Ahad, 12 Jun 2011

GEGAR!! PAS BERUBAH JADI LEBIH BAIK ATAU LEBIH BURUK??


Ada la seorang bijak pandai agama yang mengkritik UMNO dengan mengatakan UMNO kini berfikiran sempit dan Pas pula lebih berfikiran terbuka. Apa yang si pandai agama tu nampak ialah, perubahan Pas kearah kebaikkan, atau keburukkan?

Bagus Pas sudah mula berubah dan open sikit dari dulu. Tapi sekarang ni, Pas terlalu banyak berubah. Pas dahulu diumpamakan seorang anak dara yang bertudung labuh dan tak pernah bersosial, tetapi kini berubah sehingga menjadi seorang gadis liar yang sanggup melacur untuk mencari harta dunia.

Kita taknak Pas jadi macam tu, cukuplah sekadar menjadi gadis bertudung, berilmu, bersosial tapi ada hadnya. Namun sejak kawan dengan Dap. Pas hilang adab dan adat, kemudian sanggup mengikut jalan Dap untuk melacurkan diri bersama-sama. Demi mencapai cita-cita mereka.

Itu bukan satu perubahan yang baik, itu kerosakkan yang teruk!!

Pasti nanti akan ada orang tanya Mc, kenapa Mc sibuk sangat nak nasihat Pas, sedangkan Mc ni sokong UMNO.

Jawapannya senang saja,

Kalau Pas itu parti India atau cina dan bukan Islam. Mc tak kisah pun, namun sebab Pas tu Islam dan melayu, Mc cuma kesian melihat saudara seIslam dan bangsa Melayu dipergunakan oleh kaum lain untuk mencapai hajat mereka.

Kenapala Pas masih belum sedar bahawa mereka sedang diperbodohkan?

McTheory:
Moga Allah bukakan hati mereka sebelum terlambat!!

2 ulasan:

usin berkata...

adalah satu kewajaran bahawa pas perlu kepada satu dimensi baru. tak kiralah apa bentuknya dimensi itu. hatta kiranya bentuk baru itu adalah dalam bentuk yg sangat buruk, hodoh, kotor atau seumpamanya. asalkan pas ada perubahan dimensi, selari dgn perubahan perjuangan. perjuangan Islam telah digugurkan @ dikebelakangkan. perjuangan untuk kuasa yg menjadi keutamaan. jalan apakah yg pas pilih ini? ulama2 dalam pas hanya melihat sahajakah? adakah tawakkal sahaja mencukupi tanpa usaha dan pengorbanan? ULAMA YG BISU ADALAH TALIBARUT SYAITAN!!!

AJAI62 berkata...

Assalam Bro

Kalau bertukar dari baik (Islam) kepada yang lain, apa baiknya yang mereka dapat... Lagi teruk adalah Bro... Ulama yang tak sebulu dengan mereka dah diletakan ditapak kaki pun... Nak kata apa?