Sabtu, 18 Jun 2011

KASI PEDAS!! MENGAWAL PERHIMPUNAN BERSIH 2.0, ATM AKAN BANTU POLIS!!



KUALA LUMPUR Jun – Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sedia menggerakkan anggotanya di sekitar ibu kota bagi mengawal ketenteraman awam pada perhimpunan Gabungan Pilihan Raya Bersih dan Adil Kedua (Bersih 2) yang dijadualkan pada 9 Julai ini.

Panglimanya, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin berkata, bagaimanapun tindakan itu akan dipertimbangkan sekiranya terdapat permintaan daripada Polis Diraja Malaysia (PDRM).
“Kita ada public order manual, yang menetapkan bahawa ATM adalah pihak berwajib untuk membantu apabila diminta oleh PDRM melalui saluran tertentu.
“Ada prosedurnya dan sudah tentunya kita sedia bekerjasama dengan PDRM apabila keadaan memerlukan sahaja,” katanya.

Beliau berkata demikian pada sidang akhbar selepas menyempurnakan Perbarisan Perintah Ulung Panglima Angkatan Tentera di Kem Tentera Darat Sungai Besi di sini, hari ini.
Zulkifeli diminta mengulas persediaan ATM bagi sebarang kemungkinan digerakkan menghadapi demonstrasi jalanan Bersih 2 pada 9 Julai nanti seperti dirancang pembangkang dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO).

Setakat ini, lebih 400 laporan polis telah dibuat pelbagai pertubuhan di seluruh negara bagi membantah perhimpunan itu antaranya kerana bimbangkan keselamatan diri serta perniagaan mereka.
Panglima Angkatan Tentera itu menambah, ATM sentiasa bersiap siaga menghadapi sebarang kemungkinan di kawasan bandar sungguhpun kawasan itu di bawah bidang kuasa PDRM.

“Kita (ATM) sentiasa melakukan latihan bersama dengan pihak PDRM secara berterusan supaya keupayaan kita itu sentiasa wujud,” tegasnya. - Perkasa

Haa.. Mc memang sokong sangat kalau ATM bantu Polis untuk mengawal perhimpunan haram Bersih ni. Puak-puak Bersih ni bukan boleh bagi muka, kalau boleh bawa sekali kereta perisai dan langgar je si Ambiga dan pemimpin Pembangkang yang lainnya. he he he..

McTheory:
Keadaan semakin Panas sekarang.. Panas!!

5 ulasan:

Mohd berkata...

Kalau berlakunya rusuhan spt yg dirancang oleh Lim Kit Siang dan Anwar, maka pihak ATM akan bertindak spt masa Mei 13 dahulu.
Cubalah kalau berani. Kaum Cina kali ini akan menjadi sasaran kaum Melayu, PDRM dan ATM. Sei le .....

Tanpa Nama berkata...

Jangan lupa Melayu Balaci pencacai yg sanggup jual Maruah agama dan bangsa sekali,balun sama !

Tanpa Nama berkata...

aku menanti nanti utk tengok askar melayu mengamok....membalun cina & hindu paria pukimak dan melayu balaci ni...harap kali ni menjadi le....baru diorang sedar.....

nok berkata...

Tujuan PDRM dan Soja ni bukan nak menghentam Bersih...tapi sekadar hendak melatih angota mereka supaya lebih efisen dalam menangani demontrator akan datang...masa ini lah mereka belajar cara2 nak membalun mereka2 yg terlibat dgn betul...

saya berharap sangat Bersih akan hadir pada 9/07...untuk meneruskan impian anda untuk gang2 anda bukan untuk rakyat...kerana kami rakyat akan menemani anda serta mengikuti perkembangan terkini Bersih depan tv3..sekalung bunga dari kami untuk ahli bersih....dan kalau csdera dan dimasukkan keHospital, sure kami datang melawat...lawam jgn tak lawan...

Jebon berkata...

Anak Perempuan Keling tu ingat ini macam cerita Tamil ke? Yang Melayu-Melayu Balaci ikut sangat seekor Anak Perempuan Keling tu apasal?? Tak ada otak ke?

Jika benar-benar berlaku Perhimpunan BERSIH 2.0 pada 9/7/2011 kita boleh lihat Sejarah 13 Mei akan berulang kembali. Peristiwa 13 Mei akibat suku sakat Komunis DAP.

9/7/2011 Kepala Anak Perempuan Keling dan Mat Sabu (PAS). PDRM jangan lupa pantau Mat Sabu tu..jangan sampai terlepas. Mat Sabu pandai main silap mata. Bila kecoh dia dulu lari.

9/7/2011 pertembungan 3 puak iaitu BERSIH 2.0, Pemuda UMNO dan PERKASA hampir kesemuanya Bangsa Melayu.

Belum berlaku peristiwa ini dah pasti yang menang Lim Kit Siang (Baka Komunis) Anuar Brahim (Baka Yahudi). Yang buruk adalah PDRM dan Kerajaan BN (Menteri Keselamatan Dalam Negeri) asyik beri AMARAN!!, AMARAN!! DAN AMARAN!! tak percaya tanya Samdol KJ Ketua Pemuda UMNO.

Apa-apa pun kita sama-sama tunggu dan lihat apa akan berlaku pada 9/7/2011. Apa akan jadi dengan semua HERO-HERO MELAYU!!! Teruskan perjuangan bodoh anda.