Selasa, 8 Mac 2011

TERKINI!! BLOGGER TUKAR TIUB MENINGGAL??!!



Kasihan Blogger Tukar Tiub.

Terus terang, saya tidak mengenali beliau secara peribadi. Sebelum wujudnya dunia blog saya kenali beliau kerana seorang yang aktif dalam gerakan pelajar. Saya kesal kerana belum menonton 'magnum opus'nya, Dari Jemapuh ke Manchester. Kata orang, karyanya itu gagal 'connected' dengan penonton tempatan. Maklumlah, beliau terlalu idealist, lama pula duduk di negara omputih.

Beliau dibenarkan pulang ke Malaysia, dan ketika era reformasi sekali sekala nampak kelibat beliau semasa berdemo. Kadang-kadang, saya terbaca tulisannya - dalam Inggeris - dibeberapa majalah. Ketika itu blog belum ada, mungkin  kerana itu beliau memilih media konvesional.

Hishamudin Rais mampu menulis dengan baik, apabila saya membaca tulisannya ketika dia 'waras'. Tulisan 'waras'nya sering diterbitkan dalam Malaysia Kini, kadang-kadang Sun. Di mana-mana dalam tulisannya, masih nampak api kemarahan yanng belum padam. Maklumlah, beliau bekas 'the angry young man' yang sudah tua.

Hishamudin Rais  dilahirkan memberontak. Memberontak kerana beliau dilahirkan. Memberontak kerana dunia beliau tinggal ini tidak sempurna. Memberontak terhadap ketidakadilan sosial. Memberontak terhadap kesenangan insan-insan lain. Memberontak terhadap kesusahan mungkin buatan beliau sendiri. Memberontak terhadap kejayaan orang. Memberontak terhadap kegagalan sendiri. Memberontak tanpa sebab.

 Rebel without a cause.

Dalam kedudukan Alexa blog di Malaysia, beliau sering duduk dibelakang Tranukite, dalam top 5. Ini menunjukkan beliau seorang yang 'berpengaruh'. Dalam negara demokrasi, beliau gunakan apa saja, malah ada gambar lubang anus untuk mengalahkan kerajaan yang beliau benci. Apalagi trademark 'KAH KAH KAH KAH KAH KAH' dan "WOIT'nya.

Berpengaruhkah beliau? Wallahualam.

Beliau sering menggalakkan anak muda - terutama mahasiswa - agar turun ke jalanan memprotes kekejaman kerajaan. Sebagai role model, beliau sendiri gagal. Gagal menjadi seniman ampuh. Gagal menjadi 'Che Guevara'. Gagal menjadi director sehebat Kubrick atau U-wei Shaari. Gagal jadi pemikir yang bernas. Gagal juga sebagai professional agitator seperti Stalin.

Kasihan dia kerana dilahirkan dibumi yang salah dengan masyrakat yang salah. Beliau berbakat, tetapi gagal mengembangkannya kerana terlalu marah. Marah hingga ke tua. Ketawa puas-puas dengan lelucon politik. Habis ketawa nanti mati dan sirna dari masyarakat Melayu.



Kasihan Tukar Tiub.  Tolong jangan berhenti ketawa kerana apabila ketawa terhenti, anda mungkin diketawakan.

sumber Blogenstarz

P/s: bukan meninggalkan yang mati tu, tapi meninggalkan otaknya ditepi jalan untuk dibuang ke tong sampah!!

Mctheory:
Susah cakap dengan orang yang berasa dirinya bagus ni.. spesis gay la katakan!!

8 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

INALLILAHHIWAINNALILAHIRAJIUNNNN..SLMT JLN RAIS

Tanpa Nama berkata...

Saya pernah ngomel ttg Tukar tiub ni di sini.

Tanpa Nama berkata...

ketawakan Hisahamudin Rais atau tukar tiub sebagai manusia gagal......kah...kah...kah nak jadi Stalin konoN nak dapat sokongan orang kampung pun susah kah...kah..kah..nak jadi.che guevara konon kah....kah...kah kena kejut sikit dah lari sembunyi dalam longkang kah ..kah stanley kubrick konon karya hampeh tak dapat sambutan...kah...kah..kah....ernest hemingway penulisan tahap budak tak pass SPM....KAH...KAH...KAH jadilah Hisham seorang penukar tiub ditepi jalan saja kah....kah..kah

Tanpa Nama berkata...

MAKA BERAKHIR LAH SUDAH RIWAT SI " EURO RED" MELAYU.

ANDA TAU KAH APA ITU "EURO RED "?

Tanpa Nama berkata...

aku igt btul2 la si anjing tu mampus.aku dah nk buat kenduri doa selamat dah..anjing yang paling aku benci kt malaysia ni selepas anwar jubori..tujuan sebenar die menghasut anak muda berdemo ialah supaya senang die nak pilih budak2 jantan untuk dia bawak balik kerumah.bukan untuk membalun jubo.tp untuk dihisap nya kepala butoh anak2 muda yang die pilih tu.die bukan macam anwar yang suka membalun jubo.die tk berupaya untuk membalun jubo disebabkan faktor kepala butoh nya tk boleh pakai.sbb tu la die tak mempunyai zuriat.jadi dengan cara mengisap butoh orang muda saje la die memuas kn nafsunya.budak2 UBU sendiri yang sah kan pekara ni.woi hisham anjing rais,kita sebagai orang jantan.kalu duit setinggi gunung skali pun.kalu kepala butoh tk boleh pakai.baik mampus jer la.ko potong kepala butoh kau yang layu tu.kau bg jer la anjing makan.ade jugak pahalanya..kau tunggu jer la tua kutuk.satu ari nnti orang akan tau juge sape kau yang sebenarnya...

Tanpa Nama berkata...

lamanya dia tak siuman, tak sembuh lagi ke?

Tanpa Nama berkata...

Kah kah kah bodoh!

Tanpa Nama berkata...

Ni la blogger2 bangang yg pm cakap tu....hishamudin smakin popular kau smakin bangang dan bengap...kah..kah...kah