam membisu umpama cicak tertelan kapur.

Isu ini menunjukkan betapa berbezanya PAS dengan UMNO. PAS sebenarnya tak istiqamah dan tak pernah yakin dengan apa yang mereka laungkan. Bahkan, mereka sebenarnya tak tahupun apa yang mereka mahu sebenarnya.

PAS selalu canang di merata ceramah bahawa menegakkan hukum tuhan itu wajib tak kira apapun. Sebab itulah umat Islam harus menolak UMNO kerana UMNO menolak HUDUD kononnya. Umat Islam patut terima PAS kerana hanya PAS yang mampu melaksanakan HUDUD. Kini apa sudah jadi??? PAS sanggup buang HUDUD hanya kerana takutkan gertakan DAP dan juga nasionalis melayu dalam PKR!!

Di bulan mulia ini, Allah itu maha mengetahui mana yang baik dan buruk. PAS buat alasan untuk menutup malu mereka dengan berkata bahawa kena tunggu sampai semua rakyat faham tentang HUDUD, kena tunggu rakyat sedia serta setuju dan macam-macam lagilahh. Kalau macam tu alasannya, alamat sampai bila pun tak boleh dilaksanakan undang-undang Islam di dalam negara.

Persoalannya disini, mengapa PAS berubah nada??? Apakah PAS benar-benar takut dengan tekanan dari kafir harbi DAP? Jika betul, tak perlulah ulamak-ulamak politik PAS bagi alasan bahawa hudud akan dilaksanakan bila masyarakat dah sedia dan setuju.

Undang-undang Islam adalah tanggungjawab yang wajib dipikul oleh pemimpin yang mengaku bahawa mereka itu Islam. UMNO melalui Presiden dan juga barisan kepimpinannya telah cuba memperbaiki setiap kecacatan undang-undang Islam di negara ini. Dan semua usaha kini giat menjurus ke arah itu.

Berlainan dengan PAS. Dulu ulamak-ulamak PAS selalu cakap, kita mesti buat HUDUD, wajib buat HUDUD tak kira apapun dan juga pemimpin PAS kata dalam ceramah, pengikut taksub PAS perlui tawakal pada Allah. Lawaknya, pemimpin PAS ni bertukar menjadi munafiq bila dah nampak PRU13 makin dekat dan PAS perlukan kafir harbi seperti DAP untuk menumbangkan UMNO yang amat mereka musuhi.

Sebab tu lah keluar macam-macam alasan bebal lagi dangkal dari mulut pemimpin PAS kononnya rakyat kena setuju la, rakyat kena faham laa, menang lebih mustahak dari HUDUD la dan bla..bla....bla... Semuanya nak cover takut pada Karpal dan Lim Kit Siang saja.

Ulamak-ulamak PAS tahu tak ciri-ciri orang munafiq? Bila bercakap dia bohong..., bila berjanji dia mungkir dan juga bila diberi amanah tetapi dia ingkar. Di dalam soal HUDUD ni, cuba perhatikan betul-betul samada ulamak-ulamak PAS munafiq atau tidak?

PAS selalu meroyan mendabik dada kata hanya mereka yang faham Islam dan parti mereka adalah Islam tulen. Jika benarlah sedemikian, pemimpin PAS kena sedar bahawa janji haruslah ditunaikan.

Baru-baru ni pasal isu wang ehsan minyak,  Nik Aziz dan PAS sanggup saman Petronas dan tak payah tunggu pun persetujuan semua rakyat negeri tentang hal tersebut. Jadi, takkanlah nak bercakap mengenai
pendirian perlaksanaan Hudud pun PAS tak berani seperti beraninya mereka saman pasal laparkan duit. PAS ni dah bertukar kiblat bertuhankan royalti ke?

Sebenarnya, saya rasa PAS tahu..., kalau berterusan CAKAP pasal HUDUD, pastinya DAP akan tendang PAS keluar dari Pakatan. DAP pun memang dari dulu tak pernah berkompromi tentang Islam. Dan apa juga yang ditunjukkan oleh segelintir pemimpin DAP seperti khalifah Lim, Teo MP Serdang dan juga Nga hanyalah merupakan lakonan untuk memperbodohkan PAS dan pengundi melayu semata-mata.

Sekarang ni, kita tunggu apa pulak komen dari totok PAS serta ulamak-ulamak mereka berkenaan kenyataan Pesuruhjaya 3 PAS Kelantan ni. Harap-harap mereka tak meneruskan tradisi menyalahkan UMNO untuk cover line serta kata ini semua kenyataan peribadi.

Sumber Media Permatang Pauh

P/s: Lanih dengar cerita puak Pas dok pusing isu ni kata nak buat hukum hudud kena mintak persetujuan Agong la, perlembagaan la, itu la, ini la.. dulu tak pun, kenapa sekarang macam-macam alasannya.

MctHeory:
Pas parti orang tiga suku!

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

BUKAN ULAMAK, TAPI ULAR DALAM SEMAK..AKU PUN DAH TAU LIDAH PUAK NI BERCABANG BERAPA!

j3bat berkata...

Tazkirah oleh DAP berjaya meyakinkan PAS untuk menolak hukum hudud.

Tanpa Nama berkata...

MOLEK SANGAT HUDUD TU TUTUP BUKU MC...

MINTAK2 LPS NI PUAK2 ENGKO DLM UMNO TU JGN LAH GATAL TANGAN MENULIS BAB HUDUD LAGI DAN JGN GATAL MULUT MEMFITNAH HUDUD PULAK LAGI TAU!!!

SEBAB ENGKO SENDIRI PUN DAH MENGISTIHARKAN BHW PERSOALAN HUDUD ITU SUDAH TUTUP BUKU!!!

C L J berkata...

MAKA WAHAI SAUDARA SAUDARA YANG IKHLAS MENYOKONG PAS DEMI PERJUANGAN ISLAM .... SILA TUTUP BUKU DAN ALIHKAN SOKONGAN ITU.

Siberangan berkata...

HUKU HUDUD DALAM ISLAM, BOLEH KAH DI PERMAIN-MAIN KAN?

MAIN POLITIK SUNGGUH DEPA NIIHHH.... NERAKA JAHANNAM LAH YANG MENUNGGU DEPA YANG BERLEBAI-LEBAI, BERJUBAH-JUBAH LAGI MEREKA NIIHH....?

Tanpa Nama berkata...

Kesihan sunguh keluarga arwah ibrahim libya kalau ibrahim libya hidup tentu dia cakap celako..celako..celako...macam mentor dia...padan le muka depa

Tanpa Nama berkata...

Golongan hamPAS ni dalam fuckatan pun kena cincang. Keluar fuckatan lagi kena cincang dengan orang Islam sebab cakap pusing2. Apa ada lagi pada hamPAS...kalimah Allah dipermainkan, masjid juga dipermainkan. Yang tinggal cuma hudud....itu pun dah ditolak tepi juga sebab dah tersepit. Sekarang ni pilihan terbaik dari dulu hingga sekarang untuk orang Melayu dan Islam cuma satu....UMNO...sebuah parti yang lahir dari sikap keinsafan dan keazaman. Alfatihah Dato' Onn bin Jaafar.

hangkedee berkata...

Nah ambik kau penjilat tegar DAPIG!!!
nak kata bodoh marah pula sekolah tinggi tinggi otak kemana tak tau.