Sabtu, 4 September 2010

MAJLIS BERBUKA PUASA! LAGI BUKTI PAS UTAMAKAN DAP BERBANDING ORANG ISLAM SENDIRI!

Pengerusi Surau Taman Desa Pelancongan Mej(B)Yaakob iaitu seorang penyokong kuat Pakatan Rakyat telah tidak membenarkan YB Dato Hamidah Binti Osman ADUN Sungai Rapat berbuka Puasa di surau tersebut. Beliau dengan angkuhnya memulangkan semula wang more RM500.00 yang disedekahkan oleh YB Dato Hamidah Osman ADUN Sungai Rapat dan Exco kerajaan negeri Perak kepada penduduk Taman Desa Pelancongan ,dengan alasan oleh kerana dendamnya ke atas YB Dato Hamidah. Pengerusi surau iaitu Mej(B) Yaakob merupakan bekas pegawai stor ATM dan juga penyokong kuat kepada DS Nizar, dia juga pencadang kepada Radhi Zainon iaitu bekas calon ADUN Sungai Rapat sewaktu penamaan calon pada PRU12.

Pada mulanya Yaakob menerima YB Dato Hamidah berbuka puasa di situ tetapi melihatkan YB Dato Hamidah terlalu agresif membantu masyarakat dalam DUN Sungai Rapat,jadi timbullah hasad dengki Yaakob kemudiannya menyimpan dendam terus memulangkan semula wang yang diberi oleh YB Dato Hamidah. Ini bertujuan bagi memberhentikan momentum pergerakan  yang telah dibuat oleh YB Dato Hamidah di kawasan Taman Desa Pelancongan.

Program yang akan dihadiri oleh YB Dato Hamidah adalah program turun padang yang ke -20 dalan DUN Sungai Rapat sempena bulan Ramadhan. Ini melibatkan pemberian sumbangan kepada anak yatim dan seterusnya berbuka puasa bersama penduduk. Tidak ada ucapan politik yang disampaikan oleh YB Dato Hamidah semasa penyampaian sumbangan tersebut.

Taman Desa Pelancongan adalah Taman yang terletak dalam DUN Sungai Rapat, dalam Taman tersebut bilangan penyokong pakatan haram adalah terlalu kecil tetapi banyak huru-hara telah dilakukan ditaman tersebut.

Inilah wang RM500 yang telah dipulangkan oleh Yaakob kepada YB Dato Hamidah pada saat-asat akhir persiapan more dilakukan
Sebagai orang islam Yaakob sepatutnya tidak mencampuri politik kotornya dengan amal ibadah dalam bulan Ramadhan, sebagai penyokong kuat PAS iaitu parti yang lebih islam dari islam perkara ini tidak sepatutnya timbul. Setakat nak bagi sumbangan kepada anak yatim pun tak kan tak boleh. Kitab mana yang menjadi rujukannya, sehingga tidak membenarkan penyampaian sumbangan kepada anak yatim diadakan. Inilah masalahnya parti yang tidur sebantal dengan DAP, Lim Guan Eng berbuka puasa di masjid boleh pulak.

Lepas ini Yaakob boleh digelar Yaakob Chong

Sumber Pengundi Sungai Rapat

Pelik betul Mc dengan tingkah laku orang Pas sekarang. Bila adun yang beragama Islam hendak berbuka Puasa di masjid, mereka tentang habis-habisan. Itu tak boleh, ini tak boleh, macam-macam lagi. Tapi kalau dari puak diorang datang nak buat majlis berbuka, yang bukan Islam pun diorang bagi masuk masjid. Politik ka tak politik letak tepi, janji puak sendiri boleh, puak lain jangan.

Makin buta hati orang Pas lanih. Makin busuk hati diorang. Buatlah Pas woii.. asal korang bahagia.

P/s: Islam dah tolak ketepi, dulu lebai, lanih dah pandai pakai topi.

MctHeory:
Keimanan seseorang itu, hanya terletak pada partinya. Kata-kata orang Pas la.

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Inilah orang yang menganuti parti ajaran syaitan, tok guru mereka little nicky pun dah kata berkawan dengan syaitan lebih baik jadi kesimpulan nya syaitan dengan syaitan sahaja yang layak berkawan dan syaitan syaitan dalam parti mereka anuti berdewakan syaitan little nicky yang bertopengkan Islam.
kalau bercakap asyik menyebut rasullullah tetapi peragai dan fatwa dia keluarkan ikut nafsu dia sendiri, dan yang mengatakan Allah swt mencarut dan samseng pun syaitan seekor ni juga dan kalau Allah swt mencarut makan dia dan syaitan lain pun bolih mencarut? dia ingat dia setaraf dengan Allah swt ke? sudah lah little nicky jangan menyesatkan lagi syaitan syaitan kecil kamu. bertaubat lah sebab masa dah mengejar hayat kamu dan ada malaikat di dalam liang lahat hendak tanya parti apa yang kamu anuti? bolih kah kamu gerenti yang kamu sendiri little nicky tak masuk neraka Allah apa bila di dalam alam barzaah dengan sikap kamu yang suka spin hadith dan ayat su AL QURAN mengikut selera politik serakah kamu?

Wallahualam

Tanpa Nama berkata...

ELOK LAH DIPULANGKAN DUIT TU. HAMIDAH PUN SEBOK JUGA BULAN POSE NI, ORG SEBOK MEMBUAT AMAL PAHALA DIA PUN SEBOK MEMNCARI UNDI...

ELOK LAH TAK PELAWA UMNO BERBUKA POSE KAT SURAU/MASJID KERANA UMNO NI TAK SUKA SURAU DIPOLITIKKAN..KALAU PAS TAK APA LAH DIA NAK AJAK/JEMPUT SESIAPA PUN SEBAB ITU HAK DIA DAN PAS TAK KATA PULAK SALAH BERPOLITIK KAT SURAU /MASJID...

JADI APA GUNA PELAWA UMNO YG TAK SUKA/BAGI SURAU/MASJID DIJADIKAN ACARA POLITK WALAU DLM APA KEADAAN SEKALI PUN...


ELOK SGT DIPULANGKAN DUIT TU, SEBAB APA TUJUAN HAMIDAH BAGI DUIT? BUKAN KAH UTK TUJUAN POLITIK/SOKONGAN? ..SEBALIKNYA AMBIKLAH DUIT DR PIHAK YG BENAR2 IKHLAS SAJA


JADI SIAPA YG TERDESAK SKRG?...

1. UMNO YG MARAH2 TAK BAGI GUNA SURAU/MASJID UTK SEBARANG TUJUAN POLITIK TAPI MENYOGOK DUIT ATAU

2. PAS YG SUKA HATI DIA NAK JEMPUT SESIAPA DAN NAK AMBIK DUIT/BANTUAN DR SESIAPA DIA SUKA SB PAS TIADA HALANGAN UTK APA2 AKTIVITI ASALKAN BAIK?...

LU JAWAB LAH SENDIRI!!

Tanpa Nama berkata...

terer sungguh orang PAS boleh tau niat Hamidah bagi bantuan sebab nak undi. Ni la kelebihan orang PAS, depa boleh menggantikan malaikat pencatit dosa dan pahala manusia. Depa juga dah ambil alih tugasan malaikat yang jaga pintu syurga dan neraka. Sebab tu depa dah tau sapa yang masuk syurga dan sapa yang masuk neraka.

Orang PAS dahsyat oooo.... Depa lebih tau dari Allah swt. Nauzubillah min zalik.

Alhamdulillah berkata...

Inilah masalahnya orang PAS kalau kepala dah terpandang DAP orang lain semua buruk, mereka jer yang bagus. Untuk pengetahuan memang tiap-tiap tahun YB Dato Hamidah turun padang hampir kesemua surau/masjid disetiap daerah tetapi tidak dihebahkan tetapi pada kali kita hebahkan supaya orang PAS tahu yang YB Umno juga lebih aktif dari mereka. berbalik kepada surau taman desa pelancongan sebelum itu yaakob sebagai pengerusi Surau membenarkan Yb Hamidah berbuka puasa bersama penduduk disitu tetapi bila kejadian berlaku di Selangor, dia dengan perasaan dendam memulangkan semula duit tersebut sehari sebelum program nak diadakan. Semasa yaakob memulangkan duit tersebut yaakob mengatakan sebab utama dia memulangkan duit tersebut adalah dendam sahaja. Ini menunjukkan penyokong PAS memang sudah sesat. Kita akan tunggu yaakob membawa Nga Kor Meng masuk ke surau Taman Desa Pelancongan

Tanpa Nama berkata...

22:25 KATA:

"Untuk pengetahuan memang tiap-tiap tahun YB Dato Hamidah turun padang hampir kesemua surau/masjid disetiap daerah tetapi tidak dihebahkan tetapi pada kali kita hebahkan supaya orang PAS tahu yang YB Umno juga lebih aktif dari mereka...."

AKU KATA :

OOOO...DAH LAMA BUAT KERJA NI YA...RUPA2NYA UMNO MEMANG DAH LAMA MEMPERKUDAKAN SURAU/MASJID UTK TUJUAN POLITIK RUPANYA...TAPI PANDAI PULAK NAK SOROK2..ORG BUAT BENDA YG SAMA KO MELOMPAT2 MARAH...

LAGI LAH TERUKNYA GUNA SURAU/MASJID NAK MENYOGOK DUIT!!! RASUAH KER?..

CAKAP X SERUPA BIKIN..KATA MASJID/SURAU TAK BLH BERPOLITIK...KONON!! ABIH TU MAJLIS BUKA POSE DAN AGIH BANTUAN UMNO TU BUKAN TUJUAN POLITIK KA?...

UMNO NI CAKAP X SERUPA BIKIN LAH...
KALAU NAK BG BANTUAN TU BUAT KAT PADANG LAH...ITU BARU DINAMAKAN TIDAK MEMPERGUNAKAN SURAU/MASJID UTK APA2 TUJUAN KHUSUSNYA POLITIK...


MELOYA TGK TELATAH LUCU UMNO...

Tanpa Nama berkata...

Orang PAS ni bodoh tahap gaban la.

Buat amal jariah lebih baik di masjid, di rumah Allah. Tempat ibadah namanya. Bagi derma, bantuan dan moreh tu semua ibadah.

Yang politiknya ialah bagi takzirah mengata orang macam yang PAS buat, bukan untuk dekatkan orang Islam dengan Allah tapi nak dekatkan mereka dengan PAS.

Yang sepatutnya MENGIMARAHKAN masjid ialah orang Islam, bukan kapiag. Dah la badan kotog sebab tak bersuci dari hadas besag dan kecik, lepas tu masuk masjid. Mengimarahkan masjid ka namanya tu?

Yang orang PAS bodoh nak suruh mengimarahkan padang buat apa? Tak ke bodo namanya tu?

PAS BODO PIANG. Ya Allah, Kau lindungilah diri hambaMU in. Janganlah Engkau jadikan hambaMU ini bodoh piang seperti ahli2 dan penyokong2 PAS.

Amin, amin ya Rabbal Alamin.