Rabu, 2 Mac 2011

ASKAR UPAHAN PAS HARAKAH YANG HAPRAK!!


Saya dan rakan-rakan amat mengenali Brig Jen (B) Abdul Ghani (12044) kerana kami menyertai Angkatan Tentera Malaysia (ATM) pada 30 Ogos 1954 dan pernah sama-sama bertugas di pasukan 3 Recce (semasa di Ipoh) dan di Kementerian Pertahanan (KEMENTAH) sebelum beliau bersara secara pilihan pada bulan Ogos 1985.

Kami terpanggil kerana tak tahan dengan karenah Ghani yang bagaikan ‘kacang lupakan kulit’ terhadap ATM. Manusia yang tak tau bersyukur. Tapi kami tak hairan! Memang inilah Ghani yang kami kenali. Apakah tujuan sebenar Ghani menyerang ATM melalui artikelnya bertajuk Orang Tengah Punca Kos Melambung dalam Harakah Bil.1616 bth 21-24 Feb 2011 tidak jelas tapi mudah diagak dan ditafsir.

Ghani mempunyai syarikat Ayu Edisi Sdn Bhd, beliau berusaha mendapat kontrak kontrak dan menjadi “Orang Tengah” dengan KEMENTAH. Namun gagal sama sekali. Kerana kegagalan perniagaan inilah membuatkannya mulai marah dan kecewa.

Mengenali Ghani, beliau memang mengutamakan kepentingan peribadi mengatasi segalanya. Apa tidaknya, isterinya Zulekha Abdullah yang mati ditembak di kepala dengan pistol milik perkhidmatan pun dia tak kisah. Apa jadi dengan kes ini, Ghani? Pihak Mahkamah Koroner memutuskan kematian Zulekha bukan bunuh diri. Bagaimana pistol dibawa balik ke rumah?

Cakap bab isteri, Ghani memang handal – kalau tak cukup bomoh Melayu, dia akan cari bomoh Siam untuk dapatkan perempuan yang diingini bagi memuaskan nafsu serakahnya. Isteri pertama, Azizah Putih diceraikan pada 13 Apr 1971. Isteri kedua, Zulekha Abdullah mati ditembak. Yang ketiga, Siti Rosnah Ismail bercerai pada 30 Ogos 1984. Ini yang keempat, Raja Rozita Raja Abdullah Omar (berkahwin pada 1985). Entahlah! Boleh tahan nafsu orang tua ni!

Sekarang ini Ghani dah pandai berlakon dan perlu tunjuk baik, maklumlah dah jadi orang PAS dan pegang Jawatankuasa Khas PAS Pusat sebagai Timbalan Pengerusi Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan kepada Dr Lo’Lo (jaga-jaga sikit Dr dengan Ghani). Kenapalah PAS boleh percaya dengan Ghani? atau pun PAS lebih suka orang macam ni yang latarbelakang TIDAK BAIK malahan peribadi lagi tak elok. Nampaknya, Hj Hadi Awang (Presiden PAS) pun kena tipu dengan Ghani.

Insaflah sebelum menemui ajal kerana Pintu Taubat Terbuka Untuk Brig Jen (B) Abdul Ghani Mahluddin. Hentikanlah segala tuduhan tanpa asas terhadap KEMENTAH dan ATM. Jangan jadi anjing tersepit, bila dilepaskan menggigit Tuan.

- Ex Sojar 85

http://www.mykmu.net/

1 ulasan:

AJAI62 berkata...

Assalam Bro

Biarkan dia dengan fitnahnya. Kita tahu nilai dia hanya sekupang aje. Usah layan, kita haramkan duit rakyat yang pernah dia makan dari hasil kontrak kerajaan dan masa makan gaji.