Khamis, 25 Ogos 2011

PROJEK LYNAS LOJI NUKLEAR! Pembohongan Pakatan Haram terbongkar jua..


Semalam Buletin Utama menyiarkan berita MP PAS Hulu Langat, yang juga seorang pakar nuklear yang mengesahkan loji Lynas selamat kerana paras radiasi yang rendah dan tidak merbahaya kepada penduduk setempat.

Mc juga setuju dengan MP Hulu Langat, ini barulah dikira pembangkang yang bersifat konstruktif. Bukan main bantah tanpa usul periksa, ia mencerminkan kebenaran, berbanding dengan yang lain, hanya pandai membuat fitnah.

Pembangunan loji ini pastinya memberi impak pembangunan di kawasan sekitar, selain mewujudkan sektor pekerjaan dalam industri baru dan berteknologi tinggi.

Yang untung, rakyat sekitarnya, juga rakyat Malaysia amnya. Tapi inilah yang ditakuti oleh Fuziah, kerana pembinaan loji ini akan membuktikan kredibiliti kerajaan negeri Pahang, secara tidak langsung, Barisan Nasional sebagai parti yang memerintah. Ini Mc ambil sambil edit di Gerakan Timur.


Namun masih ada juga segelintir puak Pas dan Pkr tidak berpuashati dengan kenyataan ini. Mereka tetap menyatakan projek loji nuklear itu tidak selamat bahkan kononnya berbahaya kepada ibu mengandung.

Lihatlah betapa sempit dan jijiknya pemikiran meraka. Dua orang pakar saintis nuklear tampil memberi penjelasan dan memberi jaminan. Namun mereka masih lagi mempercayai cakap Fuziah Salleh haprak yang langsung tak tahu apa-apa tu.

Janganlah kita jadi bodoh membuat keputusan dengan tanpa usul periksa. Atau cuma ikut-ikutan saja, sedang orang maju kedepan, kita masih lagi duduk kat sini.



McTheory:
jadilah pembangkang yang berguna.. jangan jadi pembangkang serupa sampah..

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Allah memperlihatkan kebenarannya. Yang benar tetap benar. Yang salah usah dipertahankan. Sifat Mukmin sejati. Tahniah Dr Rosli Che Mat.

Tanpa Nama berkata...

Agaknya ... YB ni tahu yg dia tidak akan dicalonkan pada PRU13 nanti ... maka apa yg terbuku dihati mesti dinyatakan ... walaupun ianya sangat pahit dan mungkin memakan tuan ... tapi yg hak tu tetap hak.

Scenario politik Melayu harus berubah ... kita bukan sokong UMNO sebab UMNO tu betul ... kita bukan marahkan PAS sebab PAS anti UMNO ... tapi ... kita mesti inginkan yg hak tu dilaksanakan dan yg batil tu ditinggalkan utk masa depan anak-cucu org Melayu/Islam.

Bravo YB Hulu Langat.

Moga ALLAH Memberi hidayat kepada semua YB utk menyatakan yg haq.

AMIN.

Tanpa Nama berkata...

puok pas lebih percaya cakap pembohong kerana akronim pas sebenarnya ialah pembohon ana suka.