Ahad, 24 Julai 2011

PANAS!! IDRIS AHMAD YANG TAK RETI BAHASA!



Bila Mc membaca artikel Idris Ahmad Ajk Pas Pusat mengenai komennya pasal video polis di Haramkahdaily. Mc rasa terpanggil untuk menerangkan serba sedikit mengenai video polis tu kepada Idris Ahmad yang Mc lihat dia seperti binggung tidak tahu menahu apa tujuan polis menerbitkan video cctv kepada semua rakyat Malaysia.

Pada pengetahuan Ustaz Idris, video tu bukan rakaman asal dari pihak polis. Tapi video cctv awam yang polis ambil untuk jadikan bukti bagi menangkis tuduhan juak pembangkang terhadap tindakan polis pada perusuh Bershit.

Video cctv di Avanue K, video cctv di KL Sentral, cctv Mat Sabu langgar pembahagi jalan. Tu semua cctv tempat awam dan ia bukan rakaman polis.

Rakaman dari cctv bukan semuanya jelas, tapi ia dah cukup untuk membuktikan bahawa polis tidak bertindak seperti didakwa.

Jelas polis ditohmah buruk oleh Pakatan haram apabila cuba menyuraikan Bershit. Pihak Polis hanya cuba melakukan tugas mereka untuk mengawal keamanan negara. Pihak pembangkang pula cuba segala upaya untuk memburukkan imej pasukan Polis, dengan hasrat bila rakyat sudah tidak percaya pada polis, mereka boleh sesuka hati melakukan sebarang kekacauan.

Oleh sebab itu polis terpaksa bangun dan mengumpul bukti segala yang boleh untuk membela diri mereka.

Hinggakan cctv awam pun polis ambil. Jadi ia bukanlah video rakaman dari PDRM. Ia rakaman dari cctv awam. Faham ka Ustaz Idris?

Polis Malaysia mempunyai kelengkapan dan kepakaran yang sedang dipertingkatkan. Tak payah tunggu puak Pakatan memerintah, polis dah sedia hebat. Cuma puak Pakatan haram saja yang selalu mencela dan menghina polis.

Tapi bila dalam kesusahan dan memerlukan bantuan, polis juga yang mereka cari.

Ustaz Idris oii.. kalau tak tahu sila bertanya, jangan dok bagi kenyataan yang dunggu dan menunjukkan kebodohan diri.

Bak kata orang, bodoh simpan sorang-sorang, jangan dok tunjuk kat orang.

McTheory:
Apa faham ka Deriss??

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jenis bengong dan otok lembu gitu nak jadi ustaz........

jadi budok balik laaa ustak yeh......

cakap tok cukup baris.....
susoh jenis manusio bgnini jadi pemimpin....

habis rosak masyarakat dan dunia

Unknown berkata...

hi how are you frient
http://penjagaketuananmelayu.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Idris Ahmad AJK PAS Pusat tu mana tau CCTV Awam??? Yang dia tau TANDAS AWAM kah kah kah kah

Bodoh punya Idris Ahmad AJK PAS Pusat. Kalau jawatan di Pusat pun bodoh...entah macam mana pulak bodohnya diperingkat bawahan ni..hmmmm

Tanpa Nama berkata...

hangpa tengok mat sabu tu pandai sangat ka? orang pas memang semua bodo!

Tanpa Nama berkata...

ustaz pas yg sekor ni memang tahap pemikirannya takat tanda awam je....tu pasal tandas awam di kelantan kotor se macam je...sampai sultan kelantan pun murka....pasal tandas awam di kelantan kotor....

Tanpa Nama berkata...

cakap org bodoh kepada org yg bodoh. Tak guna akai lah tu. yg bodoh syi0k mendengar sebab akan lupa sebentar masalah. tengok wayang 2 jam sama syiok dengan dceramah 2 jam ceramah bodoh. jimat duit kan kan kan