Rabu, 9 Februari 2011

PANAS!! MALAYSIA SEDANG MENGALAMI KETEGANGAN KAUM?? BAKAL BERLAKU RUSUHAN? - John Malott Banggang!

Gambar Anwar dan John Malott

Pada sesiapa yang hairan apabila baca tajuk diatas, itu adalah reaksi biasa. Sama juga seperti Mc apabila membaca tulisan bekas Duta U.S ke Malaysia John Malott. Terbitan Asia Wall Street Journal, semalam. Adalah menyedihkan apabila John yang menetap di Malaysia sekian lama boleh menerbitkan satu artikel yang menyindir DS Najib dan kepimpinannya. Apakah ada niat tak elok disebalik tulisnya itu? Atau ada dalang yang menyuruhnya? Pada yang belum baca boleh klik sini.

Bagi pendapat Mc, sememangnya masih ada perasaan perbezaan kaum didalam rakyat Malaysia, tapi ia tidak seteruk apa yang Malott (Jenglott) katakan. Mungkin perbezaan Agama dan adat yang menyebabkan kita agak renggang berbanding kaum Indonesia yang serba serbi rojak. Kita bukan begitu, kita masih amalkan kepercayaan Agama dan adat masing2. Walaupun ada perbezaan, namun kita masih lagi hidup aman damai dibumi bertuah ini, tak ada porak peranda, tidak ada kacau bilau, walaupun ada sekerat dua yang cuba untuk menganggu gugat keamanan negara.


Pada tahun sebelum 2004 negara kita masih lagi aman damai dan rakyat hidup tanpa gangguan. Terbitnya Anwar dari penjara, menyusun strategi memporak-perandakan kaum, dengan suntikan racun pertama terhadap Hindraf, yang mengamuk di ibukota, kononnya kerajaan tidak bertindak adil keatas kaum India. Dituntutnya yang bukan2, dan dimintanya bulan dan bintang, siapa nak bagi.

Bila tibanya pilihanraya Umum ke 12 (PRU12), Anwar dan konco2nya mula bermain dengan isu perkauman. Diungkitnya soal hal bumiputra, diungkitnya hal 'ketuanan Melayu' dan kononnya nak diubah menjadi 'ketuanan rakyat' hingga menyebabkan kaum cina dan india bangkit sama mempertikaikan hak melayu. Disitulah terjadi ketegangan kaum. Puncanya dari makhluk yang bernama Anwar Ibrahim lah yang menyebabkan punca ketegangan kaum kini terjadi.

Anwar menjadi punca dan ditambah dengan kelemahan pemimpin terdahulu sebelum Ds Najib juga menjadi sebab kenapa Malaysia hampir porak peranda dan tidak bersatu.

Naiknya Ds Najib yang membawa slogan 1Malaysia bagi menanamkan perasaan cintakan negara, didada semua rakyat Malaysia, hampir membuahkan hasil. Apabila kini rakyat Malaysia (walaupun bukan semua) majoritinya percaya kepada pimpinan Ds Najib.

Setiap pentadbiran ada pasang dan surutnya, tapi Ds Najib dengan strateginya tersendiri, berjaya memikat hati pelbagai kaum di Malaysia untuk menyayanginya. Bukan mudah untuk beliau berbuat demikian, ditambah pula dengan kebonggokkan puak pembangkang yang sememangnya baghal dan dengki, tapi beliau berjaya juga dengan misi dan slogan 1Malaysianya.

Mc bukan nak puji Ds Najib, tapi apa yang Ds Najib buat adalah betul dan patut, sebelum beliau nak membawa Malaysia kehadapan, sepatutnya rakyat Malaysia perlu bersatu dan bersamanya untuk membawa negara kita kearah yang lebih baik dari segi sosio dan ekonomi.

Itu yang si Malott tidak dedahkan, dia dedahkan yang buruk2 je, si jahanam Malott ni sememangnya rakan baik Anwar sejak dari 1995 lagi, Sewaktu Anwar masih lagi TPM, sebab tu dia ni back up baik punya untuk hentam Ds Najib.

Pergi mampus la ko Malott, malaun betul.. tak sudah2 nak menyusahkan orang lain. Dari ko menyibuk negara orang, baik ko pergi jaga negara sendiri. Memang betul la orang U.S ni suka sibuk pasal negara orang. Kalau ko sayang sangat dengan Anwar, ko bawak Anwar menetap kat sana lagi senang, dari menyemak buat kacau kat Malaysia.

P/s:  Muka macam jenglott.. lagi mau cakap banyak..

Mctheory:
Khak tuihh.. sama dia...

Tiada ulasan: