Sabtu, 25 Jun 2011

TERKINI!! SIJIL HALAL! PERCAKARAN DIANTARA JAKIM DAN PIHAK SWASTA!!



Dulu JAKIM ada mengatakan sijil halal yang diperakui oleh kerajaan hanya dari JAKIM, tapi kini pihak swasta dengan keizinan KPDNKK juga telah mengaku, mengeluarkan sijil halal yang sah. Malah Mc difahamkan berlaku salah faham dan percakaran diantara JAKIM dan syarikat swasta (contohnya IFRC).

Malah kedua-dua belah pihak saling tuduh menuduh dalam perkara ini. Apabila timbul isu tuduh menuduh, ia akan membongkarkan keburukkan diantara kedua belah pihak. Ini menyebabkan rakyat berasa sangsi atas kedua-duanya. Hingga menyebabkan tiada siapa yang tahu, yang mana satu sijil halal yang di jamin HALALNYA.

Sekarang ni yang keliru ialah rakyat, yang mana satu sijil halal yang boleh diyakini?

Pihak kerajaan perlu campur tangan dalam hal ini bagi mengelakkan rakyat dari terus keliru dan terkeliru.

Jika ini terus berlaku, pihak ketiga iaitu peniaga cina (bukan semua) yang mahu merosakkan melayu juga akan untung, kerana mereka akan mengambil kesempatan ini dengan mencampur yang mengandungi DNA babi kedalam ramuan tanpa disedari oleh kedua pihak yang bertelagah.

Contohnya seperti yang terjadi pada baru-baru ini, apabila tepung susu dan penambah perasa mempunyai DNA babi. Itu pun baru diketahui setelah bertahun-tahun kita makan makanan yang tersebut.

Mc rasa kedua-dua pihak yang bertelagah ini patut bekerjasama dan saling membantu dalam mencegah perkara sebegini terus berulang.

Kalau perkara ini terus berlaku siapa yang rugi, rakyat juga yang kena. Sebab tu melayu sekarang hati perut hitam sebab selalu makan babi tanpa disedari. Itu yang menyebabkan makin ramai Melayu yang hilang kemelayuannya hingga sanggup untuk gadaikan bangsa  tu.

Banyak sangat makan babi, tertutup pintu hati, Agama pun tak peduli, lama-lama sokong Dap!

Siapa rugi? kita juga..

McTheory:
Dua ekor gajah bergaduh, kancil mati ditengah-tengah!

Sent by DiGi from my BlackBerry® Smartphone

Tiada ulasan: