Sabtu, 6 Ogos 2011

PANAS!! KHALID GEREJA DAN KONCONYA TERUS MENCERCA JAIS DAN HASSAN ALI!!



Beberapa pemimpin Pas Selangor yang pro- Khalid Samad seperti Khairuddin Othman terus 'mencincang lumat' Hassan Ali tanpa usul periksa asalkan Dr Hassan Ali dilihat bersalah dalam isu gereja demi menjaga hati sahabat sebantal mereka DAP.

Beberapa pemimpin Pas bercakap dalam sidang media di pejabat Khalid Samad di Shah Alam hari ini, Islam tidak membenarkan sama sekali umat Islam memasuki gereja walaupun apa pun yang mereka lakukan"

Kata mereka lagi,"tindakan Jais adalah satu tindakan yang tidak beretika dan perlu menerima hukuman yang berat"

Kata pemimpin pas itu," Inilah hasil didikan penjajah dan pentarbiayahan songsang selama ini. Nak tunjuk kuat, ramai, ada kuasa. Tetapi lebih penting tunjuk akhlak dan keperibadian mulia dan mampu hormati satu sama lain,” katanya.

"Dr Hassan Ali perlu bertanggungjawab dalam insiden itu, bukan setakat itu Hassan perlu berhadapan dengan lembaga displin parti", kata Khalid Samad

Berhubung serbuan JAIS kelmarin, Khalid berhujah, sekiranya terdapat individu melarikan diri sekali pun ia tidak bermaksud melakukan perbuatan salah.

“Biasalah, bila rempuh orang akan cuba lari. Mugkin dia rasa duduk (situ) pun kesalahan, (jadi) dia takut,” kata Khalid yang juga anggota parlimen Shah Alam yang menjaga keselesaan seluruh gereja.

Sementara itu, Setiausaha PAS Selangor Khairuddin Othman pula menyifatkan tindakan JAIS itu sebagai tidak beretika, kurang sopan dan berniat jahat

Kata Khairuddin lagi, "JAIS juga perlu dihukum kerana tindakan bodohnya itu" sumber cerita Mc ambil kat SINI.



Bagi yang nak tau kenapa JAIS serbu gereja boleh klik SINI. Mc menyokong JAIS dan Hassan Ali membenteras 'majlis songsang' iaitu berbuka puasa di dalam gereja.

Mc taktau apa nak kata dengan umat Islam sekarang ni. Pelbagai cara dan kerja bodoh yang sudah dibuat. Punyalah banyak masjid dan surau ada kat Selangor tu. Apahal pulak nak buka puasa dalam gereja? Dah takdak otak ka, atau dah kurang didikan agama. Kalau benar kita nak buat majlis bersama pihak gereja, buat majlis kat luar, hotel ke, restoran ke.

Ini tidak, dalam gereja pulak yang dipilihnya. Kalau majlis kenduri-kendara tu ok lagi. Ni majlis berbuka puasa.. puasa di bulan Ramadhan adalah satu ibadah wajib. Bila dah masuk dalam wajib, perlu kita berbuka puasa di tempat yang diketahui halalnya, sucinya dan bersihnya. Itu cara kita menghormati agama kita.Tindakan JAIS melakukan 'kunjungan hormat' itu adalah patut dan wajib untuk mencegah umat Islam terpedaya dan murtad.

Pernah dengar ke orang berbuka puasa dalam disko atau  'club'? Dikelilingi dengan keadaan tempat yang tidak suci, bagi agama kita. Kita boleh berbuka puasa ke? Atau kita disuruh bersolat di kandang babi? boleh ke?

Cuba la hormati Agama Islam. Pada Khalid gereja dan konco-konconya yang bodoh dan nak bodek undi orang kristian tu. Balik la ke pangkal jalan. Nak pancing undi pun agak-agakla.. takkan sampai agama di hina pun masih nak sokong?

Korang nak tunggu puak ni buat sembahyang Jumaat dalam gereja pulak ka? baru nak gelabah?

Otak letak kat lutut la..

McTheory:
Lain kali, buat kat tokong pulak.. kasi makan bah kut teh.. baru sempoi..

11 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Aku sokong JAIS`dan Dr Hassan Ali..

Biarkan beruk beruk PAS ni meroyan macam org gila...pelacur agama!!

PAS akan dikuburkan pada PRU nanti..bersekongkol dhn kafir harbi

Abd Razak berkata...

saya nak tanya satu perkara..
dalam gereja boleh tak buat solat sunat masjid?..jawapanya dah tentu tidak!!!
kenapa pergi gereja berbuka puasa sedangkan kita boleh berbuka dimasjid dan sebelum berbuka boleh kita buat solat sunat masjid..disini kita umat islam membuat perkara2 yg merugikan iaitu berbuka puasa dlm gereja sedangkan kalau berbuka dalam masjid kita akan mendapat pahala sunat masjid dan selepas berbuka puasa kita mendirikan solat magrib...disini lah bertapa bodohnya umat islam dalam menjalankan ibadat kepada allah..


ikhlas dari capt razak

Tanpa Nama berkata...

senang cakap,kalau BN yg memerintah Selangor dan terdapat isu spt ini,tetapi tiada tindakan dari JAIS ..agak2 apa yg berlaku...keliling negara buat ceramah mengatakan Umno menggalakkan murtad..sekarang PR memerintah lain cerita pulak..memang mcm bangsat...Pas

Tanpa Nama berkata...

Kata nak jadi NEGARA KEBAJIKAN, ini adalah salah satu module yang akan ada dalam negara kebajikan, Hak Sama Rata, Orang Islam boleh bersolat di Gereja dan orang Kristian/Buddha/Hindu juga boleh menggunakan Masjid untuk kegiatan ibadat mereka. Mula2 mereka masuk masjid memeriahkan masjid kemudian mereka ajak ahli2 masjid ke rumah ibadat mereka lak. tak gitu PORK NICK? ini lah akibat berkawan dengan SYAITAN. Pork Nick dah cakap Baik berkawan dengan SYAITAN. ini lah hasilnya.

Tanpa Nama berkata...

KAMI AHLI PAS DI PERINGKAT AKAR UMBI DENGAN NAMA ALLAH DI BULAN YG MULIA INI BERJANJI AKAN SOKONG HASSAN ALI HABIS2AN.
KAMI JUGA AHLI PAS SELURUH MALAYSIA BERJANJI AKAN TUKAR SEMUA PEMIMPIN YANG TIDAK BERJUANGKAN ISLAM SEBAGAI HAK MUTLAK PERJUANGAN PAS.
SO SEMUA PEMIMPIN PAS YG BAHALUL SEDIA DI TUKAR. KAMI AKAN BUAT PERUBAHAN DALAM PAS MCM KAT MESIR. UMNO DAN PARTI LAIN JANGAN MASUK CAMPUR.
KES MURTAD NI ADALAH "LAST STRAW" KAMI KEPADA PEMIMPIN PAS. THAT IS IT. ENOUGH IS ENOUGH. KAMI RAKYAT PAS CAN CHANGE YOU. INGAT, KAMI AHLI PAS LEBIH BERKUASA DARI KAMU.

McTheory berkata...

tanpa nama 6:39

ye ke.. macam tak percaya saja..

usin berkata...

aik! tanpa nama 6:39pm, bukan ke korang baru je penaik bahalol-bahalol tu jd pemimpin korang. sapa yg pejatuh hassan ali, bukan korang jugak? nyesal dah kurang berguna la...

Abd Razak berkata...

saya nak mengingatkan saudara seagama..
jangan lah kita menerima jemputan dari pehak gereja terutama dalam bab makan dan minum..banyak lagi makanan dan minuman yg halal lagi bersih serta mudah beribadat di masjid.apalah di megahkan kat gereja sedangkan masjid (rumah allah) berlambak kat malaysia ini.dekat dekatilah masjid dan jgn lupa tunaikan solat sunat masjid bila2 waktu sebaik saja melangkah masuk kerumah allah.semugo kita dirahmati allah hendaknya.jangan diikut langgkah saudara kita yg berbuka di gereja tu entah menunaikan solat magrib atau tidak selepas berbuka.apakah padri menyediakan ruang solat di gereja itu??





ikhlas dari capt razak

Medan Tempur Kedah berkata...

betul ke ahli pas(tanpa nama 6.39pm) cakap tu?hampa masih mau duk dalam pas lg ka,abeh 1,1 masalah keluar @last pas tunduk..keluaq ja pas ramai2..

Tanpa Nama berkata...

pas skrg ni bukan mcm pas dulu, takkan tak sedar2 lagi?

puak2 pembangkang asyik kata umno skrg (umno baru) tak sama dgn umno waktu baru ditubuhkan dahulu, jadi sama kes lah dgn pas skrg ni..

Tanpa Nama berkata...

KORANG PERASAN TAK?

SEJAK PAS SEPAKAT DGN PKR DGN DAP NI, SEMAKIN BYK KEBURUKAN MENIMPA PAS KAN?
SEJAK PAS GHAIRAH MEMBELA ANWAR, SEMAKIN BYK TERDEDAH TEMBELANG PAS KAN?
ADAKAH INI SEMUA HASIL DARI SOLAT HAJAT MEREKA? FIKIR2KAN..