Selasa, 26 April 2011

PANAS!! ADA ORANG TAK TIDOR MALAM DISEBABKAN UTUSAN!!


Kenapa agaknya akhbar Utusan Malaysia dibenci sangat oleh puak-puak Pakatan Haram ni ya? Mungkin sebab coretan didada akhbar Utusan yang sering menyindir dan menghentam puak pakatan membuatkan mereka menroyan dan rasa 'panas' dengan apa yang ditulis.

Sesungguhnya akhbar Utusan adalah pembela nombor 1 kepada rakyat Malaysia terutamanya Melayu. Sebagai pembaca tetap akhbar Utusan, Mc tak pernah nampak tulisan di dada akhbar mengusik hak kaum lain? Utusan membidas dan membalas jika Melayu diusik. Utusan menyebarkan suara kerajaan dan suara masyarakat Malaysia.

Utusan tidak seperti akhbar Harakah, Suara Keadilan dan Roket yang tulisan didalamnya seratus peratus politik. Malah artikel yang disebarkan oleh tiga akhbar rasmi pembangkang tu, banyak yang menipu daripada yang benar.


Mungkin disebabkan akhbar Utusan selalu mendedahkan keburukan dan kejahatan puak Pakatan, menyebabkan Utusan dibenci dan ada sesetengah negeri yang memboikot penjualan akhbar Utusan. Wartawan Utusan juga susah untuk ke majlis yang diadakan oleh Pakatan, ada kemungkinan besar, mereka tidak dibenarkan masuk atau dihalau keluar.

Kini puak Pakatan sedang memboikot akhbar Utusan. Macam-macam cara cubaan untuk memboikot, ada yang bakar, ada yang sekat, ada yang nak bungkus nasi lemak dan bermacam-macam lagi. Bila kita dengar pembangkang nak boikot akhbar tu, perkara biasa la. Tapi yang jadi peliknya, apabila ada presiden pada salah satu komponen BN iaitu MCA yang menyuruh rakyat Malaysia memboikot Utusan.

Mungkinkah presiden MCA rasa tercabar dengan Utusan? Kenapa agaknya presiden MCA tidak menasihatkan akhbar-akhbar cina yang sering mengkritik kerajaan dan kaum melayu dengan tulisan-tulisan yang lebih keras dan panas. Kenapa, bila Melayu memperjuangkan hak melayu, ia di panggil'rasis'? Sedangkan Melayu cuma mahu menjaga haknya, bukannya nak ganggu hak kaum lain. Kenapa itu pun dipanggil rasis?

Mempertahankan bangsa Melayu, itulah yang cuba dilakukan oleh Akhbar Utusan. Selesai sudah PRN Sarawak yang menunjukkan BN menang majoriti 2/3 dan Dap berjaya meluaskan penguasaannya dengan kempen jijik perkauman, menyebabkan kaum cina bagaikan menolak BN untuk menjadi kerajaan mereka.

Utusan hanya mainkan peranan menyedarkan kaum melayu, bangun dari tidur dan bersatu bagi mengelakkan kuasa melayu menjadi lemah. Apakah salah jika sebuah akhbar melayu menyeru kaumnya bangun dan bersatu?

Hanya orang yang dengki saja yang tidak mahu melihat kaum melayu bersatu. Gerakan menyeru 1Melayu 1 Bumi hanya gerakan penyatuan Melayu, langsung tidak ada kena mengena dengan kaum lain. Malah ia langsung tak menganggu 1 Malaysia.

Apakah bila Melayu bersatu, ia menganggu perpaduan melayu dengan kaum lain? Menganggu ke? Fikir la..

P/s: Melayu kuat bila bersatu!!


McTheory:
Sebab tu ramai yang tak suka..

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Sokong 1 BUMI 1 MELAYU sokong Utusan dan bangga dengan bangsaku Melayu dan sokong serta setuju dengan Kedah Ke KL.

Mohd berkata...

Sokong 1 Bumi 1 Mrlayu
Najib kena menerima hakikatnya sekarang bahawa masa utk semua kaum di Malaysia berkongsi kuasa sudah berakhir.
Kaum Cina tidak mahu lagi menyokong BN. Kaum Cina yg ada di dalam MCA dan Gerakan pun dah mula menikam BN dari belakang. Perhatikan tindak-tanduk mereka akhir2 ini.
UMNO janganlah jadi bodoh. Kalau tak boleh memimpin UMNO berilah Mahyuddin ambil alih aje!

Tanpa Nama berkata...

hidup 1Melayu 1Bumi... MCA/Gerakan tak pernah pun mengkritik akhbar2 pembangkang... kenapa ya? diaorang nak jadi wakil rakyat BN tapi tak pulak mempertahankan inisiatif kerajaan... tak pula aku dengar MCA/Gerakan buat serangan keatas parti pembangkang... kenapa ya? MCA jangan lar melenting kalu kita laungkan 1Melayu 1Bumi... cermin diri dulu... aperkah yang MCA/Gerakan buat untuk memperkukuhkan benteng kerajaan BN... bodo punya MCA... u sudah kaya, pegi berambus keluar negeri lar... jangan buat kacau diMalaysia...

Tanpa Nama berkata...

SOKONGAN 100 peratus 1 ISLAM, 1 PRIBUMI DAN INDIA.PUAK2 INI BANGGA JADI RAKYAT MALAYSIA,BIAR 1 PUAK TU DGN EGO MEREKA. BOIKOT HABIS2AN JUALAN MEREKA.