Isnin, 14 Februari 2011

PANAS!! PERTUKARAN STRATEGI PAS KE KERDAU, PKR KE MERLIMAU!!


Mc terdengar khabar angin sepoi-sepoi bahasa yang mengatakan akan ada pertukaran tempat diantara Pas dan PKR di Merlimau dan Kerdau. Pertukaran quo suka sama suka ini disebabkan Pakatan Haram percaya PKR lebih layak bertanding di Merlimau yang jauh berbilang kaum, berbanding Kerdau yang hampir 89% bangsa melayu menjadi pengundinya.

Baru-baru ini, N.ajis telah turun ke Merlimau untuk memberi ceramah sempena Tahun Baru Cina kepada masyarakat cina di sana. Mc pun tak faham, apa kena mengena N.ajis dengan Tahun Baru Cina dan apa yang orang tua tu buat, untuk bagi ceramah sempena tahun baru cina. Nampaknya demi mencari undi, Pas sanggup buat apa saja perkara yang tidak masuk akal sekali pun.

Agaknya N.ajis nak menguasai bidang 'ketuhanan' cina pula, soo.. nanti dia boleh keluarkan fatwa dan boleh diguna pakai oleh dua agama sekaligus. Perghh.. dahsyat orang tua ni sekarang, semakin 'advance'. Kalau kaum cina pun N.ajis boleh jual, nampaknya N.ajis akan menjadi 'dewata' 1 Malaysia. he he he..

Berbalik pada cerita asal, jika PKR ke Merlimau, nampaknya ada harapanla si Ketua AMK Samsol Ketot tu nak masuk bertanding. Bukannya apa, bergegar2 parti PKR apabila si budak2 AMK, tak sudah melobi ketua mereka yang pendek tu. Apa pun semuanya terpulang pada Anwar.

Kalau Samsol ni jambu.. sahih Anwar awal2 lagi  dah bagi green light, ni dah la ketot, bondcit lak tu, mana la Anwar nak pandang.

Bagi Mc, Pas atau Pkr, Mc tak kisah, kita kasi taram cukup2.. kasi hancus..

P/s: Bila pulak si N.ajis nak berceramah kat kuil india pulak??..

Mctheory:
Ceramah pakai sari.. baru seksi sikit.. kah kah kah..

Tiada ulasan: