Rabu, 1 Jun 2011

PANAS!! KHALID GAGAP CAKAP TAK SERUPA BIKIN!! projek direct nego!!


Gambar diatas adalah pendedahkan senarai projek direct nego rejim Khalid Gagap 9 bulan selepas memerintah. Jumlah keseluruhan projek direct nego mereka sebanyak RM 3,173,787.36. Penerima terbesar adalah dari syarikat Datapos (M) Sdn Bhd dengan jumlah RM500 ribu untuk kerja-kerja percetakan dan pengeposan bil hasil tanah untuk tahun 2009. Alasan projek ini dibuat direct nego adalah kerana hanya syarikat ini satu-satunya yang menepati kriteria yang ditetapkan.

Bagi aku ini hanya satu alasan bodoh daripada rejim Khalid Gagap untuk menutup kebodohan mereka sendiri. Cuba kita fikirkan bagaimana kita boleh tahu syarikat lain memenuhi kreteria yang ditetapkan seandainya projek tersebut tidak dibuat secara terbuka.

Bagaimana perbandingan kemampuan sesebuah syarikat dibuat sekiranya hanya satu syarikat sahaja berada di dalam senarai. Lihat, bagaimana Kerajaan PKR Selangor mempermainkan rakyat Selangor dalam diam. Aku rasa nak ludah jer muka Nurul Izzah yang mengatakan bahawa kerajaan pusat tidak menunaikan janji dalam isu tender kerana projek direct nego terus diamalkan.

Cerita panas ni Mc ambil Kita Gempur.

Pakatan memang suka cakap tak serupa bikin, kononnya dulu kat direct nego boleh mengalakkan rasuah, mengalakkan kroni, tapi kini, Khalid Gagap nego lebih 3 juta dengan syarikat yang sama. Apakah ada sumber-sumber pendapatan 'lebih' kepada Khalid?

Jaga negeri pun Pakatan kacau bilau, cuba bayangkan kalau mereka-mereka ini menjaga negera. Apakah terjamin semua janji akan ditunaikan? Ataupun ikrar membantu rakyat akan terus dilaksana? Takut yang jadi nanti hanyalah penyamun menyamun hasil rompakan, seperti apa yang berlaku sekarang, di Selangor dan Pulau Pinang. Hasil negeri dirompak dan dibahagikan semasa kroni.

P/s: Jauhi Pakatan Rakyat Haram! jangan percaya nanti terpedaya!

McTheory:
Ketua perogol, anak perompak, cucu? perampuk..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

data pos tu anak syarikat pos malaysia

http://www.pos.com.my/websitebm/main2.asp?c=/WebsiteBM/subsidiaries/Datapos.htm