Isnin, 11 Oktober 2010

APABILA HINDRAF BIADAP DENGAN SULTAN JOHOR!!



Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) menganggap kenyataan Pengerusi Hindraf, P. Waytha Moorthy yang mempertikai titah Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar adalah kemuncak kebiadapan pertubuhan haram itu. Presidennya, Datuk Ibrahim Ali berkata, kenyataan Hindraf dalam Free Malaysia Today semalam, tidak ubah seperti kenyataan Parti Komunis Malaya (PKM) yang juga telah diharamkan.


“Kenyataan Hindraf dalam laman web Free Malaysia Today mengkritik kenyataan Sultan Johor yang mengingatkan semua pihak agar jangan sekali-kali mempersoalkan kuasa raja dan mempertikaikan hak serta keistimewaan orang Melayu merupakan satu kebiadapan yang melampau. “Apatah lagi apabila dikaitkan pula dengan Perkasa sedangkan ia tidak ada kena-mengena. Lagipun kami tidak pernah menghadap atau bertemu dengan Sultan Johor,” katanya ketika ditemui pada Majlis Ramah Mesra Bakal Haji 2010 anjuran beliau di sini, hari ini.


“Dalam sistem negara kita ini, Sultan adalah payung negeri manakala Yang di-Pertuan Agong adalah payung negara. Kenyataan yang dikeluarkan oleh ketua negara ini di mana-mana negara pun orang tidak pernah dipertikaikan. “Kalau perkara macam ini berlaku di Thailand, hari ini buat, hari ini juga ditangkap tetapi di negara ini nampaknya perkara begini semakin menjadi-jadi sehingga kemuliaan institusi raja pun dipertikaikan,” ujarnya.


Ibrahim bagaimanapun menyerahkan kepada Kementerian Dalam Negeri untuk mengambil tindakan dan berharap sesuatu dilakukan bagi membendung tindakan golongan tersebut. “Jangan biarkan institusi raja tercemar, dipermain dan diperlekehkan oleh golongan yang tidak beradab itu,” katanya. Sementara itu, Presiden Majlis Belia Malaysia (MBM), Mohamed Maliki Mohamed Rapiee berkata, kenyataan Waytha tersebut bukan sahaja kurang ajar, malahan menunjukkan dia langsung tidak mempunyai semangat sebagai seorang warganegara Malaysia.


“Sejak pembinaan negara ini oleh datuk, nenek dan moyang kita dahulu, semua rakyat telah bersetuju untuk memperakui ketetapan Rukun Negara yang salah satunya menyebut tentang Kesetiaan Kepada Raja dan Negara, jadi Waytha nampaknya memang melangkaui batas. “Justeru saya amat berharap supaya pihak berkuasa dapat mengambil tindakan ke atasnya walaupun kita tidak mempunyai perjanjian ekstradisi dengan United Kingdom.


“Pada masa sama, saya menyeru rakyat Malaysia supaya memencilkan individu dan pertubuhan seperti Waytha serta Hindraf kerana jelas bertujuan memporakperandakan negara,” tegasnya. Presiden Gagasan Melayu Perak (GMP), Datuk Seri Mohd. Hilmi Ismail juga sependapat dengan Mohamed Maliki dan menyifatkan kenyataan Waytha itu sangat melampau dan amat kurang ajar. “Kami (GMP) menggesa supaya hukuman setimpal dikenakan ke atas Hindraf atas kebiadapan ini. “Pada masa yang sama, GMP juga berharap agar insiden yang tidak diingini ini akan memberi amaran kepada orang Melayu supaya lebih bersatu pada masa depan bagi mengelak pihak lain seperti Hindraf mengambil kesempatan,” ujar beliau.

Setelah digesa berulang kali oleh Perkasa dan pelbagai pihak yang lain, akhirnya KDN bangun juga dari tidur untuk 'cuba' mengambil tindakan kepada hindraf yang jelas-jelas kurang ajar.

Kementerian Dalam Negeri dan Polis Diraja Malaysia (PDRM) akan menghadap Sultan Johor, Sultan Ibrahim Sultan Iskandar, Selasa ini sebelum memutuskan sebarang tindakan terhadap Pengerusi Hindaf, P. Waytha Moorthy. Sambil menyifatkan kebiadapan Waytha Moorthy itu sebagai sesuatu yang serius dan terlalu berat, menterinya, Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein berkata, segala bentuk tindakan yang bakal diambil nanti banyak berkisar kepada Sultan Ibrahim sendiri.


"Kami akan menghadap Sultan Johor yang kebetulan mempunyai program di Bukit Aman Selasa ini bagi membincangkan tindakan ke atas Waytha Moorthy dan saya telah mengarahkan polis supaya mengkaji dengan teliti apa sebenarnya yang telah berlaku. "Bagi orang Johor, perkara yang menyentuh raja kita (Sultan Johor) adalah sesuatu yang cukup sensitif dan hari ini saya dimaklumkan berlaku beberapa siri demonstrasi bagi mengutuk tindakan itu," katanya kepada pemberita pada majlis rumah terbuka Aidilfitri di Kuang di sini hari ini.


Beliau mengulas kenyataan Waytha Moorthy dalam portal Free Malaysia Today yang mempertikai peringatan Sultan Ibrahim supaya semua pihak di negara ini jangan sesekali mempersoal kuasa raja dan mempertikai hak serta keistimewaan orang Melayu. Kelmarin, Pengerusi Hindraf itu secara biadab menganggap Sultan Ibrahim sebagai jurucakap kepada Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) selain menuduh baginda mencemar pemisahan kuasa dan demokrasi berparlimen yang dipraktikkan di negara ini.


Mengulas lanjut, Hishammuddin mengingatkan semua pihak supaya menghormati dan menyanjung tinggi institusi raja kerana ia bukan sahaja payung yang menaungi orang Melayu semata-mata, tetapi masyarakat Malaysia secara keseluruhan. Sementara itu, Pemuda UMNO Bahagian Johor Bahru, Gelang Patah dan Pulai akan menghantar memorandum bantahan kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak Isnin ini bagi mengecam tindakan biadab Pengerusi Hindraf itu.


Ketua Pemuda UMNO Bahagian Johor Bahru, Khalid Mohamad berkata, tindakan Waytha Moorthy mengkritik kenyataan Sultan Johor dalam laman web Free Malaysia Today adalah sesuatu yang tidak boleh dimaafkan kerana dia seolah-olah mempersoalkan kuasa yang ada pada raja-raja Melayu. Beliau berkata, kenyataan yang dikeluarkan Pengerusi Hindraf itu juga secara tidak langsung bakal mencetuskan ketegangan di kalangan masyarakat berbilang kaum di negara ini.


"Kita juga akan meminta kerajaan supaya menghalang Waytha Moorthy daripada memasuki Malaysia dan pada masa sama menutup laman web Free Malaysia Today kerana ia merupakan satu ancaman kepada keselamatan negara," katanya kepada pemberita selepas mengadakan demonstrasi aman ber- sama kira-kira 200 orang bagi membantah kenyataan Pengerusi Hindraf itu di Terminal Pengangkutan Awam Larkin di sini hari ini.


Turut hadir, Ketua Pemuda UMNO Bahagian Gelang Patah, Noorhisham Ismail dan Ketua Pemuda UMNO Bahagian Pulai, Zaimi Ismail. Khalid berkata, demonstrasi berkenaan di- adakan sebagai usaha untuk menyampaikan mesej kepada masyarakat supaya jangan se- kali-kali mempersoalkan kuasa raja dan mem- pertikaikan hak serta keistimewaan orang Melayu.

Sumber Malaysia Instinct

Nampaknya persetubuhan (bukan pertubuhan) haram keling haram hindrap ni sudah amat melampau-lampau. Patutnya KDN boleh terus mengambil tindakan kepada puak keling ni. Menghina Sultan adalah satu kesalahan yang berat. Pada siapakah KDN 'takut' sehingga perkara sensitif sebegini pun amat lambat refleks yang diberi.

P/s: nak tunggu kitaorang ambil tindakan sendiri ke??

Mctheory:
KDN semakin lembik dan tidak bermaya..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

lucutkan kerakyatan koling ni..dunia mmg luas, carilah negara yg boleh memartabatkan Tamil Paria yg lkebbih baik dari Malaysia..

Malaysia tetap Malysia..Negara diperintah Sultan & Agong..kita bukan hamba kpd pendatang paria pemalas, banyak deman & berlagak tuan di Tanah Melayu..

Cailah negara lain..jgn jadikan Melayu punca kegagalan India..di india pun ramai yg makan bangkai..

The_telegraf berkata...

Ditembak saja.... Orang melayu perlu membentuk organisasi propaganda untuk membela nilai - nilai islam dan melayu dari gempuran kaum minority yang sangat gencar dan diluar batas moral. Hari ini mereka menuntut ini, besoknya mereka menuntut itu.. Jangan biarkan mereka menghancurkan nilai islam di malaysia!