Isnin, 25 April 2011

BAGUIH SUNGGUH JADI ORANG PAS NI YA!! ishh ishh ishh..

contoh otak orang Pas
Dengar kata, Mazlan Aliman produk reject dari Felda kini menghasut lagi. Kali ini dengan menghasut semua peneroka yang berhutang tidak perlu bayar. Sepatutnya pinjaman yang diberikan oleh Felda kepada ahli dan penerokanya adalah kemudahan yang sepatutnya disyukuri bukannya disaluti dengan dendam dan fitnah. Pas khawarij memangnya bebal dan sengal dengan sengaja mempertaruhkan sokongan bagi menghapuskan hutang peneroka terhadap felda sebanyak rm500juta.

Inikah balasan kepada si pemberi pinjam? Apakah Islam mengajar kita untuk tidak membayar hutang. Apakah Islam mengajar kita supaya mengigit kembali tangan yang banyak memberi pertolongan kepada kita? Pada masa susah, orang itu menolong kita. Bila masa senang, kita mengigit kembali tangan orang yang pernah menolong kita, apakah ini yang dipanggil ajaran Islam?

Bagus benor jadi orang Pas ni ye, hutang tak payah bayar, fitnah pun boleh, zina pun boleh, makan duit anak yatim pun halal, kawan dengan syaitan pun ok, rasuah jadi sedekah, yang paling penting dah tentu masuk syurga.

Patutla si Bob Lokman, nangis-nangis bila dapat masuk Pas, dah tentu dapat tiket syurga.. ishh ishh.. Makin lama, makin mengarut puak-puak Pas ni. Pada Mazlan Aliman, sudah-sudah la tu nak jadi hero orang Felda, orang pun dah menyampah nak tengok muka kamu tu. Kamu dah takdak modal, dah tak laku, hentikan aje la..

P/s: tak sudah-sudah menghasut!!

McTheory:
Orang Felda tak sebodoh orang Pas!!

Tiada ulasan: