Jumaat, 8 April 2011

APABILA KETAM MENGAJAR ANAKNYA BERJALAN LURUS!! Bodoh piang punya pembangkang!

orang tua tak sedor diri!
Puak pembangkang bising apabila Pehin Seri Taib Mahmud terus menjadi KM Sarawak dalam masa beberapa tahun ini. Kata mereka Sarawa perlukan perubahan dan kepimpinan baru untuk berubah. Kelakar gila puak-puak pembangkang ini punya kenyataan. Kat Kelantan tu, orang tua N.ajis tu, dah 20 tahun lebih jadi MB Kelantan, tak pulak puak ni bising. Sedangkan Kelantan haram tak maju pun.

Dap sendiri, Karpal dan Lim Kit Sial, dah jadi tugu kat Dap, dari mula penubuhan hingga sekarang masih tetap dalam parti memegang jawatan tertinggi. Jangan tengok orang la.. baik cermin diri sendiri. Sekurang-kurangnya Taib Mahmud, bagus dalam menjalankan tugasnya. Korang? Kayakan diri sendiri, rakyat? Habuk pun tarak.

SAMARAHAN April - Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Mohd. Shafie Apdal menempelak manifesto pembangkang yang mahu kepimpinan Sarawak diubah sedangkan kepimpinan parti itu juga masih tidak berubah.


Mohd. Shafie berkata, pemimpin utama DAP dan Pas masih tidak berubah sehingga kini walaupun ada pemimpinnya telah berada di jawatan tertinggi melebihi 20 tahun seperti Penasihat DAP, Lim Kit Siang.


"Mana proses peremajaan DAP dan Pas di mana Karpal Singh masih lagi (menjadi Pengerusi DAP) dan Nik Abdul Aziz Nik Mat juga masih lagi (menjadi Mursyidul Am Pas)?


"Mereka tuntut orang lain supaya meletak jawatan sedangkan mereka sendiri tak letak pun. Ini cakap tak serupa bikin!" katanya pada sidang akhbar selepas menghadiri Program Mesra Rakyat di Kampung Jaie dekat Sadong Jaya di sini hari ini.


Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas mengenai manifesto pembangkang yang mula diedarkan hari ini. - Utusan


P/s: orang lain tak boleh.. kalau depa, boleh saja..

Mctheory:
Agaknya nak mati sambil pegang jawatan kot??

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

DIORANG SKE MAIN SESAMA SENDIRI BROO. PASNGOK LA YG PALING TEROK KNE SUNTUT DPAN BELAKANG DGN DAPNGOK DAN PKRNGOK KEHKEHKEH

Tanpa Nama berkata...

ahli pas suka kena suntut depan dan belakang. mereka rela diliwat dan disondol, asalkan dijanjikan sorga dan jawatan. asal dap dan pkr berjanji, ok la. serah jiwa dan raga. tak tunai pun tak apa, yang penting janji. mereka suka dengan peribahasa, lembut gigi daripada lidah ...
kalu BN janji, dia kata tipu dan tak percaya. dia hanya percaya kepada geng khawarij dia sahaja ...

oghe kelate berkata...

Wp 20 tahun Nik Aziz pegang jawatan MB, dia adalah MB "termiskin" di Malaysia. Bandingkanlah dgn MB/KM negeri lain. Dgn Taib, mcm langit dgn bumi kalu diukur dari segi harta kekayaan

Tanpa Nama berkata...

mereka ini semua dah buta hati,celik tapi buta,bodoh tak mau dengar pendapat orang lain.Semua dah kena sumpah kot dengan quran,guna quran untuk kepentingan politik.

joghos berkata...

Politik itu kehidupan. Kalau xnak guna Quran utk panduan berpolitik, korang nak guna apa?? Buku sejarah ciptaan manusia?? Atau kitab lain??. Kalau tak reti, jgn ckp, takut rosak akidah!!