Isnin, 25 Julai 2011

MUHASABAH DIRI! ZAHIRNYA FITNAH DAJJAL! - Ustaz Kazim Elias


Ustaz Kazim ni agak popular di Perak bahagian utara. Malah beliau sering berceramah sebagai pendakwah bebas diseluruh negeri Kedah/Perlis.

Malah kaset-kaset ceramah beliau banyak dijual dipasar malam dan kawasan peniaga melayu.

Suaranya berceramah sering kedengaran dicorong-corong radio bahagian utara.

Ini baru pejuang Islam sebenar. Pendakwah sebenar. Tak masuk sebelah sesiapa pun. UMNO tak betui dia tibai. Pas salah pun dia tibai. Tapi UMNO boleh ditegur, perbaiki kesilapan. Bila Ustaz Kazim tegur Pas.. macam-macam tuduhan dan fitnah beliau kena. Itulah perangai Pas.. berasa diri sendiri bagus, sampai buat salah pun orang tak boleh tegur.

McTheory:
Pas bagus apa.. pemecah umat Islam saja.

6 ulasan:

MDS TECH SOLUTIONS berkata...

Boleh bg contoh apa yg Ustaz kazim tegur UMNO yg UMNO akan dengar dan ikut.?. Setahu aku puak2 UMNO adalah mereka yg pandang sepi ceramah2 agama.. apatah lagi nak mendengar kritikan orang.. Bagi UMNO, dunia adalah segalanya.. Aku pernh ikut ceramah Ustaz kazim di sebuah surau di Lubuk Merbau.. Ustaz ni terlalu obses kepada melayu dan tidak berpijak di bumi nyata.. Sedangkan orang2 melayu semakin layu dan sentiasa mengharapkan orang bukan melayu.. Di taiping, kuala kangsar, ipoh, teluk intan hatta di kuala kurau sendiri orang bukan melayu monopoli perniagaan.

Orang melayu sibuk dengan perkauman sempit tanpa mahu belajar dengan orang bukan melayu cara berniaga. Untung sedikit, pemimpin UMNO bahagian dah mintak percent.. Sebab itu sejak merdeka UMNo perintah malaysia orang melayu masih di takuk lama.. Dan ustaz2 ni bercakap seolah2 org bukan melayu baru sepuluh tahun duduk malaysia. sedangkan orang2 melayu tak ke mana. Di kelantan lain pulak kisahnya.. Orang melayu monopoli perniagaan sehingga kedai elektrik pun org melayu maju dan orang bukan melayu sama2 berniaga.. Ini tidak melayu dengan melayu dok bercakar sesama sendiri, siap guna bomoh sebb nak jatuhkan satu sama lain.

j3bat berkata...

Contoh :- Ulama kata letak kalung bunga kat tugu negara haram. Kerajaan dah ikut, tak buat dah.

Ulama Kata bank komersial haram, Insuran Haram, Pajak Gadai Haram.

Umno dan bijak pandainya buat Perbankan islam, Takaful, Pajak Gadai Islam. Dan lain-lain hang pikiaq lah sendiri.



Melayu ni hampir 100% berugama islam kat malaysia ni.
Tak nampak pula Ustaz Kazim obses dengan bangsanya, Rasulullah pun suka.

Nabi s.a.w juga memuji sikap tolong menolong dalam memajukan atau membantu kaum atau puak sendiri, dengan syarat tidak menzalimi puak yang lain. Sabda Nabi s.a.w:
“Sesungguhnya kaum al-`Asy`ariyin apabila habis bekalan mereka dalam peperangan, atau kurang makanan keluarga mereka di Madinah, mereka himpunkan apa yang ada pada mereka dalam satu kain. Kemudian mereka membahagikan dalam satu bekas dengan sama rata. Sesungguhnya mereka daripadaku dan aku daripada mereka. (Riwayat al-Bukhari dan Muslim).

(Yg ni gua cilok dari web Dr Asri)



KAT KELANTAN NAK DIBANGGAKAN ? SOAL KEBERSIHAN PUN SULTAN KENA AJAR !

MEMALUKAN !

wb16250 berkata...

memang hebat melayu kat klate..tak payah blaja tinggi pun bole jadi doktor...ramai pulak tu...engineer pon ramai jugak...tak payah masuk U..pandai potong kabel telepon yg besar2 tu...bab kawin pon melayu hebat kat klate..termasuk YB dia...umur dah bole kata rumah kata pergi kubur kata mari..tapi kenduri potong lembu sampai berekor ekor...sebab dapat kawin dengan anak dara...memang melayu klate hebat2....

Tanpa Nama berkata...

kat kelantan majoriti org melayu bro

Tanpa Nama berkata...

Pas dah pecat Ustaz kazim sbb pas tak leh terima apa yg ustaz kazim ckp. Aku selalu ikuti ceramah beliau di masjid/surau kat hulu kelang. Apa yg ustaz kazim ckp mmg bnar berdasarkan Quran dan Hadith. Walaupun aku tau ustaz kazim ni org pas tapi dlm ceramah dia tak pernah maki hamun. Dulu dia ada ckp ada org suruh robohkan skolah tahfiz beliau dan tangkap ustaz masuk ISA, pada hal org tu la yg berdemo minta mansuh ISA.Mmg dia jaga jemaah untuk beliau berdakwah. Skrng ustaz kazim sakit, doakan semoga ustaz cepat sembuh. Rakan2 yg ada kelapangan ziarahlah ustaz kazim kat Manjoi Ipoh Perak.

Tanpa Nama berkata...

Yang xbetul, kita betulkan..yang dah betul, kita kekalkan dan sama2 kita ambil manfaatnya..kita hny hamba yg penuh dgn dosa,, sama2lah kita bermuhasabah diri..