Selasa, 27 September 2011

BN jangan terperangkap dengan Permainan Pas!!


Mc rasa, UMNO/BN sudah terperangkap dengan 'game plan' Pas yang mahu mengkucar-kacirkan suasana politik dari terus diterajui oleh BN. Pas yang di ketuai oleh Nik Aziz sengaja timbulkan isu hudud semata-mata mahu divert isu komunis mat sabu. Namun, Nik Aziz percaya, jika isu hudud terus dimainkan, ia akan lebih banyak menguntungkan Pas dari UMNO/BN.

Selama ini pun mereka hanya menyalahkan UMNO/BN apabila hudud tidak dilaksanakan di Kelantan. Bila isu ini timbul, Tun Dr Mahathir dan kerajaanlah yang dipersalahkan, walaupun 20 atau 30 tahun yang akan datang, mereka akan tetap salahkan kerajaan. Jadi mereka tahu mereka untung dengan isu ini.

Ini hanya permainan politik Pas. Namun ada sesetengah pemimpin UMNO dan MCA yang terperangkap dengan permainan isu ini. Sepatutnya kita hanya 'tunggu dan lihat' permainan Pas, dan tidak perlu masuk campur. Biar Pas bersilat dengan Dap, maklum dah tahu bahawa Dap pasti akan menentang habis-habisan jika hukum hudud di laksanakan di Malaysia.


Ini tidak, kita melangkah masuk ke perangkap Pas dan menyebabkan sokongan padu yang kerajaan dapat pada isu komunis mat sabu dan pejuang negara terkandas dan berkurangan.

Sepatutnya pihak UMNO/BN kena duduk diam dari bercakap, kalau salah cakap, tentu rakyat tak suka. Atau bagi komen, dan jawapan yang memang selamat. Ini tidak, masing2 nak jadi hero. Akhirnya, Nik Aziz juga yang untung.

Namun, Guan Eng pun nak jadi hero cina bila keluarkan kenyataan terbaik setakat ini.

Sambung baca Dap Ugut Letak Jawatan Jika Pas Adakan hudud!

McTheory:
Pas dah terkedu punyalah..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

huraian gelombang wangsa maju menarik dalam membimcangkan hukum islam. pasti puak pas ternganga mendengarnya.

tauke ikan berkata...

blog mahaguru hampir teperangkap dengan permainan hudud pas. bro, lu pegi la nasihat mahaguru tu sikit...