Selasa, 1 Februari 2011

TERGOLEK!! SEMEMANGNYA NIK AZIZ PUN PATUT BERTAUBAT!!


Mc membaca tulisan terbaru Ayahanda Tun Dr Mahathir di blognya hari ni. Mc setuju seratus peratus. Pada siapa yang belum membacanya, boleh klik sini untuk membaca tulisan Ayahanda Tun.

Memang benar kata Ayahanda Tun apabila mengatakan N.ajis ni memecah belahkan orang Melayu, dan Islam N.ajis adalah lebih teruk berbanding Islam Nasionalis. Islam Nasionalis mungkin lebih terpengaruh kepada budaya dan adat Melayu. Tapi Islam N.ajis hanya bergantung kepada 'keadaan' maknanya, jika perlu, Islamnya boleh diolah sesuka hati tanpa merujuk kepada sesiapa pun.

Demi politik, Islam N.ajis boleh berubah-ubah. Sekejap haram, sekejap halal. Fatwa ikut suka hatinya, syariah Islam umpama harta milik keturunan sendiri. Memang la agama Islam fleksibel dan memudahkan, tapi bukannya hingga kita menghalalkan cara. Maksud menghalalkan cara ialah, kita buat boleh, orang lain buat haram.

Kalau macam tu, sudah pasti susah kita nak terangkan pada generasi muda akan datang. Contohnya, orang bukan Islam masuk ke masjid, boleh ke tak boleh? Sebenarnya memang boleh, tapi.. ada tapinya.. perlu bersih dan menutup aurat. Tujuan dan niat untuk masuk masjid juga perlu diambil kira, barulah boleh masuk. Mc percaya N.ajis pun tahu semua ini, beliau lagi bijak pandai agama dari Mc. Tapi demi memenangkan puak Dap sebagai sahabat sejati Pakatan Haram, beliau sanggup menghalalkan cara dan menyongsangkan perkara ini.

Ko tue kan orang bijak pandai agama, sekurang-kurangnya terangkan apa yang boleh dan apa yang tak boleh. Bukan main hentam kata boleh je.

Takut nanti jadi macam ni, orang tanya N.ajis.. "pok nik, orang Islam makan babi haram tak?" Pok Nik tanya balik, "siapo yang make, Pas ke UMNO?". "Pah la..". "Oooo.. kalo Pah Halal sokmo.."

Itu yang kita takut akan berlaku, fatwa dan undang2 Islam hanya atas lidah dan bukan rujuk kepada Al-Quran dan sunah.

Satu lagi kes pasal Doakan orang bukan Islam dalam khutbah Jumaat. Kes Guan Eng, didoa oleh Khatib Pas yang sengal tu. Ini pun disokong oleh N.ajis, yang membolehkan orang bukan Islam didoakan. Khutbah Jumaat dan sembahyang Jumaat merupakan satu gabungan masyarakat Islam yang berjumpa seminggu sekali dalam perjumpaan besar bersama bagi mengukuhkan perpaduan ummah. Kenapa kita nak mendoakan orang yang bukan Islam dalam acara penting kita?

Sudah habis ka orang Islam di Malaysia ini?

Patutnya N.ajis menegur khatib terbabit, tapi apa yang N.ajis buat ialah, beri sokongan. Malah Pas pula memusingkan cerita dengan mengatakan Khatib terbabit mendoakan Guan Eng supaya masuk Islam. Kalau ko nak doakan Guan Eng masuk Islam, ko doa la sorang2, yang ko doa semasa sembahyang Jumaat, apa kejadahnya. Akai ada ka?

Ini hal yang terbaru, belum lagi diungkitkan hal yang lepas2, seperti sembahyang dua Imam, sembelihan orang UMNO tak halal di makan, Sembahyang Jumaat masjid UMNO tak sah, orang UMNO kafir dan terbaru, siapa undi UMNO jadi Jahilliah.

Ini yang dikatakan Islam N.ajis, atau sudah lama kita memanggilnya dengan panggilan Islam Pas. Jika perkara sebegini berterusan berlaku, apakah ini semua menguntungkan masyarakat Islam di Malaysia? Atau hanya merosakkannya demi kepentingan politik mereka sendiri. fikirla..

Sememangnya, N.ajis patut bertaubat..

Bukan N.ajis je.. semua kepimpinan Pas..

Memang patut pun...

P/s: Memang benar, Islam N.ajis lebih teruk berbanding Islam Nasionalis..

Mctheory:
Pencen jaga cucu lebih afdal dari dok merepek merata tempat

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sokong penulis 120%.

Pak Rojam berkata...

Assalamualaikum'

Tak payahlah kiti dok pikirkan masalah ini. Bagi pandangan saya beliau tu pun tak boleh diberikan gelaran sebagai Tok Guru, andaikata kalau beliau mempunyai sekolah presantren agama sendiri serta mengajar, makan dan minum bersama pelajar disekolah tersebut barulah kita dapat berikan gelaran TOK GURU pada beliau.Kerja beliau hanya memutar belitkan ayat2 ALLAH serta menghalalkan ikut cara.Kalau Wali Allah, mereka ini tidak akan mengadu domba serta memporak perandakan silaratulrahim diantara kaum seIslam. Kalau dah mengaku ahli agama, janganlah dok terima imbuhan gaji Menteri Besar, buat seperti Imam Masjidilharam di Makkah yang dimana mereka tidak menerima sebarang imbuhan gaji bulanan tetapi menerima hadiah setahun sekali sepertimana yang diberikan oleh Raja Kerajaan Arab Saudi. Agong-agongkanlah lagi apek Lee Ka Yu laknatullah ! Setakat kalau kaum sendiri yang melakukan zina, khalwat dan salahlaku beliau bolehlah maafkan kerana di zaman Jahilliah perkara2 ini selalu berlaku tetapi beringatlah sikit, Yang Maha Esa senentiasa memerhatikan semua tindakan N.Ajis ..... kerana apa ? Kerana beliau selalu didampingi oleh SYAITAN KABIR akibat berkawan dengan SYAITAN.Kalau dah berkawan dengan syaitan pun boleh, tukarkan aje laungan takbir parti pas pis puuuusyy kepada Takbir...'SYAITAN KABIR....SYAITAN KABIR....SYAITAN KABIR' haa barulah kena pada tempatnya. Pak Rojam