Isnin, 14 Februari 2011

PERHATIAN!! PADA TAUKEH BULOH, SILA SEDEKAHKAN BULOH LEBIH KEPADA PARTI PAS!!

Nak buat apa buloh ni ye??

Apa Pas nak buat dengan buloh banyak-banyak ni? Nak kata nak bakar lemang, raya lambat lagi. Nak kata nak main meriam buloh, bulan puasa pun jauh lagi. Habis tu, Pas nak buat apa kutip buloh banyak2 ni? Nak tau apa Pas nak buat dengan buloh ni, baca keratan artikel dibawah,

PAS akan melancarkan Tabung Buluh PRU-13 malam ini sebagai persiapan kewangan untuk menghadapi pilihan raya umum ke 13 nanti. Menurut jadualnya, lebih 100 tabung buluh akan diedarkan malam ini untuk membolehkan para ahli PAS di Selayang menggunakannya untuk mengumpul dana untuk PAS.


Di samping ceramah, satu video klip juga akan ditayangkan bagaimana tabung ini dibuat dan bagaimana usaha dibuat untuk menjadikan tabung ini sebagai sumber kewangan utama PAS dalam pilihan raya umum nanti.


"Kita berharap projek ini akan menjadi model kepada rakan-rakan ahli PAS yang lain di seluruh negara untuk membolehkan kita mempunyai kewangan yang cukup menjelang pilihan raya nanti," kata Pengarah projek ini Mazlan Moin. - Haramkahdaily.

Tudiaa.. baru tau.. depa nak buat kutip derma. Tak cukup dok kutip derma pada setiap ceramah yang dok ada sekarang ni, depa nak kutip derma untuk PRU ke 13 la pulak. Sedangkan tarikh PRU pun tak tau bila, tapi derma dah nak mula dah. Awat awai sangat kutip derma, takut nanti belum pun sampai ke PRU, duit derma semua dah habis pakai.

Selalu orang kutip derma untuk orang miskin, orang susah atau orang kurang upaya, apakah Pas termasuk dalam ketagori ini? Ni satu lagi projek yang terang-terangan nak menjahanamkan duit rakyat. Nak bertanding PRU cari la sendiri duit, bukannya kutip derma buat muka kesian macam ni. Akai ada ka??

P/s: UMNO pun pakai duit sendiri untuk bertanding.. 

Mctheory:
Pas ada Kohilal.. tapi dah bungkus dah.. macam mana nak cari duit??

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalo pasai buloh kena tanya Pakteh...
dia dok kawasan sik..
daerah sik buloh banyak...
dengaq cerita kekayaan pakteh dari hasil buloh...
betoi ka pakteh kaya?

>>tokeh pekasam Kota Aur<<

Mohd berkata...

Jangan sedekah buloh, nanti anda bersubahat!
Lebai2 PAS dok tunggu saja nak songlap dgn buluh2nya sekali!
Ingat Dana Memali?
Ingat Kohilal?
Oh ya, kan Melayu mudah lupa ......

Tanpa Nama berkata...

tu yang depa duk syok sgt ceramah..rupanya kopiah putih berjalan..duit pun masuk..hari2 ceramah pun x pa..

nak jd calon pas pun syok..rakyat bagi duit..derma konon..haramjadah la ko pas..patut dana memali..kohilal lesap..

Tanpa Nama berkata...

Apa nak suruh bagi buloh?? Bagi butoh boleh la kat parti hamPas nih..hahahahaha.....

Mordecai Kucai berkata...

Punyalah nak tunjuk miskin pakai tabung buluh. Padahal peras duit haram kelantan tak hingat punya. Sebab nak kemut tak mau guna duit tu bagi la alasan sesama penipu wang tu di kalangan pemimpin PAS iaitu, "Nanti ketara pulak orang tahu kita makan duit celaka ni dengan banyak jadi urusan kepartian biar parti yang urus".

Pandai, nak menang pilihanraya cari duit rakyat. Dah menang cari duit sendiri. Dia kenyang dengan duit , rakyat di kenyangkan dengan 'ugama'. Dia saja pandai pakai duit. Ulamak duit. Binatang berilmu yang banyak duit.

Selain dari menunjukkan miskin tahap cipan, penggunaan tabung buluh juga sebagai keselamatan di antara pemimpin PAS dan pengikut. Berdasarkan mereka lebih puaka dalam hal menggelapkan duit maka mereka tahu anak anak ikan bilis ni akan cuba sapu duit tabung. Antara alasan tabung yang hilang ialah konon tabung pecah. Buluh tahan. Satu lagi ialah kutipan terlalu sedikit sedangkan tempat yang di tangguk ramai orang. Ini terjadi pada tabung besi yang tidak pecah tapi ada kunci. Ertinya salah guna kuasa dalam pertubuhan yang juga salah guna kuasa. Macam mana tu?

Satu canggih tabung ni ialah dalam tabung telah di lempar rfid cip seperti touch n go tu dengan gam tikus. Dengan itu tabung tabung yang di kumpulkan semula akan di kenal pasti dengan tepat tanpa ada kehilangan.

Untuk pengikut celaka PAS yang ada membaca komen saya ini anda bernasib baik. Cara mudah untuk sapu duit dalam tabung buluh ialah dengan menyalutkan lidi penyapu dengan gam tikus yang ada dijual di kedai. Pancing duit duit kertas itu dengan lidi yang bersalut gam tikus. Insyallah anda akan mendapat hasilnya walaupun sedikit tapi puashati kerana sekurang kurangnya selari dengan para pemimpin PAS.

Satu lagi celaka PAS ni. Bayangkan berapa banyak pokok buluh akan terkorban. Kesian burung tempua tak kurang puaka puaka yang menjaga pokok buluh. Nyata PAS tidak mesra alam. Balak begitu besar boleh di tebang , ini apa? Pokok buluh.