Rabu, 2 Mac 2011

Pengacau Felda Sudah Timbul Semalam Di Felda Jengka 23

Artikel ini baru sahaja keluar di laman portal pembangkang yang bertajuk "PAS dakwa Felda Plantation organisasi haram". Seperti biasa, orang yang membuat kenyataan ini, tidak lain ialah Saudara Mazlan Aliman.

Beliau agak menyepi sepanjang tempoh kempen dan hanya timbul semalam di Felda Jengka 23. Agaknya beliau baru pulih semangat selepas 2 kali terlepas menjadi calon PAS. Sebelum ini juga, beliau tidak dapat menjadi calon di DUN Tenang di mana terdapatnya kawasan Felda di situ. Mungkin juga beliau sedar bahawa, dengan kehadiran beliau di kawasan-kawasan Felda, undi kepada PAS akan merosot.

Dari rakan-rakan di Tanah Rancangan, mereka memaklumkan bahawa masyarakat Felda tidak suka dengan cara Mazlan Aliman serta ANAK memanipulasi isu-isu yang menjerat peneroka untuk menyaman Felda. Semalam Mazlan sudah memulakan dengan isu yang sering beliau timbulkan iaitu Felda Plantation itu haram. Isu ini bukanlah satu perkara yang baru tetapi cuba ditonjolkan lagi semasa kempen di Jengka 23.

Sebelum kita menjawab persoalan yang beliau timbulkan ini, apakah pandangan beliau dengan "Ladang Rakyat" yang sedang di laksanakan di Kelantan? Secara logiknya, untuk mengubah apa yang dilaksanaka oleh Kerajaan Persekutuan mungkin akan mengambil masa tetapi untuk membetulkan apa yang dilakukan oleh Kerajaan PAS di Kelantan lebih mudah kerana ianya baru lagi dilaksanakan. Namun, kita yakin... Mazlan tidak akan berani berkata apa-apa yang akan menjejaskan peluang beliau untuk menjadi calon di PRU ke 13 nanti.

Oh ya.... katanya Mazlan kena booo semalam....kesian....





1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

JAGALAH KESUCIAN SEMUA RUMAH-RUMAH ALLAH DISEPANJANG PRK

• Kepada semua pihak yang berkuasa tempatan kawasan yang berlangsungnya PRK dan kawasan sekitarnya (seperti Majlis Agama Islam, Mufti, Kadhi, JKKK, RELA, J/K Masjid & Surau, Ketua-ketua Kampung, Peghulu, Majlis Daerah, POLIS, Persatuan Belia dan sebagainya.

• Saya, selaku pemerhati bebas setiap PRK menyeru semua pihak bergembeling tenaga untuk mengawal segala Masjid, Surau atau Madrashah dari dijadikan puast penempatan gelandangan sempanjang berlangsungnya PRK.

• Dalam beberapa PRK yang lepas, saya mendapati ramai golongan gelandangan bermehrajalela mendiami RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai pusat gelandangan mereka. Kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH dicemari dengan kelakuan-kelakuan buruk mereka sepanjang mereka bergelandangan di RUMAH-RUMAH ALLAH.
• Mereka sesuka hati merokok, menjamu selera, berbual kosong dengan kuat, berpakaian kurang sopan (memakai tuala mandi keluar masuk RUMAH-RUMAH ALLAH, mengganggu ahli kariah untuk beribadat, mengotori bilik air dan dewan wuduk (sehingga ada yang menjadikan dewan wuduk tempat mandi), menganggu jema'ah wanita dan sebagainyan.

• Mereka sesuka hati menjadikan RUMAH-RUMAH ALLAH sebagai HOTEL PERCUMA mereka dengan alasan mereka adalah musafir fi'sabillillah. Mereka ini sebenarnya bukan musafir fi'sabillillah tetapi gelandangan dari parti-parti politik yang berjuang untuk kelangsungan parti politik mereka.

• Mereka juga tidak segan - silu menghalau J/K RUMAH-RUMAH ALLAH yang mengingatkan mereka supaya menjaga kesucian RUMAH-RUMAH ALLAH.

• Sekian sahaja harapan saya semoga semua musafir yang menumpang munaikan kewajipan bersolat di RUMAH-RUMAH ALLAH dapat beribatat dengan khyusu’.