Rabu, 2 Mac 2011

PRK MERLIMAU!! KILANG FITNAH PAS MULA BEROPERASI!!

sekadar hiasan

Bolehkah pinjaman Tekun dimohon dengan bayaran rm25? Kalau nak pinjam Tekun kenalah ke pejabatnya, isi borang dan hantar kertas kerja. Ingat peruntukkan Tekun macam mohon duit kebajikan ke? Cerita 'pelik' yang didalam harakahdaily menarik minat Mc untuk beri komen.

Kalau benar ada pemimpin UMNO yang tipu rakyat di Merlimau, dengan mengutip rm25 pada 700 orang. Di minta Pas suruh penduduk buat laporan polis. Bukan sikit kena tipu tu, 700 orang. Tapi yang peliknya, dalam artikel harakah ni, temubual hanya kepada seorang penduduk, takkan lain tak mengadu kot? dan macam mana pulak si Ismail ni boleh tahu, pemimpin UMNO tu dah kutip duit pada 700 orang? Dia ni pembantu si pemimpin UMNO terbabit ke?

Kira dahsyat juga si Ismail ni ye. Dia mengintip jadi spy sampai boleh tahu berapa orang yang dah kena tipu. Hebat!

Senang cerita, suruh si Ismail ni dedahkan siapa pemimpin UMNO tempatan yang didakwa menipu tu. Kalau sudah didedahkan, dan terbukti menipu, nescaya orang itu akan dihumban ke lokap dan seterusnya pakej ke penjara.

Kalau betul orang tu wujud, UMNO pasti akan ambil tindakan!

Kalau tak wujud pun UMNO tetap akan ambil tindakan, sebab itu sudah dikira fitnah. Nak buat cerita fitnah, bukannya susah. Hanya ada-adakan cerita, tagline besar sikit, kemudian post. Siap satu story yang sememangnya kosong tapi berisikan fitnah.

Kerja-kerja fitnah ni, budak-budak Pas memang teror. Diorang memfitnah, serupa tak ada agama, kalau ada pun, serupa fitnah orang tu tak berdosa. Mentang-mentang la si N.ajis wally selipor akan ampunkan diorang, sebab tu diorang tak takut nak buat dosa.

P/s: Kilang fitnah Pas mula beroperasi, baru nampak Pas ada kerja sikit..

Mctheory:
Tekun?? sendiri apply pun tak dapat-dapat, ada siapa nak bantu ke?

Tiada ulasan: